Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xsara Picasso 2003r nowsza elektronika poliftowa

dastin1 05 Jan 2012 23:26 11177 11
  • #1
    dastin1
    Level 12  
    problem polega na tym, że nie działają obydwa gniazda zapalniczki, bezpiecznik F22 (odpowiedzialny za Lampkę sufitową - Zapalniczkę - Gniazdo 12V - Oświetlenie schowka) jest dobry. Ciekawe jest to, że pozostałe rzeczy, które używają tego samego bezpiecznika działają.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    kybernetes
    Level 39  
    Lampki wszystkie działają? To może sprawdź czy zapalniczka i gniazdo nie mają wypiętych kostek?
  • #3
    emeryt2
    Level 42  
    Tam winień być drugi bezpiecznik na zapalniczki 20A nr.16 , chyba,że mam nie ten schemat!
    Czy podświetlenie gniazda zapalniczki jest?
  • #4
    dastin1
    Level 12  
    kybernetes wrote:
    Lampki wszystkie działają? To może sprawdź czy zapalniczka i gniazdo nie mają wypiętych kostek?

    kybernetes to pierwsza czynność, jaką wykonałem, sprawdziłem przy okazji żarówki podświetlające gniazdo oraz popielniczkę.

    emeryt2 wrote:
    Tam winien być drugi bezpiecznik na zapalniczki 20A nr.16 , chyba, że mam nie ten schemat!
    Czy podświetlenie gniazda zapalniczki jest?

    Tak jest podświetlanie zapalniczki i była spalona żarówka, ale jeszcze nie zamontowałem jej w gnieździe.
    Napięcie sprawdzałem miernikiem na pinach po wypięciu gniazda gdyż zauważyłem, że środkowy styk gniazda (+) ma wewnątrz stopiony plastikowy izolator.
    Co do schematu, to ten odpowiada mojej instalacji
  • #5
    kybernetes
    Level 39  
    Wyjście na zapalniczkę: BSI 16 stykowa szara, styk nr 1.
    Wyjście na gniazdo zasilania: BSI 16 stykowa czarna, styk nr 12.
    Sprawdź czy masz prąd po stacyjce na tych stykach.
  • #6
    dastin1
    Level 12  
    OK sprawdzę jutro - z tym, że jeśli wszystko działa poprawnie napięcie na gniazdach (zapalniczka i tylne 12V) ma być stale nawet przy wyłączonej stacyjce.
    Jeśli dobrze rozumie piszesz o wtyczkach wychodzących ze skrzynki bezpieczników?
  • #7
    kybernetes
    Level 39  
    Napięcie na zapalniczce i gnieździe jest tylko po stacyjce.
  • Helpful post
    #9
    kybernetes
    Level 39  
    Tym się nie przejmuj, w instrukcjach obsługi pokutują czasem rożne nieaktualne informacje, zwłaszcza jeśli się wiążą z bezpieczeństwem. Bezpiecznik 22 na BSI zasilany jest ze stacyjki, pozycja "+akcesoria" (czarne dwustykowe złącze na BSI styk nr 1).
  • #10
    dastin1
    Level 12  
    kybernetes miałeś racje (+) jest po stacyjce. Napięcie wróciło po wypięciu i włożeniu wtyczki do BSI, najwidoczniej nie było styku. Poprawiłem jeszcze kontakt stykiem w aerozolu i mam nadzieje, że będzie już spokój.

    Dziękuje wszystkim w szczególności koledze kybernetes za zaangażowanie, temat uważam za zamknięty.
  • #11
    Seweryn82
    Level 19  
    Chyba w xsarze to tak nie do końca po stacyjce. Tam się chyba po 30 minutach włącza opcja eco i nie ma już tego zasilania, również radia nie posłuchasz i musisz odpalić silnik.