Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rover 214 si, wysokie spalanie benzyny - biały dym.

06 Sty 2012 18:59 13784 33
  • Poziom 12  
    Witam
    Kupiłem rovera 214 si rok97 , przebieg 170tys, z silnikiem 1,4 16v - stosowany również w polonezach. Bardzo dużo rzeczy już wymieniłem , a moich problemów nie widać końca.
    W tym aucie dziwiło mnie dymienie na biało - mechanik stwierdził, że prawdopodobnie do wymiany jest uszczelka pod głowicą , bo ubywa płynu chłodzącego. Wymieniono uszczelkę, rozrząd z pompą, świece , termostat z obudową, paski, uszczelniacze, olej, płyny, filtry.
    Na dzień dzisiejszy nie ubywa już płynu , ani oleju, auto nadal dymi na biało (tego dymu jest bardzo dużo,czuć jakby nie spalone paliwo i w rurze wydechowej jest czarny osad, tak mi się wydaje), porównuje ze swoim 2-litrowym mondeo.
    Zrobiliśmy test spalania, zalałem auto do pełna , po 150 km okazał się , że spaliło przez ta trasę 28 litrów.
    szukam jakiejś pomocy w ustaleniu usterki, bo finansowo już nie stać mnie na mechanika i muszę sam się męczyć.
  • Poziom 26  
    Z twojego opisu wynika że zbyt bogata mieszanka paliwowo powietrzna. Sprawdź sondę lambda. Ewenualnie może poprzedni właściciel wgrał sportowego softa(chiptuning)
  • Poziom 12  
    zapomniałem dodać, że auto krztusi się, dusi między 1000 a 2500 obrotów i ciągnie skokami, a tak naprawdę dobrze się wkręca powyżej 4000 obrotów.
  • Poziom 26  
    Objawy by się zgadzały. Sprawdź szczelność układu dolotowego i wydechowego. Nieszczelności wpływają na informacje podawane przez przepływomierz i sondę lambda. Na podstawie tych informacji komputer ustala optymalny skład mieszanki. być może same połączenia elektryczne w/w czujników
  • Poziom 12  
    w tym silniku niema przeplywomierza
  • Poziom 17  
    Uszkodzony map sensor.
  • Poziom 10  
    kamilczubacki napisał:
    Uszkodzony map sensor.
    albo czujnik położenia przepustnicy
  • Poziom 17  
    Sprawdź regulator ciśnienia paliwa.
  • Poziom 12  
    Sprawdź regulator ciśnienia paliwa.-----gdzie tego szukac?
  • Poziom 12  
    no to wlasnie zrobie dzis pod kts go kumpel mechanik podepnie mam nadzieje ze wyjdzie szydlo z worka
  • Poziom 12  
    witam ponownie.. byl kts iii bledy skasowane ... auto pochodzilo koloejna proba wszystko na kts ok jest,,,, zero bledow.... ma ktos jeszcze jakies pomysly dlaczego tyle pali i co moze byc powodem????
  • Poziom 12  
    sprawdzone cisnienie na listwie i pompy paliwa---w normie. spalanie nadal kolo 20 na 100...a pomysly sie koncza
  • Poziom 17  
    W wężyku podciśnieniowym do regulatora ciśnienia paliwa nie pojawia się benzyna???
  • Poziom 12  
    nie bylo paliwa, ostatnie moje podejrzenie to wtryski, ktore sie nie do konca zamykaja.
    kupilem nowe, czekam na dostawe
  • Poziom 12  
    ktos moze ma jakies inne pomysly co to?
  • Moderator Samochody
    leonb270377 napisał:
    byl kts iii bledy skasowane ... auto pochodzilo koloejna proba wszystko na kts ok jest,,,, zero bledow.... ma ktos jeszcze jakies pomysly
    Tu nie trzeba czytać błędy tylko zrobić diagnostykę, od kasowania błędów usterki się nie naprawiają. Musi to robić ktoś kto zna ten silnik lub ma z czym porównać mierzone parametry.
  • Poziom 12  
    przeciesz pisalem ze parametry wszystkie w normie---poza spalaniem
  • Moderator Samochody
    Nic o parametrach nie pisałeś... słowo parametry pada po raz pierwszy w tym wątku w moim poście, dwa posty wyżej. Poza tym jeśli parametry mierzone przez ECU rzeczywiście są w normie to albo masz gdzieś wyciek paliwa albo tylko Ci się wydaje że są w normie, innej opcji nie ma.

