Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pogłos w Nokii E52 Telefon na gwarancji

07 Sty 2012 16:29 3486 15
  • Poziom 10  
    Proszę kolegów o pomoc.
    Moja Nokia E-52 ma poważny problem tzn pogłos podczas rozmowy, który powoduję że praktycznie nie można rozmawiać.Była już 3 razy w serwisie (wymienione jakieś części i nowy soft) i jest jeszcze na gwarancji.Po każdorazowym odebraniu telefonu z serwisu praktycznie na drugi dzień problem powracał,czasami pomagało zrestartowanie telefonu ale to przecież nie rozwiązanie. Sieć Orange od której go dostałem za 1zł umywa ręce.
    Jak postępować dalej, czy jest szansa na wymianę na wolny od wad lub inny model?

    Poradźcie co robić?
  • Poziom 39  
    kizes napisał:
    Proszę kolegów o pomoc.
    Moja Nokia E-52 ma poważny problem tzn pogłos podczas rozmowy, który powoduję że praktycznie nie można rozmawiać.Była już 3 razy w serwisie (wymienione jakieś części i nowy soft) i jest jeszcze na gwarancji.Po każdorazowym odebraniu telefonu z serwisu praktycznie na drugi dzień problem powracał,czasami pomagało zrestartowanie telefonu ale to przecież nie rozwiązanie. Sieć Orange od której go dostałem za 1zł umywa ręce.
    Jak postępować dalej, czy jest szansa na wymianę na wolny od wad lub inny model?
    Poradźcie co robić?


    Jak to Orange umywa ręce? Przecież masz podpisaną umowę (dobrze rozumiem). W warunkach umowy pewnie jest napisane kiedy i na jakich warunkach możesz tą umowę wypowiedzieć. Ja bym się domagał załatwienia sprawy.
    Sprawdź dokładnie umowę - co jest w niej napisane. Ludzie, czytajcie umowy! Nikt nie poradzi Ci nic lepszego, skoro "komórka" jest na gwarancji. Domagaj się załatwienia sprawy. Przejdź się do Rzecznika Praw Konsumenta w twoim mieście. Na pewno poradzą dokładnie co i jak możesz zrobić w tym wypadku. Zabierz ze sobą dokumenty (w szczególności umowę). Dobrze, jeśli by Ci panowie z serwisu potwierdzili fakt, że była ta komórka już tam 3 razy - jak piszesz.


    http://www.uokik.gov.pl/problemy.php?problem=68&wojewodztwo=&miasto=&x=41&y=5
    Poszukaj - Bydgoszcz
  • Poziom 30  
    kizes napisał:
    (...) Jak postępować dalej, czy jest szansa na wymianę na wolny od wad lub inny model?

    Poradźcie co robić?


    Taką możliwość daje "Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego", o tym można poczytać na stronach UOKiK i federacji konsumentów. W ustawie masz zapisane art. 4 ust.1:
    "Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili
    jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności
    przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała
    ona w chwili wydania."

