Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rower elektryczny z silnikiem 500W - zastosowanie rolki?

07 Sty 2012 15:29 4820 9
  • Poziom 18  
    Witam,

    Od razu chciałbym prosić o zmianę działu jeśli wybrałem niewłaściwy(nie znalazłem odpowiedniejszego).

    Jestem w trakcie budowy roweru elektrycznego i na razie zastosowałem w nim silnik 250w + rolka napędowa od szlifierki taśmowej. Stosowałem ten silnik kiedyś w innym rowerze i nie miał od porażających osiągów więc zastanawiam się nad wymienieniem go na silnik 500W. Jako, że już całe mocowanie silnika mam przygotowane (bagażnik + docisk za pomocą sprężyn i prowadnic stabilizujących bagażnik) to będę musiał pozostać przy napędzie rolkowym. Jako, że rolka, którą posiadam ma cienką warstwę gumy to boje się o jej szybkie ścieranie na skutek dużej mocy silnika. Więc mam do was pytanie: Czy ma ktoś doświadczenie z napędem rolkowych przy tej mocy silnika? czy rolka bardzo się ślizga? Oraz jaka średnica będzie najlepsza aby zachować odpowiednie proporcje pomiędzy mocą, a max. prędkością?

    Jeśli miał by ktoś na sprzedaż rolkę do silnika od skutera elektrycznego z tym specyficznym "wypustem" (frezem) na ośce w miarę przystępnej cenie to prosił bym o info gdyż był bym zainteresowany. Na pewno bardzo ułatwiło by mi to montaż rolki do silnika gdyż teraz wykonałem to mało profesjonalnie. Wszelakie pomysły na wykonanie takiej rolki bądź zaadoptowanie jej od jakiegoś urządzenia również mile widziane.

    Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
    Buckowina

    Ps. Ewentualne propozycje odkupienia rolki proszę składać na emaila: buckowina(malpa)gg.pl lub gg: 2122379 ewentualnie pw ale wtedy mogę szybko nie odpowiedzieć.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    buckowina napisał:
    Jako, że rolka, którą posiadam ma cienką warstwę gumy to boje się o jej szybkie ścieranie na skutek dużej mocy silnika. Więc mam do was pytanie: Czy ma ktoś doświadczenie z napędem rolkowych przy tej mocy silnika? czy rolka bardzo się ślizga? Oraz jaka średnica będzie najlepsza aby zachować odpowiednie proporcje pomiędzy mocą, a max. prędkością?


    Zobacz http://www.youtube.com/watch?v=ZRjWAi3-XEA&feature=related - rolka jest stalowa moletowana - nie musi być ogumiona.
  • Poziom 18  
    Myślałem nad takim rozwiązaniem tylko, że taka rolka na pewno będzie miała słabszą przyczepność niż gumowa i będzie drała oponę gdyż silnik elektryczny podczas ruszania posiada większy moment obrotowy niż spalinowy.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    buckowina napisał:
    Myślałem nad takim rozwiązaniem tylko, że taka rolka na pewno będzie miała słabszą przyczepność niż gumowa


    Bezsprzecznie, ale jak ma być ogumowana to twardą gumą, żywot miekkoogumionej rolik ze szlifierki widzę w bardzo czarnych barwach, zwłaszcza że bedzie sie w nię wbijal cały materiał (piasek itp.) nanoszony przez bieżnik.
  • Poziom 18  
    ok tylko teraz pytanie z czego zaadoptować taką rolkę? lub skąd wsiąść odpowiednio twardą gumę ? No i nadal pozostaje kwestia średnicy rolki.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    buckowina napisał:
    lub skąd wsiąść odpowiednio twardą gumę ?


    Sklep szewski - twarda guma na podeszwy. Oś ze śruby o odpowiedniej średnicy, między nakrętkami zasiśnięty pakiet kółek wyciętych z owej szewskiej gumy.

    buckowina napisał:
    No i nadal pozostaje kwestia średnicy rolki.


    Konieczna średnica wynika z przełożenia które chcesz uzyskać. Nadto im wieksza średnica tym lepsze przeniesienie mocy i sprawność przekładni, może sie okazać że opłaci się zastosować rolkę o większej średnicy + przekładnię z paskiem zębatym.

    Dodano po 7 [minuty]:

    buckowina napisał:
    tylko teraz pytanie z czego zaadoptować taką rolkę?


    Tu gotowe ktoś oferuje:
    http://emmoto.blogspot.com/p/rolka-napedowa_02.html
  • Poziom 18  
    z tą gumą to bardzo ciekawy pomysł szczerze powiedziawszy warty głębokiego rozważenia. średnica rolki to chyba będzie coś ok 55 - 60 mm gdyż oglądając projekty widzę, że ludzie stosują takie średnice i wygląda to na kompromis pomiędzy sprawnością a mocą. Rozejrzę się za taką gumą nie koniecznie szewską gdyż jest to świetny pomysł.

    też zauważyłem tą ofertę tylko cena 50zł + przesyłka wydaje mi się trochę przesadzona i nie wiem ile przejadę na takiej rolce.

    Mówiąc guma szewska chodziło ci o coś Takiego?
  • Poziom 18  
    Myślałem żeby kupić otwornice 65mm i zamontować ją w imadło, dociskając ja do gumy i tak bym wyciął równe kółka tylko problem by był z otworem gdyż jak zostawię wiertło w otwornicy to ciężko będzie ją zamontować w imadle.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    buckowina napisał:
    Myślałem żeby kupić otwornice 65mm i zamontować ją w imadło, dociskając ja do gumy i tak bym wyciął równe kółka tylko problem by był z otworem gdyż jak zostawię wiertło w otwornicy to ciężko będzie ją zamontować w imadle.


    Imadło to może być za mało, prasa z podnosnika samochodowego raczej.
    Ale jeśli nie zamierzasz produkować tych rolek seryjnie to metoda wycinania w takiej twardej gumie jest prosta, trasujesz okrąg, bierzesz stolarskie dłuto + młotek i wycinasz po obwodzie, wyjdzie trochę kanciaste, wyrównasz rolkę pilnikiem-tarnikiem (zwanym pieszczotliwie raszplą) po połączeniu z silnikiem.