Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Ducato 3,0 MAX 2010 ciężko odpala

lancer78 06 Sty 2012 10:49 11753 15
  • #1 06 Sty 2012 10:49
    lancer78
    Poziom 9  

    Mam problem.
    Fiacik ciężko odpala tak jakby się zapowietrzał.
    Jest jeszcze na gwarancji ale serwis mówi, że na komputerze nie ma błędów i tak ma być przy tym przebiegu (230 tys).
    Mam wymienioną przepustnicę.
    Może ktoś miał podobnie?

    0 15
  • #2 06 Sty 2012 13:25
    424165
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 06 Sty 2012 15:30
    oktawian89
    Poziom 22  

    Przepraszam bardzo, że jak powiedziono Tobie, że przy takim przebiegu będzie ciężko odpalał ?!

    Śmiech ! Zasranym ich obowiązkiem jest doprowadzenie tego do ładu.

    0
  • #4 06 Sty 2012 16:37
    lancer78
    Poziom 9  

    nie ma różnicy ciepły zimny. Raz zapali na dotyk a za chwile kilka obrotów rozrusznikiem. Świece są ok, grzeją, sterownik świec też ok. Tak wiem ale takie są serwisy jakby do nich przyjechał PF125p to nic by nie zrobili, bo nie ma gniazda diagnostycznego

    1
  • #5 06 Sty 2012 17:33
    424165
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 11 Lut 2012 18:25
    djset
    Poziom 12  

    Po odpaleniu obroty silnika sa równe? Czy takie sobie? Na ciepłym silnik równo pracuje?

    2
  • #7 11 Lut 2012 21:29
    kkknc
    Poziom 42  

    lancer78 napisał:
    Mam problem.
    Fiacik ciężko odpala tak jakby się zapowietrzał.
    Jest jeszcze na gwarancji (230 tys).

    Przy tym przebiegu gwarancja?
    Problemem może być akumulator, do ilu spada napięcie podczas kręcenia. Ciśnienie paliwa dobre, jakie obroty widzi sterownik. I ile czasu musisz kręcić do zapalenia silnika?

    0
  • #8 12 Lut 2012 09:20
    djset
    Poziom 12  

    kkknc napisał:
    Przy tym przebiegu gwarancja?

    Na nowe auta jest gwarancja terminowa, bez limitu km (przeważnie).

    0
  • #9 12 Lut 2012 09:21
    gacopiesz
    Poziom 18  

    problem z masą na skrzyni, połączeniem plusa przy rozruszniku albo akumulatorem

    2
  • #10 02 Lis 2012 15:59
    Termik32
    Poziom 10  

    Na OGÓŁ to winne są puszczające przelewy we wtryskiwaczach - żaden komputert nie jest w stanie tego wykryć. Mi serwis poddał się po 3 próbach - zwrócili kasę za wszystkie naprawy - niby - ale włożone części zostały. Powiedzieli żebym ich z tym problemem omijał z daleka - nie zdradzę gdzie jest taki serwis. A wygląda sytuacja tak - potrZebujesz druga osobę do pomocy - zdejmujesz węzyk przelewu z pierwszego wtryskiwacza - ktoś musi wężyk zatkać palcem - inaczej po włączeniu zapłonu pompa ze zbiornika daje paliwo - i kręcimy rozrusznikiem - gdy n przelewie wtryskiwacza wypływa spora ilość paliwa to może on być powodem Trudnego odpalania. Sprawdź tak wszystkie wtryskiwacze po kolei i wytypuj tego z usterką. Oczywiście to tylko jedna z wielu możliwych przyczyn.

    0
  • #11 02 Lis 2012 18:32
    gacopiesz
    Poziom 18  

    Wszystko OK tylko skąd wiesz że to co wyleciało to za dużo albo za mało, test bez sensu, niczym nie poparty a jak klient usłyszy, że ma do wymiany 3 sztuki bo "na oko" leją źle to .. reszta znana.

    1
  • #12 14 Lis 2012 20:30
    Termik32
    Poziom 10  

    Z własnego doświadczenia powiem Ci że w 99% jesteś w stanie wyselekcjonować tego winnego - od razu widać który na tle innych wypada najgorzej - przy kręceniu rozrusznikiem sikają jak zwariowane. Na ok 20 aut jakie miałem okazję sprawdzać we wszytkich winien był 1 wtryskiwacz. Nie wykryje tego komputer niestety.

    0
  • #13 14 Lis 2012 21:26
    tzok
    Moderator Samochody
  • #14 14 Lis 2012 21:31
    Termik32
    Poziom 10  

    Owszem - jeżeli jesteś pod komputerem i osoba go obsługująca ma o tym pojęcie.
    Któregoś dnia wogóle go nie odpali - i wtedy będzie miał problem - tym sposobem może wykluczyć lub znaleźć usterkę nie ruszając auta z miejsca. inna sprawa to to że jest to niby prosty układ wtryskowy ale czasem bardzo trudny w diagnozie.

    0
  • #15 18 Lis 2012 16:04
    lancer78
    Poziom 9  

    już problem rozwiązany. Uszkodzona masa silnika. Akumulator nie doładowany. Kiepski prąd do rozrusznika. Żaden komputer tego by nie wykrył.

    3
  • #16 18 Lis 2012 20:16
    gacopiesz
    Poziom 18  

    Tak - 12 lutego o tym pisałem -


    ...nie ma za co.

    2