Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie oświetleniem w technologi eop ?

06 Sty 2012 11:57 1399 6
  • Poziom 8  
    Witam serdecznie
    Mam pytanie (jestem laikiem w tej dziedzinie): czy realne jest wykonanie sterowania oświetleniem ulicznym z jednego sterownika przesyłającego sygnał sterujący za pośrednictwem sieci energetycznej zasilającej te lampy .Chodzi o zciemnianie w określonych porach dnia i roku (lampy led).
    Czy jest to rozwiązanie bardzo "kosztochłonne" ?
    Pozdrawiam
  • Poziom 30  
    A nie lepiej wyposażyć każdą lampę w włącznik zmierzchowy?
  • Poziom 8  
    Witam
    No nie bardzo.
    Pomysł polega na tym że lampy załączają się się wprawdzie po zapadnięciu zmroku a następnie np. o godz 23 kiedy jest mały ruch zciemniają sie do 40% nominalnej mocy. Problem polega na tym że nie da sie zaprogramować zciemniania np. po 4 godzinach od zapalenia bo latem ciemno robi się ogodz 22 a zimą o 16-ej.
    Programator umieszczony w lampie musiałby korygować czas z zewnętrznego nadajnika. Trzeba by inaczej programować np. wekendy i dni wolne.
  • Poziom 26  
    qwerty410 napisał:
    ...czy realne jest wykonanie sterowania oświetleniem ulicznym z jednego sterownika przesyłającego sygnał sterujący za pośrednictwem sieci energetycznej zasilającej te lampy. Czy jest to rozwiązanie bardzo "kosztochłonne" ?

Wykonanie takiego sterowania jest realne, co więcej takie rozwiązanie jest stosowane. Jeśli chodzi o koszty, to koszt jednostkowy odbiornika przy dużych ilościach nie będzie wysoki natomiast koszt zaprojektowania i wdrożenia do produkcji takiego systemu sterowania z pewnością będzie wysoki.
  • Poziom 8  
    Witam
    Czy może trafiłeś w sieci na takie rozwiązanie?
    Co to realnie oznacza " koszt jednostkowy będzie niewielki".
    dziękuje za pomoc.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 26