Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowniki silnika krokowego unipolarnego

Uzi103 06 Sty 2012 17:39 2212 6
  • #1 06 Sty 2012 17:39
    Uzi103
    Poziom 11  

Witam chciałem podłączyć silnik krokowy pod Atmega8. W internecie jest tyle schematów że nie wiadomo za co się zabrać więc zrobiłem sobie swój własny i chce wiedzieć czy to będzie dobrze działać czy będzie się grzać itd. Niestety nie znam się na tym za bardzo więc muszę się poradzić. Parametry silnika nie są mi do końca znane. Pobór prądu to ok 1,3 A a napięcie 1,4 V. Podobno powinno podpinać się je pod większe napięcie nie przekraczając 30V więc silnik chce podpiąć pod 12V z zasilacza komputerowego. Atmega też będzie podpięta pod niego tyle że pod 5V
    Oto schemat. Proszę o uwagi i ewentualne zmiany
    Sterowniki silnika krokowego unipolarnego

0 6
  • Pomocny post
    #2 06 Sty 2012 19:01
    jarek_lnx
    Poziom 43  

Diody (te do +12V) masz w złą stronę. Diody równolegle do rezystora bramkowego nie są potrzebne. Z tym wyższym napięciem to nie takie proste, zwiększenie napięcia pozwala zwiększyć moment obrotowy, przy większych prędkościach, ale w Twoim układzie, przy małych prędkościach, prąd popłynie większy od nominalnego i przegrzejesz silnik. Żeby móc podwyższać napięcie, trzeba mieć impulsową stabilizację prądu tzw chopper. Więcej szczegółów znajdziesz np. w nocie aplikacyjnej AN460 firmy STMicroelectronics.

1
  • #3 06 Sty 2012 19:33
    Uzi103
    Poziom 11  

Przydadzą się te równoległe diody do tego aby usprawnić/przyspieszyć zamykanie. Rezystory użyłem dobre? To jakie maksymalne napięcie powinno być do tego silnika? Gdybym podpiął pod 3V było by ok?

0
  • #4 08 Sty 2012 00:28
    jarek_lnx
    Poziom 43