    Czyli jeżeli coś jest nie tak, w ciągu 6 miesięcy od zakupu, domniema się, że zakupiłeś coś z wadą. Ale teraz jak oddałeś na gwarancję, Orange (po złożeniu reklamacji z ustawy) może zarzucić nieprofesjonalną naprawę gwarancyjną. Czyli zasadniczo, należało zrobić inaczej, zareklamować telefon jako niezgodny z umową, niosąc go do reklamacji za pierwszym razem do Orange (bez karty gwarancyjnej) tylko z paragonem zakupu. Jeżeli brałeś sprzęt na firmę, ustawa Ci nic nie pomoże, UOKiK też raczej nie. Poczytaj co tam jeszcze zapisali w gwarancji, bo czasami są zapisy, kiedy można dostać sprzęt nowy, wolny od wad, ale w tej gwarancji co mam przed sobą tego nie widzę.
  • Poziom 34  
    Kolego, coś tam słyszałeś ale niezabardzo wiesz o co chodzi. Jak za pierwszym razem odda telefon na niezgodność z umową to i tak niebędzie wymieniony gdyż serwis odpisze że koszty wymiany urządzenia są nadmierne w stosunku do nprawy urządzenia i w związku z któryms tam paragrafem ustawy o szczególnych warunkach sprzedarzy konsumenckej mogą naprawić telefon gwarancyjnie lub odesłać nieto iżnaprawiony. Dlatego tez najpierw się oddaje spręt do naprawy gwarancyjnej. Jeśli po kilku (zazwyczaj minimum trzech) naprawach dalej są usterki wtedy zaczyna sie sens reklamowania z tytułu niezgodności z umową. Wtedy idzie się do operatora z żadaniem wymiany na nowy, sprzedawca musi wysłać aparat do serwisu w celu wystawienia expertyzy uprawniającej do wymiany na nowy. Po expertyzie sprzedający może wymienić wadliwy towar na cały nowy zestaw.
    W przypadku zakupu na firme jest coś takiego jak rękojmia, jej zasadu są mniejwięcej podobne do niezgodności z umową, główna różnica to to iż obowiązuje tylko przez rok od daty zakupu (niezgodność 2 lata).
  • Poziom 30  
    W piśmie do sprzedawcy zaznaczamy, jaką opcję wybieramy: nieodpłatnej naprawy towaru lub jego wymiany na nowy. Oczywiście operatorowi jest nie na rękę wymieniać sprzęt na swój koszt dlatego będzie zastawiając się różnymi paragrafami by tego nie robić (otrzymujemy pismo, że naprawa jest nie możliwa, zbyt kosztowna, nie może być zrealizowana w określonym czasie itp). Wg ustawy sprzedawca musi udowodnić, że tej usterki nie ma lub nie było w momencie sprzedaży (jeżeli mówimy o okresie 6 mcy od daty zakupu). Nie będę rozpisywał się na temat mojego przypadku, pismo pomógł mi sporządzić rzecznik i sprawę załatwiałem bez noszenia na gwarancję. Gwarancja gwarancją, niezgodność towaru z umową niezgodnością.
  • Poziom 34  
    Oczywiśc ie że NIEBĘDZIE się zasłaniał kruczkami - serwis wystawi pismo że usterka jest, i można ją usunąć poprzez naprawe, która jest tańsza od wymiany na nowy egzemplarz i da wybór (zgodnie z w/w ustawą o szczególnych warunkach sprzedarzy konsumenckiej) - naprawa lub zwrot urządzenia bez naprawy. Dopiero po kilku wizytach w serwise mogą zgodzić się na wystawienie expertyzy. Tyle w tym temacie.
  • Poziom 8  
    Ja jak brałem Plusie Nokie 5310xm to niestety miałem od początku same jazdy, bo telefon od nowości nie chciał czytać kart pamięci a że brałem telefon w wigilii, więc dopiero po świętach mogłem oddać do salonu a oni do serwisu Nokii.
    Po ok1,5-2 miesiącach telefon wrócił i jak nie czytał tak nie czyta,więc wrócił chyba na kolejny miesiąc ale w końcu serwis przysłał do salonu nowy telefon.
    Już poza tematem serwis pomylił karty pamięci zamiast 2gb dał 1gb i kolejny miesiąc to prawie trwało
  • Poziom 10  
    Telefon miał w lipcu rok jak go użytkuję. Gwarancję ma 2 lata. Mam skany 3 napraw w serwisie autoryzowanym Nokii.

    Zanieść im to do salonu Orange z żądaniem wymiany na wolny od wad, czy walczyć z Nokią?
  • Poziom 39  
    kizes napisał:
    Telefon miał w lipcu rok jak go użytkuję. Gwarancję ma 2 lata. Mam skany 3 napraw w serwisie autoryzowanym Nokii.

    Zanieść im to do salonu Orange z żądaniem wymiany na wolny od wad, czy walczyć z Nokią?

    A masz jakąś podstawę prawną by walczyć z Nokią?
    Przecież umowę podpisywałeś z Orange. Niech Orange sobie walczy z Nokią.
  • Poziom 10  
    mickpr napisał:
    kizes napisał:
    Telefon miał w lipcu rok jak go użytkuję. Gwarancję ma 2 lata. Mam skany 3 napraw w serwisie autoryzowanym Nokii.

    Zanieść im to do salonu Orange z żądaniem wymiany na wolny od wad, czy walczyć z Nokią?