    Biały dym - bardzo bogata mieszanka (nie przybywa Ci oleju?) albo przestawiony zapłon - i jedno i drugie wyszło by na diagnostyce komputerowej ale niekoniecznie jako błąd.
  • Poziom 26  
    leonb270377 napisał:
    a tak naprawdę dobrze się wkręca powyżej 4000 obrotów.
    więc zapłon raczej nie.
    leonb270377 napisał:
    wtryski, ktore sie nie do konca zamykaja.
    kupilem nowe, czekam na dostawe

    poczekajmy więc..
  • Poziom 10  
    kolego mam nadzieje ze sobie z tym poradzisz . ten samochod to wrzod jakich malo . sprawdziles map sensor .
  • Poziom 10  
    a jeszcze jedno sa dwa czujniki temperatury jedem na wskaznik drogi na sterownik .
  • Poziom 12  
    wtryski wymienione, auto mniej dymi, spalania ciezko okreslic , za malo kilometrow przejechane.
    przy skladaniu wtryskow wpadl do glowy nowy pomysl ( bo wszystko jest ok, czujniki, parametry) , ze przestawiony jest rozrzad gdzies o jeden zabek, - czy to mozliwe by auto normalnie chodzilo ?
  • Moderator Samochody
  • Poziom 26  
    Przestawiony rozrząd o 1 ząb, to utrudniony rozruch, ewidentny brak dynamiki, strzelanie w kolektor lub w wydech.
  • Poziom 12  
    no to ja juz niemam pomyslow --pali dobrze--ciagdnie jak rakieta powyzej 3 tys bo ponizej slabo-troche szarpie... pali jak smok i dymi. olej ok plyn ok zero przeciekow zero bledow na odb2 -wszystkie czujki dzialaja . niewiem juz co to
  • Poziom 10  
    W aucie żony Rover 214 z 1998 mieliśmy ten sam problem, sprowadziłem je z uszkodzoną uszczelką pod głowicą. Uszczelkę, płyn, olej, filtry wymieniłem a on ciągle jakoś tak dużo palił 12-14 litrów na 100 km.

    Jeśli mogę spytać:
    Jak u Ciebie z temperaturą silnika? W jakim położeniu masz wskazówkę?
    W Roverku małżonki wymieniłem termostat i sondę ..... zadziałało zużycie spadło w trasie do 7litrów miasto do 9litrów
  • Poziom 12  
    sa dwie czujki, jedna od wskazowki a druga od sterowania komputera.
    ta w desce rozdzielczej pokazuje miedzy 1/3 a 1/2 temperatury a komputer pokazuje (jak podpiąlem kts-a) 40 stopni, i normalnie roslo, az do wlaczenia wentylatora.
    mam zalozony nowy termostat z nowa obudowa . sonda na kts-ie pokazuje prawidlowe wahania temperatury i napiecie miedzy 0.09 a 1,09 v
    poza tym to auto bardzo szybko sie nagrzewa , rano jak zapale to po 4 -6 minutach dmucha goracym powietrzem przy temperaturze kilku stopni w plusie
  • Poziom 10  
    Jako wtrącenie dodam, że:
    Silnik powinien osiągać temperaturę bliską 90`C, wtedy jest rozgrzany i optymalnie pracuje. Wystarczy, że termostat nie do końca działa poprawnie i silnik osiąga np. 80`C już wtedy odczujesz znaczącą większe zużycie paliwa (gdyż auto cały czas chodzi jak "na ssaniu"). Nawet jak masz 60`C to i tak do kabiny poleci ciepłe powietrze. Silniki Rovera są znane z tego, że bardzo szybko się nagrzewają nawet w chłodne dni. (Miałem kiedyś Rovera 416, teraz małżonką jeździ 214).

    Napisałeś
    leonb270377 napisał:
    witam ponownie.. byl kts iii bledy skasowane ...

    zapisałeś sobie chociaż jakie to były błędy?
    To naprawdę dużo by ułatwiło?

    Czy wśród nich były błędy?
    12- Coolant Temperature sensor
    13- Inlet Air Temperture Imput
    19- EMC - Inlet Manifold vacum Pipe condition
    20- Throttle Potentiometr Input
  • Poziom 12  
    byly bledy poniewaz odlaczylem 2 wtyczki z nerwow jak silnik pracowal.... probowalem na wyczucie co to....odpielem lambde i potencjometr przepustnicuy i to bylo