Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

astra g sekwencja IV generacji raz działa a raz nie

dawid5030 06 Jan 2012 23:29 2883 11
  • #1
    dawid5030
    Level 15  
    Witam mam opla astre g 98r x16xel z gazem sekwencyjnym IV generacji żałożoną ok 2 lata temu. Wszystko było dobrze do czasu gdy samochód przestał przerzucać na gaz ( ustawiona temp. ~35 stopni). Wydawać by się mogło że nie ma gazu ( takie same objawy) pojechałem zatankowałem i nadal nic... Awaryjnie przy przytrzymaniu przycisku i przekręceniu zapłonu auto powinno odpalić na gadzie i tak da się je uruchomić na gazie bo oczywiście z PB nie ma problemów. Sterownik to STAG 200, moje podejrzenie pada na cewkę reduktora. Nie mam interfejsu żeby podpiąć się pod niego czy można to jakoś zbadać "domowym sposobem" ??
  • #2
    gapcio06
    Level 13  
    nie przełącza i jest sygnał braku gazu?
  • #3
    dawid5030
    Level 15  
    nie przełącza... sygnału nie ma bo kiedy gdy jechałem na gazie to zaczynało pikać i dioda mrugała teraz tylko sama diodka mruga... tak jakby jeszcze nie przerzuciło na gaz .

    Dodano po 2 [minuty]:

    dodam jeszcze ze odpiąłem na chwilkę akumulator i tak: obroty na biegu jałowym 2000+ przez kilka minut temp rozgrzała się do 80+ stopni po czym zrobiłem adaptację odpaliłem i od razu przerzuciło na gaz, wieczorem chciałem wyjechać i już LPG nie działa, jest co prawda słaby akumulator myślałem żeby podmienić warto próbować ??
  • #4
    gapcio06
    Level 13  
    myślę że czujnik temperatury reduktora padł, albo brak obiegu płynu przez reduktor

    Dodano po 2 [minuty]:

    jakby któryś z elektrozaworów nie otwierał to przełączy i od razu zasygnalizuje brak gazu sygnałem dżwiękowym
  • #5
    dawid5030
    Level 15  
    powiem Ci kolego że czasami jak się gaz skończył to nie było sygnału dźwiękowego tylko migała diodka a co do gazu to jak dziś wieczorem wracałem autem odpaliłem normalnie na rozgrzanym ok 90 stopni to od razu na gaz wrzucił...
  • #6
    gapcio06
    Level 13  
    sprawdz jeszcze czy przy klemach dokręciłeś oczka od zasilania i masy sterownika,
  • #7
    dawid5030
    Level 15  
    dodam że kilka dni temu zmieniałem filtry od gazu tj fazy lotnej czaja i ciekłej - voltek

    Dodano po 1 [minuty]:

    tak zasilanie sterownika będzie OK z racji tego że w ogóle bo nie ruszałem, mam podpięte kawałek za klemami na przewodach już... nie wiem warto przekładać aku i jeszcze kombinować czy od razu do gazownika?
  • #8
    ociz
    Moderator of Cars
    Zrób porządek z gazownią i ciesz się oszczędnościami albo zbieraj na nowy silnik. Jak chcesz mogę polecić pewny zakład w pobliżu, bo w samym Toruniu podobno sami druciarze. ;)
  • #9
    dawid5030
    Level 15  
    Jaki to zakład? Aktualnie przebywam u rodziny w okolicach Rypina może tutaj mi coś polecicie ?
  • Helpful post
    #10
    gapcio06
    Level 13  
    wymiana akumulatora nic nie da,najprościej to do gazownika,możesz jeszcze sprawdzić czy jak nie chce przełączyć to reduktor ciepły ,dla mnie to na 90% czujnik t.red,ale i tak musisz do gazownika na podpinke podjechać
  • #11
    dawid5030
    Level 15  
    taaak, zastanawia mnie tylko dlaczego od odpięciu aku kilka razu dopaliłem samochód i za każdnym razem odpalił ładnie na gazie tzn przerzucał ...
  • #12
    dawid5030
    Level 15  
    gapcio06 miałeś rację winny był czujnik temperatury reduktora, dziś rano podjechałem na kanał i patrzę a tu odpięty czujnik temperatury reduktora... dosłownie zwisał na przewodach wczepiłem go w odpowiednie miejsce i już wszystko pięknie działa. Pytanie tylko czy znowu nie wypadnie ? Może można go jakoś wkleić itp ? tak czy siak dziękuje Ci za pomoc, pozdrawiam