    A masz jakąś podstawę prawną by walczyć z Nokią?
    Przecież umowę podpisywałeś z Orange. Niech Orange sobie walczy z Nokią.


    Słuszna uwaga. Jak zredagować pismo i na jakie przepisy się powołać?
  • Poziom 39  
    Z tej strony:
    http://www.ipmart-forum.pl/archive/index.php/t-51827.html
    Czytam:

    Jako ciekawostka mogę dodać że dzisiaj wraz z rachunkiem telefonicznym Orange dostarczył pismo o treści cytuję: "PTK Centertel oświadcza, iż w sytuacjach w których jest sprzedawcą towarów konsumpcyjnych (np telefonów komórkowych) realizuje podnoszone przez konsumentów żądanie wymiany towaru konsumpcyjnego na nowy gdy:
    a) nie wymaga to nadmiernych kosztów, przy których ocenie uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby konsumenta inny sposób zaspokojenia;
    b)towar był już trzykrotnie (lub więcej razy) naprawiany, niezależnie od rodzaju zgłaszanej wady, nadmierności kosztów czy podstawy reklamacji (odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru z umową/gwarancja producenta).
    Niniejsze oświadczenie PTK Centertel sp z o.o. stanowi realizację pkt ll. 3 sentencji decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nr DDK 32/2008 z dnia 3 grudnia 2008r."

    A tutaj link:
    http://decyzje.uokik.gov.pl/dec_prez.nsf/0/FF2ABCC64ACCC072C125756F0052663F?OpenDocument

    Wniosek jest taki, że dokument ten obowiązuje wszystkich operatorów.
    W związku z tym, że komórka była naprawiana 3 razy i bez skutku patrz jak wyżej. Powołaj się na ten dokument. Napisz podanie (kopie, niech ci Orange podbije z datą) o wymianę telefonu. Niech oni się martwią. Proponuję (jak mówiłem na początku) wizytę u Rzecznika Praw Konsumenta - on pomoże (za darmo) i jeszcze pokieruje co i jak.
  • Poziom 10  
    Dziękuję. Tak zrobię.
  • Poziom 10  
    Sprawa się skomplikowała gdyż po telefonie do biura rzecznika konsumentów w Bydgoszczy dowiedziałem się, że skoro przedmiotowy telefon jest kupiony na firmę, której jestem właścicielem to już nie jestem konsumentem i nie mogą mi pomóc.
    Skierowali mnie do prawnika!
    Co poradzicie?
  • Poziom 39  
    Zanim wydasz kasę na prawnika spróbuj wynegocjować wymianę telefonu w Orange. Skoro działa niepoprawnie - nie powinni się upierać. Wszak to wyczerpuje znamiona niedotrzymania umowy.
  • Poziom 34  
    kizes napisał:
    Sprawa się skomplikowała gdyż po telefonie do biura rzecznika konsumentów w Bydgoszczy dowiedziałem się, że skoro przedmiotowy telefon jest kupiony na firmę, której jestem właścicielem to już nie jestem konsumentem i nie mogą mi pomóc.
    Skierowali mnie do prawnika!
    Co poradzicie?

    Rękojmia obowiązuje przez rok od zakupu, jeśli ten okres już minął pozostaje odsyłać go do naprawy gwarancyjnej do skutku.
    Masz pieczątki w gwarancji w jakich serwisach był ten telefon? Jest tam może firma regenersis (CRC) lub Sacel? Jeśli nie to podczas oddawania telefonu do naprawy poproś o wysłanie telefonu do którejś z powyższych firm, ewentualnie ze strony regenersis zamów kuriera na ich koszt.
  • Poziom 25  
    kizes napisał:
    Po każdorazowym odebraniu telefonu z serwisu praktycznie na drugi dzień problem powracał,czasami pomagało zrestartowanie telefonu ale to przecież nie rozwiązanie.

    Poradźcie co robić?


    Wyłącz 3G w ustawieniach...

    A tak przy okazji odnośnie tego co możesz zrobić w tej sprawie i rozpocząć "walkę" z Nokią...
    Nie warto...

