Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes A-klasa 1.7 CDI - brak mocy po wymianie filtrów i oleju

shakez 07 Sty 2012 15:02 17509 14
  • #1 07 Sty 2012 15:02
    shakez
    Poziom 10  

    Witam.
    Kupiłem mercedesa A-klasa 1.7 CDI 2001r. Wszystko było w porządku do czasu gdy nie pojechałem do mechanika na wymianę oleju i filtrów. Mechanik po wymianach stwierdził że brakuje jakiegoś łącznika/spinki (nie był pewny) który łączy gumę dolotową turbosprężarki z przepływomierzem. Po opuszczeniu warsztatu okazało się że auto ledwo osiąga 130 km/h i jest bardzo słabe. Mechanik oczywiście twierdzi że jest niewinny i że to już tak było.

    Wygląda to teraz tak że jest przepływomierz który jest połączony z turbosprężarką gumowym wężem - około 5-7 cm. Na nim jest opaska mocująca go do turbiny a z drugiej strony jest plastikowy pierścień który powinien łączyć z przepływomierzem. Nie łączy jednak i jest tam szczelina. Poniżej przedstawiam tę gumę po wymontowaniu

    Mercedes A-klasa 1.7 CDI - brak mocy po wymianie filtrów i oleju

    Moje pytanie brzmi:
    Czy to rozszczelnienie może być przyczyna spadku mocy?
    Czy wie ktoś jak ta guma jest mocowana do przepływomierza, czy czegoś tam brakuje?

    Dodam tylko że został wymieniony olej, filtr oleju i filtr powietrza.

    Mercedes A-klasa 1.7 CDI - brak mocy po wymianie filtrów i oleju

    Mercedes A-klasa 1.7 CDI - brak mocy po wymianie filtrów i oleju

    1 14
  • #2 07 Sty 2012 18:40
    fazior
    Warunkowo odblokowany

    I nic wiecej nie było absolutnie robione? Nic mechanik nie zakładał żadnego wężyka ani nic nie zdejmował?

    0
  • #3 07 Sty 2012 19:42
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Skoro przed wymianą było w porządku, to dlaczego przystałeś na wersję mechanika :?: Nieudolna robota jest zawsze w cenie...

    Odpowiadając na twe pytanie: Jeżeli powietrze jest zasysane za przepływomierzem, to jak najbardziej ma to teraz wpływ na spadek mocy :!:

    Zaklej tylko na próbę tą wolną przestrzeń taśmą szeroką izolacyjną (tylko na próbę) i doznasz powrotu mocy ;-) O ile nie uszkodził Ci samego przepływomierza.

    1
  • #4 07 Sty 2012 22:05
    ozi-77
    Poziom 15  

    musisz wymienić ten łącznik albo spróbować to skleić bo nie może tam zasysać powietrza, ale zobacz tam koło tego łącznika idzie cienki przewód podciśnienia do puszki z turbawki (z tego co pamiętam to jest nawet zaczepiony o ten łącznik) może się zsunął bo często są zaolejone i słabo trzymają

    1
  • #5 07 Sty 2012 23:09
    shakez
    Poziom 10  

    fazior napisał:
    I nic wiecej nie było absolutnie robione? Nic mechanik nie zakładał żadnego wężyka ani nic nie zdejmował?

    nic poza tym co napisałem. w jednym momencie było tylko słychać pstryknięcie jak by coś się rozpięło albo pękło (ja to wiąże z rozpięciem tej plastikowej złączki).
    ozi-77 napisał:
    ale zobacz tam koło tego łącznika idzie cienki przewód podciśnienia do puszki z turbawki (z tego co pamiętam to jest nawet zaczepiony o ten łącznik) może się zsunął bo często są zaolejone i słabo trzymają

    od spodu obudowy przepływomierza wchodzi cienki przewód nasunięty na aluminiową rurkę która następnie wchodzi w tę obudowę. Jak pociągnę ten przewód to on trzyma się tej rurki ale rurka wysuwa się z obudowy. Faktycznie jest tam to wszystko zaolejone. Jutro skleję taśmom miejsce gdzie dostaje się powietrze.

    0
  • #6 07 Sty 2012 23:20
    ozi-77
    Poziom 15  

    kolego tak jak ci napisałem i nie tylko ja bo inni tez nie może być tam żadnej szczeliny a dokładniej nieszczelności, musisz to skleić albo wymienić na nowe, często zdaza się że A klasy CDI mają to pęknięte bo mechanicy nie wiedzą jak się to ściąga i ciągną na siłę i to urywają, a po drugie to będziesz musiał podjechać do kogoś z komputerem jak to naprawisz żeby wykasować błąd bo nawet po naprawie będzie ci chodził w awaryjnym trybie

    Dodano po 4 [minuty]:

    taśmą tego nie sklejaj tylko jak już coś to musisz to wyciągnąć całe dobrze umyć i odtłuścić i dopiero potem kleić najlepiej jakimś klejem typu kropelka, z doświadczenia wiem że nie za fajnie się to klei, życze cierpliwości :D

    0
  • #7 07 Sty 2012 23:36
    SauerMauser
    Poziom 21  

    ozi-77 napisał:
    kolego tak jak ci napisałem i nie tylko ja bo inni tez [...]


    Nawet nie zwróciłem uwagi, że aż tak dużo osób udzieliło poprawnej porady...



    Co do taśmy, to tak jak pisałem, jest to wyjście wyłącznie awaryjne i nie polecam tego na dłuższą metę.

    Pozdrawiam i jeżeli temat wyczerpany, to proponuję go zamknąć. ;-)

    0
  • #8 07 Sty 2012 23:43
    shakez
    Poziom 10  

    Co do trybu awaryjnego to czy nie jest tak że po usunięciu usterki i ponownym uruchomieniu silnika wróci do normalnego trybu. Jakim programem i sprzętem najtaniej mogę sprawdzić i wykasować błędy? Mam w domu kabelek usb<==>obd2 od golfa3 ale to mi się pewnie nie przyda do mercedesa.

    0
  • #9 08 Sty 2012 00:00
    ozi-77
    Poziom 15  

    nie wiem czym to możesz wykasować, jak to naprawisz to podjedz może do tego co ci te filtry i olej wymieniał może ma jakiś sprzęt , ale poczytaj instrukcje obsługi tam jest chyba napisane ze trzy razy możesz wykasować błąd manualnie poprzez trzykrotne zapalenie i zgaszenie samochodu czy coś takiego, nie będę wprowadzał cie w błąd po prostu poszukaj w instrukcji obsługi samochodu

    0
  • #10 08 Sty 2012 00:11
    shakez
    Poziom 10  

    ozi-77 napisał:
    nie wiem czym to możesz wykasować, jak to naprawisz to podjedz może do tego co ci te filtry i olej wymieniał może ma jakiś sprzęt

    Ten gość to niech najpierw sobie olej w głowie wymieni zanim komuś coś znowu zepsuje i będzie nazywał siebie mechanikiem.

    Ja już tego "fachowca" wolę omijać.

    0
  • #11 08 Sty 2012 00:16
    ozi-77
    Poziom 15  

    pomagam ci jak mogę, napraw na razie ten łącznik żeby był szczelny i zobaczysz jak autko będzie jezdziło, w ostateczności podjedz do ASO i tam chyba wykasowanie błędów kosztuje 73 zł

    1
  • #12 08 Sty 2012 00:24
    shakez
    Poziom 10  

    ozi-77 napisał:
    pomagam ci jak mogę
    Ja miałem na myśli tego "miszcza" co mi olej wymieniał :) Tobie oczywiście bardzo dziękuję za pomoc.

    Martwi mnie jeszcze ta ruszająca się ruska z wężem na dole przepływomierza.

    0
  • #13 19 Kwi 2012 11:50
    shakez
    Poziom 10  

    Dla potomnych napiszę.
    Przyczyną braku mocy był zsunięty wężyk podciśnieniowy przy czujniku.
    UWAGA to auto ma dwa czujniki podciśnienia !!!

    4
  • #14 23 Kwi 2012 14:50
    Tomala-1
    Poziom 8  

    shakez napisał:
    ozi-77 napisał:
    nie wiem czym to możesz wykasować, jak to naprawisz to podjedz może do tego co ci te filtry i olej wymieniał może ma jakiś sprzęt

    Ten gość to niech najpierw sobie olej w głowie wymieni zanim komuś coś znowu zepsuje i będzie nazywał siebie mechanikiem.

    Ja już tego "fachowca" wolę omijać.


    W A klasie przy wymianie oleju nie ma opcji żeby rozpiąć ten łącznik jeżeli nie było tam grzebane, może po prostu przypadek.
    Zła wiadomość jest taka że jeżeli masz uszkodzone "ząbki" tego pierścienia to niestety nie kupisz samego pierścienia tak jak można dokupić pozostałe, tylko z rurką od przepływomierza. Cena trochę chora jak za ten element :cry:

    0
  • #15 13 Sty 2013 17:19
    danny0
    Poziom 10  

    Witam

    Pozwolę sobie odświeżyć temat. Niestety nie udała mi się próba kontaktu z autorem wątku. Chodzi mi o łącznik, element gumowy ze zdjęcia w pierwszym poście. Potrzebuję pomocy czym, jak i czy w ogóle da się to przykleić do rury od powietrza?

    Pozdrawiam

    Danny

    1
  Szukaj w 5mln produktów