Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sygnał czujnika położenia wału - Suzuki Baleno

mpo 12 Mar 2012 19:53 13469 37
  • #31 12 Mar 2012 19:53
    Paula1723
    Poziom 9  

    kolego valleman, wyjaśnisz mi jak można zbadać układ ssania , podejrzewam go że sie nie wyłącza .

  • Fibaro
  • #32 13 Mar 2012 22:17
    velleman
    Poziom 9  

    Rozejrzę się w temacie i spróbuję w tym tygodniu opisać wszystko co na ten temat znajdę.

  • #33 13 Mar 2012 23:52
    Paula1723
    Poziom 9  

    dzięki wielkie , jestem prawie pewien że ssanie sie zacieło

  • Fibaro
  • #34 14 Mar 2012 17:08
    velleman
    Poziom 9  

    Powiedz jak stwierdziłeś zacinanie się ssania lub jego brak. Ssanie i wolne obroty to trochę odmienne problemy. Obroty na zimnym silniku w przypadku Suzuki wahają się od 1300 do nawet 1800/min, choć tak wysokie to tylko przy temp. poniżej -15 i bardzo krótko.
    Jeśli silnik po tych +-5km pracuje na wolnych obrotach w granicach 700-850 obr/min to dla Suzuki jest ok. Gdyby ssanie pozostawało były by wyższe. Gdyby go nie było, to po odpaleniu zimnego silnika nie przekroczyły by 1 tys.
    Przyczyną braku ssania, którego mechanicznie tu nie ma, bo składem mieszanki steruje ECU na podstawie wskazań czujników może być np.:
    - uszkodzony czujnik temp. płynu chłodzącego - tuż pod kopułką rozdzielacza zapłonu a kabelek od niego wchodzi do tej samej rurki osłonowej co kabelki od czujnika położenia wałka rozrządu;
    - uszkodzony czujnik temp. powietrza wlotowego - umieszczony ok. 10cm za filtrem powietrza na plastikowym dolocie powietrza;
    - nieszczelność układu dolotowego powietrza łącznie z kolektorem dolotowym - tym, do którego przykręcona jest przepustnica (poznasz po zamocowanej lince od gazu).
    Stawiał bym na czujnik temperatury płynu chłodzącego ale nie w pełnym zakresie temperatur. Zbudowany jest on z termistora, który lubi mieć przerwę tylko w określonym zakresie temperatury i tak np. może źle wskazywać przy 20st.C a już przy 22 będzie ok. Można sprawdzić gotując go w wodzie oczywiście poza autem, ale łatwiejszym sposobem jest chwilowa podmianka na inny i sprawdzenie auta. Problem tylko w tym, że ECU powinien to wyłapać i wyrzucić ci właściwy błąd. To samo dotyczy czujnika powietrza. Wypikaj błędy.
    Propozycja: sprawdź szczelność dolotu powietrza - wszystkie wężyki i czystość odmy (gumowy przewód od przykrywy głowicy silnika do plastikowego przewodu powietrza zasysanego).
    Przyczyną, której ECU może nie widzieć jest nieszczelność uszczelki pod głowicą, lub pod kolektorem ssącym i każda nieszczelność mechaniczna lub zabrudzenie np. przepustnicy.

    Falowanie obrotów może być związane z uszkodzoną kopułką rozdzielacza zapłonu, uszkodzonym potencjometrem przepustnicy (dokładnie po przeciwnej stronie uchwytu linki do gazu na przepustnicy), złą odległością elektrod na świecach (zbyt dużą) - dla twojego silnika to 0,7 - 0,8 mm; nieszczelnością między filtrem węglowym a przewodem powrotu paliwa - wężyk lubi się zsunąć; jeśli masz silniczek krokowy to należy go przeczyścić; zawieszeniem wtrysku lub uszkodzeniem reduktora ciśnienia paliwa (beczułka między filtrem paliwa a kolektorem dolotowym paliwa - taka podłużna listwa aluminiowa z wtryskami do cylindrów).
    Opisz co dzieje się dokładnie bo mogę jeszcze długo pisać a nie o to tu chodzi. Niemniej rozejrzyj się w tym co napisałem i opisz dokładnie objawy bo może to równie dobrze być wilgotna cewka zapłonowa, która zwyczajnie w czasie jazdy wysycha i zaczyna działać jak należy albo stare świece choć mogą wyglądać na idealne.