    Kupując sprzęt danego producenta akceptujesz "Warunki Gwarancji", które producent sam ustala...a które w przypadku Nokii masz na karcie gwarancyjnej.
    Kupujesz sprzęt Nokia - akceptujesz ich warunki gwarancji - nie odpowiadają Ci - nie kupujesz...
    Warunki Gwarancji to rzecz święta...
    I zapamiętajcie - gwarancja na dany produkt - np telefon komórkowy Nokia to DOBROWOLNE - jeszcze raz napisze: D O B R O W O L N E zobowiązanie się producenta/gwaranta do tego, że w okresie trwania DOBROWOLNEGO okresu gwarancji będzie nieodpłatnie usuwał usterki produktu.
    Tego przepisu nie reguluje żadna ustawa - producent/gwarant może napisać sobie w warunkach to co chce, jak chce itd...
    Jeśli ktoś jest mądrzejszy i wie lepiej od tego co tu napisałem proszę by podał odrazu namiary na konkretne ustawy regulujące prawa i obowiązki wynikające z gwarancji producenta zanim napisze jakieś słowa krytyki itp...
    W polskim prawie istnieją tylko trzy paragrafy dotyczące gwarancji producentów - a te trzy paragrafy są tak ogólnikowe, że praktycznie interpretacja ich przez producentów jest dowolna i zawsze Warunki Gwarancji będą zgodne z prawem...

    Pozostaje tylko rękojmia i niezgodność towaru z umową - ale to juz osobna kwestia.

    I jeszcze jedno - 3 naprawy i telefon do wymiany? a z jakiej racji??????
    Pokaż punkt w Warunkach Gwarancji mówiący o tym, że należy Ci się wymiana po 3 naprawach - nie ma? no nie ma :) - niezgodne z prawem? pokaż, że przepisy polskiego prawa w tym zakresie nakazują producentowi wymianę sprzętu na nowy po 3 nieskutecznych naprawach...nie ma takiego przepisu - producent DOBROWOLNIE udziela Ci gwarancji i sam wg uznania ustala warunki na jakich dany produkt będzie naprawiany lub wymieniany na nowy
    Czyżby Warunki Gwarancji przedstawione przez Nokia były niezgodne z prawem? hmm... życze powodzenia jeśli znajdziesz jakieś niezgodności...

    Warunki Gwarancji różnych producentów są do siebie podobne nie dlatego, że reguluje je jakaś ustawa czy przepis - po prostu jest to walka o Klienta...
    Konkurencja...
    Skoro jeden daje 2 lata gwarancji do drugi musi wyjść na przeciw i też dać te 2 lata żeby nie stracić Klienta - a po co dawać więcej skoro inni nie dają więcej jak 2 lata? nie ma potrzeby...

    I na koniec...
    - Gwarancja - obowiązuje przez 2 lata - zgłoś się do serwisu - na nowy telefon nie licz i nie wymuszaj na serwisie bo nie dostaniesz ani od serwisu ani od Orange - to serwis decyduje co zrobi w Twoim telefonie i w ostateczności wymieni Ci płytę główną a nie telefon - producent ustala co może a czego nie musi zrobić serwis...
    - Niezgodność towaru z umową - obowiązuje przez 2 lata - z tym kierujesz się tylko i wyłącznie do sprzedawcy - sprzedawca wysyła telefon do serwisu z prośba o ekspertyzę z tytułu niezgodności towaru z umową - i tu też wszystko zależy od serwisu - mogą, ale nie muszą wystawiać niekorzystnej dla producenta ekspertyzy na podstawie której sprzedawca wymienia Ci telefon na nowy - jeśli naprawa polegać będzie na wymianie części za 100 zł to po co producenta naciągać na koszty 1000 zł dając Ci nowy telefon - nie masz na to wpływu i nic nie zrobisz - jeszcze raz napiszę - kupiłeś sprzęt danego producenta - automatycznie akceptujesz i zgadzasz się z tym co pisze w warunkach gwarancji - jak Ci nie pasuje to nie kupuj .... proste :)
    - Rękojmia - obowiązuje tylko przez rok - dotyczy tylko i wyłącznie firm - zasady praktycznie takie same jak w pkt powyżej z tą tylko różnica ze obowiązuje przez rok i ani dnia dłużej i dotyczy firm a nie osób fizycznych...

    Z tego co pisałeś roku już minął - więc pozostaje Ci oddanie telefonu do serwisu Nokia i naprawy (a może być ich nawet 100) w ramach gwarancji...