Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Focuc 1.8 zetec nie odpala jak jest wilgoć

Majkel72 06 Sty 2012 13:54 1847 11
  • #1 06 Sty 2012 13:54
    Majkel72
    Poziom 1  

    Mój Focus 1.8 115km 98 rok nie odpala po nocy jak jest wilgotno. Jak już odpali np na lince jedzie już bez problemu i wszystko jest ok. Z następnymi odpaleniami nie ma problemu. Mechanicy powymieniali kilka części ale generalnie bez skutku.

  • #2 06 Sty 2012 19:56
    fazior
    Warunkowo odblokowany

    A sprawdzałeś rano czy jest iskra czy dostaje paliwo??Może być winny czujnik temperatury.

  • #3 07 Sty 2012 01:53
    patryk3444
    Poziom 20  

    Do sprawdzenia kable WN świece oraz cewka

  • #4 07 Sty 2012 02:57
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Obstawiam cewkę. Miałem to samo w moim Japończyku. Aczkolwiek najlepiej postąpić wg schematu jaki zaprezentował przedmówca, ze szczególnym naciskiem na CEWKĘ.

  • #5 07 Sty 2012 20:20
    SERWANTES44
    Poziom 14  

    Popieram kolegów, Miałem takich kilka przypadków, Wymontowałem nawet cewkę i przeleżała na kaloryferze nockę i potem było lepiej.

  • #6 07 Sty 2012 23:40
    SauerMauser
    Poziom 21  

    SERWANTES44 napisał:
    [...] Wymontowałem nawet cewkę i przeleżała na kaloryferze nockę i potem było lepiej.


    Niestety, to zabieg krótkodystansowy w perspektywie czasu. Najlepsza jest tutaj wymiana na bardziej odporną na warunki atmosferyczne lub zakup nowej. Inaczej problem będzie powracał w najmniej oczekiwanych sytuacjach.

  • #7 08 Sty 2012 00:28
    MarcinViper
    Poziom 16  

    miałem podobny problem ale z mondeo 98r 2.0 potrafił po wyłączeniu silnika 5min później nie odpalić, nawet nie słychać było rozrusznika, ale podejrzewał że problem leżał gdzie indziej bo po przekręceniu kluczyka było słychać dziwne odgłosy w górnej cześć silnika w takiej czarnej plastikowej obudowie w okolicach wtryskiwaczy, ja juz tego auta nie mam a problem był czasem podczas wilgotnej pogody, ale radzę Ci tam zajrzeć.

  • #8 08 Sty 2012 12:51
    piotrek gti_abf
    Poziom 11  

    Na początek przewody wysokiego napięcia do wymiany.

  • #9 08 Sty 2012 14:56
    SauerMauser
    Poziom 21  

    piotrek gti_abf napisał:
    Na początek przewody wysokiego napięcia do wymiany.


    Pierwsza jest diagnoza, a nie wymiana!

  • #10 08 Sty 2012 18:23
    SERWANTES44
    Poziom 14  

    kolego SauerMauser wiem że wymontowanie i wysuszenie cewki to krótkodystansowy zabieg, ale chodziło mi o ustalenie przyczyny, a nie od razu wymiana wszystkiego na nowe, bo tak najlepiej ale nikomu sie nie przelewa.

  • #11 09 Sty 2012 05:00
    SauerMauser
    Poziom 21  

    SERWANTES44 napisał:
    [...] nie od razu wymiana wszystkiego na nowe, bo tak najlepiej ale nikomu sie nie przelewa.


    Przepraszam kolegę najmocniej, ale gdzie napisałem, że tylko wymiana na nowe wchodzi w grę? Użyłem zwrotu lub.

    Z wysokiej odporności na wilgoć słyną cewki grupy VW/AUDI. Zalane wodą nadal pełnią należycie swą funkcję. Zamontowałem ową z B4 do Subaru, które służy mi w terenie i mam od dawna spokój. Czyszczenie starej dawało efekt do następnych kilku kałuż/wilgotnych dni. Co nie oznacza, że nie rozumiem zamysłu kolegi...

  • #12 09 Sty 2012 20:38
    SERWANTES44
    Poziom 14  

    Ok wszystko sie rozumie. Pozdrawiam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME