Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Zasilacze UPS
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Buggy z silnikiem motocyklowym?

kfh13 20 Maj 2008 21:59 491461 2858
  • #871
    MacGyver.
    Poziom 21  
    W weekend bawiłem się trochę przy maszynce. Trza by już zrobić tylne zawieszenie do kupy i przymierzałem maluchowskie sprężyny, które odpadły z mojego punktu widzenia, gdyż podczas pracy przesuwałyby się dodatkowo na boki przez co robią się za miękkie. Nie chce mi się dorabiać misek pod sprężyny i lepszą opcją byłoby kupno jakiś amorów z dużych quadów. Cena mnie odstraszyła więc głowiłem się nad tym co mogę zrobić. Znalazłem tylne sprężyny z Opla Vectry A, dlaczego wybrałem je? Fotki pokażą :)

    Maluchowskie sprężyny:
    Buggy z silnikiem motocyklowym?

    Koło Poldek Truck vs. 126p, narazie będę jeździł na maluchowskich, ew. z Ibizy bo mam jedno :(
    Buggy z silnikiem motocyklowym?

    A tu już Vectrowskie, dzięki jajkowatej budowie gniazda sprężynowe mogą być z większych podkładek. W środku siedzi amorek tylny z 126p :D
    Buggy z silnikiem motocyklowym?

    Buggy z silnikiem motocyklowym?

    Buggy z silnikiem motocyklowym?

    Nie mam za bardzo miejsca na ograniczniki gumowe tzw. bałwanki i myślę by naciąć osłony w amorach malucha w celu wsadzenia tam podkładek gumowych, co o tym myślicie?
  • Zasilacze UPS
  • #872
    potegat
    Poziom 19  
    Witam na forum jestem nowy za jakieś 2 tygodnie też będę zaczynał pracę nad rurowcem.Plan jest ambitny silnik(2,0) i podzespoły bmw e30 ix czyli napęd na 4 koła właściwie wszystko już mam, tylna belka bmw natomiast przód trzeba trochę przerobić. Zastanawiam się jaki zrobić rozstaw osi orginalnie BMW ma jakieś 2,5metra ale ja myślę zmniejszyć do 2 m.Silnik z przodu fotel jednoosobowy i reszta osprzętu z tyłu dla wyrównania masy.Jakieś sugestie pomysły jestem otwarty na wszelkie propozycje.
    Pozdrawiam
  • Zasilacze UPS
  • #873
    komar54
    Poziom 9  
    witam wszystkich!
    mógłby ktoś uprzejmy podesłać jakieś plany do budowy buggy.
    komar.adam(malpa)interia.pl
    z góry dziki i życzę wszystkim udanych bolidów! :)
  • #874
    Ethil666
    Poziom 9  
    Witam

    W sumie też jestem nowy :] Rozpocząłem budowę buggy i chce wsadzić silnik od malucha ale odwrócony przeczytałem jakże długi temat (całe 34 strony) ale nigdzie nie znalazłem wytłumaczenia jak obrócić dyferencjał żeby biegi były normalnie czyli 4 w przód i wsteczny. Mile widziane jakieś foty :D

    Z góry dzięki !!
  • #875
    stanley019
    Poziom 15  
    kolego Ethil666 to o czym piszesz opisał kolega MacGyver. nawet na 34 stronie opisał przebudowę dyfra, i jego rozwiązanie przeniesienia ruchu drążka zmiany biegów następnym razem uważniej czytaj ;)
  • #877
    Ethil666
    Poziom 9  
    Dzięki za help :D W planach mam jeszcze budowę buggy na podzespołach peugeota 305 to będzie dopiero wyzwanie :D
  • #879
    stanley019
    Poziom 15  
    buggy na podzespołach peugeota brzmi fajnie:) na pewno będzie kosztował sporo czasu i pieniędzy ale i daje więcej możliwości:) choć do silnik z 126p też można dobrze podkręcić zmieniając np cylindry na odpowiedniki z garbusa 1600 co da pojemność 800ccm i tyle by jeszcze można:)...
  • #880
    pio350
    Poziom 14  
    kilka nowych fotek zrobionych z nudy . . .

    Buggy z silnikiem motocyklowym? Buggy z silnikiem motocyklowym? Buggy z silnikiem motocyklowym?
  • #881
    ---ŁuKaSz---
    Poziom 2  
    Witam wszystkich.
    Mam pytanko, jak zrobić podłogę w buggy, a dokładnie mi chodzi z czego ją zrobić? I jescze był bym wdzięczny jak by ktos mogł mi wysłac plany ramy i wymiary.
    Z góry dziekuje, pozdro
  • #882
    ipower
    Poziom 9  
    plany plany plany heh każdy prosi o plany!!! poszukaj na necie albo kup na allegro!!! ja znalazłem kilka rysunków itd ale wkońcu doszłem do wniosku że najlepiej bedzie jak sam narysuje i narysowałem (wszystko tak jak mi sie podoba) bazując tylko na zdjęciach ,a co do wymiarów(jeżeli robiesz buggy na bazie podzespołów 126p) to najłatwiej będzie dopasować rame do wymiarów kontrolnych malucha
  • #883
    pulsebugster
    Poziom 11  
    Jak ipower napisał, bierzesz wymiary kontrolne malucha (łatwo znaleźć) i kleisz ramę po swojemu, a jak ci się nie chce to kupujesz plany na allegro za 20 zeta - dużo ? Jak tak to lepiej się nie bierz do budowa pochłonie spooooro więcej.

    Ja mam podłogę zrobioną z blachy 5mm, ale to odcinek jakieś 50 cm, dalej jest pusta przestrzeń miedzy fotelem a podłoga ale to jakies 10 - 20 cm na oko. W zasadzie starczy zwykła blacha 2 mm, u mnie podłoga pełni tez role dociążenia przodu ;)
  • #884
    MacGyver.
    Poziom 21  
    A ja powiem że lepiej jest ramę strugać według własnego uznania, można sobie coś zmodernizować, dorobić itp. Najważniejsze aby mieć w prawidłowych rozstawach między siebie zawieszenie silnika i skrzyni, zawieszenia tylnego. Zaś zawieszenie przednie też idealne rozstawy między siebie punktów jego zamocowania i układu kierowniczego. Odległość między osiami według siebie ale najlepiej żeby była zbliżona do maluchowskiej, chodzi o to że kąt zwiększonego wychyłu koła wewnętrznego przy skręcaniu jest dopasowany do rozmiarów malucha.

    [url=https://obrazki.elektroda.pl/49_1198789037.png]Buggy z silnikiem motocyklowym?

    Choć według mnie w grzęskim terenie ma to małe znaczenie. Uparci mogą bawić się w układzie kierowniczym :)

    Kolejna rzecz taka że silnik maluchowski znajduje się w tyle za osiami i może podnosić przód, zresztą sam maluch jest strasznie podsterowny, starajmy się miejsca siedzące umiejscawiać najbliżej przodu.

    Jak ktoś jest uparty jak ja niech idzie po bandzie i umiejscawia silnik centralnie (kosztem czasu przeróbki w skrzyni - dyfer) jak i ogólnie większego stopnia trudności. Zresztą moim założeniem jest zrobić taki wóz, który przy 100km/h jadący bokiem nie zaliczy dachu ani podsterowność nie zrobi karuzeli (nadsterowność łatwo opanować). Dlatego prześwit wynosi mi 12cm (koła 126p) a szerokość docelowa będzie 160cm.

    Ogólnie zamiast pytać o plany dobrze sobie w garażu rozłożyć zgroty typu silnik ze skrzynią, wahacze, fotele, wirtualnie rozmieścić kolumnę kierowniczą i pedały a potem meter, szlifierka i docinać odpowiednio pod wymiar profile i rury.
  • #885
    jajek92
    Poziom 23  
    co do przedniego zawieszenie, a dokładnie tego skrętu, że koło wewnętrzne skręca bardziej niż wewnętrzne, to bedzie tak, jeżli drążki będą równo z wąsami w zwrotnica, ja miałem wywalona listwe o 5cm do przody i mi zernętrze koło bardziej skrecało niż wewnętrzne, i wogóle nie skrętał tylko sunoł do przodu
  • #886
    komar54
    Poziom 9  
    Dzięki za Wasze rady. Jestem na etapie szukania jakiegoś kaszlaka i nie mam co rozłożyć. :) Chciałem sobie tak wstępnie spojrzeć na jakieś szkice i może coś podpatrzeć. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Większość robi samemu przednie wahacze i czy ich długość ma jakiś wpływ na przerabianie oryginalnego układu kierowniczego z 126? A dokładnie na długość drążków kierowniczych?
  • #887
    seba130394
    Poziom 10  
    arterus37 skąd masz takie zarąbiste opony... ??
  • #888
    pio350
    Poziom 14  
    MacGyver. ja musze poraz kolejny napisac ze mysle tak ja Ty nie sztuka zrobic cos co bedzie lekkie ale bedie rwac przód w góre a na zakretach jadac bokiem wywracac sie ja w moim bolidzie mam tak jak ty szerokosc kol wynosi 160cm zawieszenie niezalezne na kazde koło i na zakrecie ok 120stopni przy pretkosci 70-80km/h jedzie dobrze delikatnie sie przechyli (ale nie zaduzo) i jedzie dalej mozna wtedy np zredukowac z 4 na 3 i wziasc driftem :D dlatego tez lubie nisko posadzone drift maszyny
  • #889
    pulsebugster
    Poziom 11  
    Każdy dłubie tak jak lubi, ja sie posuwam w kierunku przeprawówki :P

    Buggy z silnikiem motocyklowym?

    Buggy z silnikiem motocyklowym?

    Odpowiednie oponki na tył też już mam

    Buggy z silnikiem motocyklowym?

    Pozostało mi tylko poszerzyć felgi
  • #890
    jajek92
    Poziom 23  
    seba130394 napisał:
    arterus37 skąd masz takie zarąbiste opony... ??

    na allegro ząza 80zł za szt, wejdą na fele od malca
  • #891
    opa126
    Poziom 9  
    siema w jaki sposób skręciłeś 2 felgi razem czyli te bliźniaki pozdro
  • #892
    pulsebugster
    Poziom 11  
    Buggy z silnikiem motocyklowym?

    Jedna felga normalnie przykrecona i przyspawane do niej szpilki, do szpilek przykręcona druga felga
  • #893
    prezzess
    Poziom 11  
    pulsebugster ile płaciłeś za te oponki od quada? Do jakiej szerokości felgi są przystosowane te gumy?
  • #894
    pulsebugster
    Poziom 11  
    Oponki po 100 zł za sztukę, szerokość opony to 12,5 cala (jakieś 31 cm) felgi chce zrobić na ~ 27 cm mierząc od wewnętrznych stron rantów felgi
  • #896
    jajek92
    Poziom 23  
    a z tej blachy robie tylko pedałą i kawałek pod nogi, reszta to będzie siatka
  • #897
    MacGyver.
    Poziom 21  
    komar54 napisał:
    Większość robi samemu przednie wahacze i czy ich długość ma jakiś wpływ na przerabianie oryginalnego układu kierowniczego z 126? A dokładnie na długość drążków kierowniczych?

    Jeżeli odległość od piasty do piasty jest minimalnie różna od maluchowskich wymiarów sprawę można załatwić regulując samym gwintem przy gałkach kierowniczych tak jak ustawiamy zbieżność układu kierowniczego. Ja mam dość szeroko u siebie i będę musiał robić przedłużone drążki z rurek, które na końcach nagwintuję i nakręcę oryginalne maluchowskie gałki. Sprawę zbieżności podczas skrętu zostawię sobie na deser bo lekko przerobię sobie układ z malucha :D

    Ja jestem przed samym wykonaniem przedniego zawieszenia i mam pytanko do kolegów co sądzą o dodatkowym pochyleniu koła podczas skrętu:
    http://i.wp.pl/a/f/jpeg/19932/_mg_2880_resize-573.jpeg
    Kto bawił się w takie cuś i czy faktycznie lepiej się prowadzi?
  • #898
    jajek92
    Poziom 23  
    szczerze... takie coś jest tylko po by podczas wariowania/ "driftu" / wpadaniu w poślizg, dało sie potem opanować pojazd i wyjśc z poślizgu, ale nie jestem pewien

    Dodano po 2 [minuty]:

    tzn, robią tak, że zamiast górnego wahaczacza dają przeróbkę wahacze, gdzie w miejscu swożenia jest tak jakby sprężyna, to też jest po to by bieżnik dopasowywał sie powierzchni

    Dodano po 4 [minuty]:

    Buggy z silnikiem motocyklowym?
  • #899
    MacGyver.
    Poziom 21  
    jajek92 napisał:
    szczerze... takie coś jest tylko po by podczas wariowania/ "driftu" / wpadaniu w poślizg, dało sie potem opanować pojazd i wyjśc z poślizgu, ale nie jestem pewien

    Dodano po 2 [minuty]:

    tzn, robią tak, że zamiast górnego wahaczacza dają przeróbkę wahacze, gdzie w miejscu swożenia jest tak jakby sprężyna, to też jest po to by bieżnik dopasowywał sie powierzchni

    Dodano po 4 [minuty]:

    Buggy z silnikiem motocyklowym?

    Mniej więcej wiem czemu ma to służyć i chcę wiedzieć jak to w praktyce faktycznie wygląda.
    Co do drugiego akapitu nie zgodzę się z wypowiedzią :P

    Buggy z silnikiem motocyklowym?

    Wystarczy kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy przekręcić od standardowego 90st w stronę tyłu pojazdu, a jak się skręci kierownicą w bok pochylenie samo się robi :)

    Teraźniejsze Lotusy też mają masakryczne pochylenie koła przy skręcie a z tego co się dowiedziałem jest to marka samochodów najlepiej prowadzących się i mam zamiar podobnie zrobić u siebie.

    Zaś na 126p najlepiej widać, że koła w przedniej osi, które i tak nie wychylają się przy skręcie są odchylone górą na zewnątrz pojazdu (widok z przodu \----/) i jest diabelska podsterowność bo koła na zakręcie ustawione są jak sanki :|

    http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/geometria.html
  • #900
    jajek92
    Poziom 23  
    masz ma myśli zawieszenie w podobie tego Buggy z silnikiem motocyklowym?