Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Actros 1840 wywalił poduszkę zawieszenia przód lewą ?

06 Sty 2012 14:40 3100 3
  • Poziom 1  
    Nie można przeprowadzić kalibracji zawieszenia pneumatycznego po wsadzeniu nowej poduchy. Błędy jakie były to NR-13020 zawór elektromagnetyczny 3/2
    Po skasowaniu błędu , wyregulowaniu poziomek przeprowadzam kalibrację poziomek,to się udaje , dalej kalibracja wywrócenia i tu na końcu po spięciu 3 poziomek wywala błędną kalibrację . I pojawiają się nowe błędy w NR-11013 Moduł sterujący suma kontrolna parametrów, -11014 suma kontrolna danych kalibracji czujników położenia jest nieprawidłowa Poza tym błędy w INS 13017 i 01520
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 16  
    Kiedyś miałem ten sam problem i kalibrowałem do skutku TEXĄ. Wyszło na to że miałem parametry kalibracji poza zakresem. Wystarczy że chociaż jeden parametr będzie poza zakresem to cała kalibracja do d....i od nowa. nie wiem czym kalibrujesz. Jeżeli pamiętasz pierwotne ustawienia to spróbuj kalibrację przeprowadzić do tego stanu. Nie kombinuj z obniżaniem lub podnoszeniem pojazdu zrób to później a mniej się narobisz. Ja miałem trzyosiowy pojazd do przewozu zwierząt i zajęło mi to około 4 godziny. Powodzenia. INS nie ma raczej znaczenia
  • Texa PolandTexa Poland
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    po wymianie poduszki byla potrzeba robienia kalibracji ??
  • Poziom 13  
    Mercedes Atego 1823 2002r, po wymianie poduszki było ok. Pojechał na trasę po załadunku i parunastu kilometrach jazdy zaczeły się problemy z poziomowaniem. Kierowca jakoś zjechał na bazę. Przeciskanie przycisków na pilocie powodowało tylko jakieś popsykiwania zaworu sterującego nie przynosząc żadnego efektu.
    W prawych poduszkach było ciśnienie w lewych nie

    I teraz tak: Wymieniana była poduszka z prawej strony, po wypięciu wtyczki z lewego czujnika położenia auto zaczęło reagować na polecenia pilota z tym że wypoziomowywało się jakieś 5-7 cm wyżej niż normalnie. Po wpięciu wtyczki w lewy czujnik a wypięciu wtyczki z prawego czujnika wypoziomował się na normalnej wysokości. Oczywiście w obu przypadkach wyświetlał błąd na desce. Wpiąłem wtyczkę zpowrotem i wszystko jest ok. Samochód się poziomuje, powietrze w miechach jest.

    I teraz się zastanawiam czy będzie dobrze czy nie?
    Wymieniana była tylko poduszka nic więcej nie było robione. I jeszcze jedna rzecz gdzie jest czujnik ciśnienia powietrza w poduszkach? Chyba że są wersje bez czujnika ciśnienia?