  • #35 15 Mar 2012 11:30
    Paula1723
    Poziom 9  

    przejże wszystko to o czym piszesz , z tym że już wpadłem na pewien trop, ten czujnik temperatury pod kopułką kiedyś mnie zainteresował , jest wkręcony jak by do połowy i za bardzo nie da sie go wkręcić do konca, i jego wskazania też są podejrzane , chodzi mi o wskazówke na blacie, nie podnosi sie płynnie ,dopiero po tych +- 5km startuje do góry i zatrzymuje sie w połowie tak jak należy . pewnie jest uszkodzony i ma tą przerwe o której napisałeś ,wymienie go . a co do obrotów , w zimie przy -15 obroty na zimnym nigdy nie przekraczają 1200 teraz jest tak samo . codziennie też wpada w dołek tzn. obroty spadają mu nawet do 300 a czasem nawet zgaśnie , to sie dzieje niespodziewanie w różnych sytuacjach ,ale najczęsciej jak zjeżdżam z trasy i stoje na światłach , to pewnie krokowy trzeba wyczyścić. dam znąć jak coś naprawie. mam jeszcze pomysł nakręce film i wstawie na youtube.com sam usłyszysz i zobaczysz co sie dzieje z tym silnikiem , jeszcze dzisiaj.

  • Fibaro
  • #36 15 Mar 2012 17:51
    Paula1723
    Poziom 9  

    chyba znalazłem przyczyne problemów , tam pod rozdzielaczem są dwa czujniki, jeden wąski który ma jeden kabelek , i drugi grubszy z wtyczką na dwa kabelki i to właśnie ten grubszy nie pokazuje żadnego oporu w różnych temperaturach , myśle że to jest to. zrobie zdjęcie .

  • #37 20 Mar 2012 21:06
    Paula1723
    Poziom 9  

    http://www.youtube.com/watch?v=ShXx-RUtGt8&co...DvjVQa1PpcFN_YiNfH4OiVQWl203G3HrpvjMpR8hfKG8=

    Dodano po 47 [sekundy]:

    http://www.youtube.com/watch?v=KtF3hsSDkPs&co...DvjVQa1PpcFN_YiNfH4OiVbjAxOmnasZnpmmpkWpv9fY=

    Dodano po 43 [sekundy]:

    http://www.youtube.com/watch?v=IUJZ3ptLjE4&co...DvjVQa1PpcFN_YiNfH4OiVQHnJlMMxhsA63qC9B4JHO4=

    Dodano po 4 [minuty]:

    są to filmy które udało mi sie nagrać wieczorem , pokazałem tam o który czujnik mi chodzi, przy okazji słychać silnik który nie pracuje zbyt pięknie. mam też prozbe do pana , mo

    Dodano po 1 [sekundy]:

    są to filmy które udało mi sie nagrać wieczorem , pokazałem tam o który czujnik mi chodzi, przy okazji słychać silnik który nie pracuje zbyt pięknie. mam też prozbe do pana , mo

    Dodano po 1 [minuty]:

    moze pan sprawdzic w swoim aucie jaki opor ma ten czujnik ?

  • #38 23 Mar 2012 17:50
    Paula1723
    Poziom 9  

    zrobiłem w końcu to auto ! znalazłem na szrocie ten czujnik , wstawiłem i jezdzi ok . dzisiaj go sprzedaje , bo części zawieszenia są bardzo drogie i nie stać mniie na wymiane . wielkiedzięki za pomoc koledze valleman .

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo