Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

pralka whirlpool AWO 43105 po zakupie od razu się zepsuła

aro120193 06 Jan 2012 20:03 2604 10
  • #1
    aro120193
    Level 9  
    Witam serdecznie. Moja matka zakupiła sobie tą oto pralkę gdy ją w domu podłączyła do zasilania coś tylko strzeliło... po czym gdy złożyła reklamacje: przyjechało dwóch typów, rozebrali :cały moduł był zakopcony i wywnioskowali że to wina przepięcia w gnieździe . Stwierdzili ze to przez to że nie było uziemienia i zażyczyli sobie 80 zł za swoją usługę. Powiedzieli że jak chce naprawiać to 400 zł będzie wynosić naprawa. Czy moja matka może jeszcze wywalczyć jakoś naprawę gwarancyjną tej o to pralki? Czy musi jeszcze na naprawę wyłożyć kasę?
  • #2
    stanislaw1954
    Level 43  
    Wprawdzie uziemienie gniazda jest potrzebne,ale ze względu na bezpieczeństwo użytkowników(przed porażeniem, w razie pojawienia się niebezpiecznego napięcia na obudowie pralki) ,ale nie ma wpływu na spalony moduł.
  • #3
    peter falk
    Home appliances specialist
    Jeśli matula ma w pakiecie ubezpieczeniowym ubezpieczone sprzęty AGD w domu - to może liczyć na pełne odszkodowanie - potrzebna pisemna ekspertyza, ale już nie od tych kolesi. Mozesz poprosić o to nawet kogoś z innego zakładu napraw agd lub nawet elektryka z jakiejś firmy. Możesz zrobić eksperyzę przez znajomego elektryka, który stwierdzi, czy było uziemienie, czy nie, czy prawidłowo zamontowane gniazdo i jakie w nim napięcie, po czym gonisz , jeśli wszystko okaże się OK w instalacji, do F.K. z zażaleniem , a ta wielce szacowna instytucja wdroży odpowiednie procedury.
    Uziemienie, lub jego brak nie ma nic do uszkodzenia modułu.
  • #4
    aro120193
    Level 9  
    a jeśli nie ma tak jak w moim wypadku?

    Dodano po 2 [minuty]:

    ,,sprawdzenie - uszkodzony moduł sterowania .
    Uszkodzenie powstało na skutek przepięcia.
    Stwierdzono brak uziemienia w gnieździe.
    Odmowa naprawy gwarancyjnej,,
    Tak mam napisane w opisie naprawy
  • #5
    stanislaw1954
    Level 43  
    Wydaje mi się,że bardziej prawdopodobnym powodem spalenia modułu mogla by być wilgoć. Po wniesieniu pralki z zewnątrz, z zimna, i po włączeniu jej bez odczekania kilku godzin,aby pralka się naturalnie ociepliła.
    Pojęcie "przepięcie" mógłbym przyjąć za zasadne, gdyby przypadkiem pralkę włączono pod inne (znacznie wyższe) napięcie) .
  • #6
    aro120193
    Level 9  
    ona została włączona dopiero na drugi dzień więc to też odpada
  • #7
    stanislaw1954
    Level 43  
    Pozostaje niezależny rzeczoznawca, który udowodni ,że wada tkwiła w module ,a nie w braku uziemienia.
  • #8
    Arcus1977
    Level 22  
    Kurczę, człowieku, idź do serwisu autoryzowanego i walcz na argumenty-wiesz,co to znaczy asertywność-oni są z tego szkoleni. Ale tam pracują także LUDZIE
  • #9
    gtyle
    Level 14  
    Nie chcę wyrażać się nt. przyczyny uszkodzenia modułu, bo to można byłoby roztrzygnąć dopiero po badaniu, ale uziemienie oprócz zabezpieczenia przed porażeniem, ma również za zadanie wyrównanie różnicy potencjału pomiędzy różnymi podzespołami. Nie zapominajmy, że w pralce jest dużo elemetów ruchomych, wirujących nawet z prędkościami 15 tys. obr/min (wirnik silnika), indukcyjnych i syntetycznych. W tych warunkach elektryczność statycznania ma dobre warunki do namiesza w elektronice. Rzeczoznawca może roztrzygnąć ten problem, ma się rozumieć, że nie za darmo. Ja stawiam, że kosztowałoby to jakieś 100-150zł, bez gwarancji korzystnego werdyktu dla posiadacza gwarancji.
  • #10
    peter falk
    Home appliances specialist
    Autora tematu prosimy o zamieszczenie dokładnych zdjęć płytki modułu z obu stron - pobawimy się w niezależnych ekspertów. No i feralnego gniazdka też.
    Bo to co serwis napisał, to można na razie między bajki włożyć.
    Producent, swoją drogą, w instrukcji zamieścił taką formułkę:
    pralka whirlpool AWO 43105 po zakupie od razu się zepsuła
    i może stać murem za serwisem, jeśli potwierdzi się, że nie było uziemienia.
    Zrobili, wspomnieni wyżej serwisanci, chociaż dokumentację fotograficzną "na miejscu zdarzenia"?
  • #11
    aro120193
    Level 9  
    po kilku wizytach mojej mamy w tym sklepie przyjechał szef i stwierdził że to nie mogła być wina gniazda i wymienił moduł...