Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

turbina reno laguna 1.9 dci

07 Sty 2012 16:31 11160 10
  • Poziom 9  
    witam mam problem z turbina w reno laguna 1.9 dci Padla mi turbina.Wymienilem turbine na regerowana mialem spokoj kilka tys. klometrow gdy nagle pojawila sie kontrolka cisnienia oleju i turbina zaczela trzaskac .Ponownie wymienilem na regerowana i problem znowu sie powtarza .niewiem juz co mam robic .Wydatek za kazdym razem bardzo duzy Wiem ze turbina w reno to temat rzeka ale moze mi ktos pomoze jak zlikwidowac ten problem .Moze ma to cos wsolnego z pompa oleju .pozdrawiam ......
  • Poziom 27  
    Nie jestem pewien ale czy w przewodzie smarującym turbinę jest jakiś filtr oleju . Być może jest on przytkany i masz słabe smarowanie .
  • Poziom 16  
    Zasada nr jeden jak wymieniasz turbo to czyść dopływ i spływ oleju. Są auta w których są filterki na dopływie i należy je czyścić przy wymianie oleju nie pamiętam czy nie przypadkiem w fordzie diesel 1,4.
    Moja propozycja zmierz ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach!!!, oraz w pozostałych warunkach. A co do regenerowanych turbin, kurcze może tak akurat trafiłeś
  • Poziom 35  
    A może nie czekasz na stygnięcie i ''zatrzymanie'' turba.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie ma żadnych filtrów na smarowaniu turbiny, przewody smarowania do wymiany plus kontrola ciśnienia oleju jak wyżej napisano.

    Ciśnienie około 1 bar na wolnych po rozgrzaniu silnika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    wnioskuje, ze Laguna II, a tam bardzo czesto wystepuje problem z pompa oleju; 3,5 Bar/ 3000Rpm.
  • Poziom 9  
    nie wszczędzie ale są na 100% filtry siatkowe z reguły się je wyciąga np: w 1.6 hdi odkręć srubę (imbus) z bloku ,przewód olejowy który smaruje turbine ,ale ciśnienie oleju też trzeba sprawdzic , tylko że bez ciśnienia reszta też długo nie pochodzi


    Moderowany przez Przemo9826:

    A to temat o 1.9 DCI, więc co z tego że w 1.6 HDI jest? Z poprawną pisownią też radzę Koledze się zapoznać.

  • Poziom 1  
    Witam
    Podepnę się do tematu.
    Po wymianie turbiny na regenerowaną po ok miesiącu zaczął znikać olej. okazało się ze poszło uszczelnienie turbiny od strony wylotu spalin. Zakład ktory regenerował dał na gwarancji drugą. po jej założeniu (oczywiscie przed czyszczony był egr i przewody intercoolera itp) aby zprawdzić czy znow nie puszcza oleju odpowietrzenie odmy włożyłem do otwartej butelki. po ok 2 tygodniach znów odma zaczęła pluć olejem i znow pojawiły się ubytki (więcej było wyrzucane ze spalinami niż przez odmę). nie mialem czasu znow jej wykręcać więc jeździlem na niej jakies 5 miesięcy dolewając ciegle olej. wyniosłem i zaniosłem do zakłądu w ktorym regenerowali (został tydzień do końca gwarancji). Okazało się że ma duży luz wzdłużny. rozebrali przy mnie i stwierdzili ze łożysko wytarło jakis element co wg nich swiadczy o słąbym smarowaniu. Polecili by sprawdzić ciśnienie oleju bo zekomo pompy w lagunach czesto padają. Sprawdziłem. Za zimnym silniku i niskich obrotach jest 4,4 bara na rozgrzanym 1,3 natomiast przy rozgrzanym i 3000obr/min - 4,8 bara. Czy to nie za dużo? Nie chce montować turbiny zamin sie nie upewnie że to nie wina silnika. Czy jest możliwe że zakład regenerujący używa kiepskich części? Za regenerację zapłaciłem 800 zł a przy 2 reklamacjach w ogóle się nie bronili dali drugą bez pytania o nią. Prosze o pomoc doświadczonych w temacie kolegów
  • Poziom 25  
    marmar napisał:
    Czy jest możliwe że zakład regenerujący używa kiepskich części? Za regenerację zapłaciłem 800 zł a przy 2 reklamacjach w ogóle się nie bronili dali drugą bez pytania o nią. Prosze o pomoc doświadczonych w temacie kolegów


    Oj z tym nie dojdzie się ładu. Bez rozebrania nie stwierdzisz w 100% co ci włożyli(a jeśli duże zużycie to i tak nic nie stwierdzisz). Jeśli rozbierzesz - tracisz gwarancję. Sam byłem świadkiem kilku fajnych przypadków:
    1. Turbina po regeneracji założona przeze mnie - 200m jazdy i siwy dym - diagnoza błąd montażu:D. Klient przywiózł po naprawie - przekręconą o 180st (zimna do ciepłej) - płacz i zgrzyt zębów - fachowcy z miasta Mi...c
    2. Turbina po regeneracji - tym razem 500km i rozpierducha pod maską - diagnoza: bład montażu - okazuje się, że wirnik nie wyważony wcale.