Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 1.4 8V, 1998 - nie odpala - brak iskry

johno 07 Jan 2012 17:26 11654 22
  • #1
    johno
    Level 10  
    Witam,

    chciałbym przedstawić mój problem z odpalaniem silnika w Megane 1.4 8V
    Problem pojawił się kilka dni temu po prawie całodziennym deszczu. Został wymieniony moduł zapłonowy z cewką i czujnik położenia wału. Zostało sprawdzone:
    - połączenie ECU - czujnik położenia wału
    - zasilanie modułu zapłonowego
    - połączenie ECU - moduł zapłonowy
    objaw jest taki, że nie ma iskry już na wyjściu z cewki zapłonowej, to znaczy czasami się pojawia bo silnik zapali chwilę pochodzi (raz dłużej raz krócej - od kilku sekund do kilku minut) i nagle zgaśnie jakby nastąpiło nagłe odcięcie zapłonu. Walczę z tym już od kilku dni i na razie bez rezultatu. Może ktoś miał podobny przypadek lub komuś coś się nasunie. Byłbym wdzięczny za jakieś konkretne podpowiedzi.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    sputnik1
    Level 16  
    Czy tam nie ma przypadkiem nad lusterkiem modułu centralnego jakoś połączonego z immo???, z tego co pamiętam to przy ulewnym deszczu antena lubi przeciekać i kapie woda centralnie na moduł, ale czy jest on jakoś połączony z immo to nie wiem (to tak na marginesie skoro piszesz o ulewnym deszczu), wiem bo dawno temu miałem tan problem w w mojej megane 1,6 e coupe z 97 roku i po ulewie woda kapała mi z nad lusterka a jak otwarłem tam u góry to elektryka była zalana.
  • #3
    leonek4
    Level 29  
    Czujnik kąta wychylenia wału powinien mieć około 227ohma. Napięcie do cewki w pinach A i B ( od lewej strony wtyczki) jest cały czas? Oporność obwodu pierwotnego ok.0,4- 0.8 ohma, obwodu wtórnego 2500 -5500ohma. Auto posiada jakieś dodatkowe zabezpieczenia?
  • #4
    johno
    Level 10  
    nie ma żadnych zabezpieczeń typu alarm czy immobiliser, napięcie na module pojawia się w momencie włączenia zapłonu, rezystancja czujnika położenia wału jest u mnie ok 216 om cewka ohmowo ok i moduł zapłonowy wymieniony
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    johno
    Level 10  
    przekaźników nie sprawdzałem i nie wyciągałem ale wilgoci tam raczej nie było, mam takie jeszcze pytanie co jeszcze oprócz czujnika położenia wału ma bezpośredni wpływ na wytwarzanie impulsów do modułu zapłonu przez ECU?
  • #7
    kidu22
    Level 35  
    A co musisz zrobić żeby ponownie zapalić autko?
    Zrobić ON-OFF kluczykiem, odczekać chwilę, pokropić żubrówką.......
  • #8
    johno
    Level 10  
    kidu22 wrote:
    A co musisz zrobić żeby ponownie zapalić autko?
    Zrobić ON-OFF kluczykiem, odczekać chwilę, pokropić żubrówką.......


    no właśnie z tym jest problem bo wiadomo że jak nie ma iskry to nie zapali, a zapala nieraz na chwilę "jak mu się zachce" nie wiem jak to sprawdzić czy problem tkwi w samym ECU czy też może w którymś z czujników lub jakimś braku kontaktu w połączeniu na co wskazuje wpływ wilgoci
  • #9
    kidu22
    Level 35  
    Czyli ci zgasło już nie odpaliło.
  • #10
    johno
    Level 10  
    kidu22 wrote:
    Czyli ci zgasło już nie odpaliło.


    jak trochę przeschło to odpaliło ale tylko na chwilę i tak jest że nieraz zapali ale w większości nie
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    johno
    Level 10  
    borsche wrote:
    Czujnik wału
    Przewody zapłonowe nie zamienione?


    czujnik położenia wału był wymieniany, a przewody zapłonowe nie były zamieniane poza tym WN nie wchodzi już na rozdzielacz z cewki
  • #13
    kidu22
    Level 35  
    Kolego połechtaj wyciągnięty czujnik i zobacz czy iskra skacze i wtryski trykają.
    Jeśli nie to wypnij czujnik i sprawdz czy generuje.
  • #14
    johno
    Level 10  
    kidu22 wrote:
    Kolego połechtaj wyciągnięty czujnik i zobacz czy iskra skacze i wtryski trykają.
    Jeśli nie to wypnij czujnik i sprawdz czy generuje.


    możesz mi dokładniej opisać jak mam to zrobić?
  • #15
    kidu22
    Level 35  
    Niemoge -- bo to nie jest forum dla piekarzy o zapędach ginekologicznych.
  • #16
    johno
    Level 10  
    trudno, chociaż myślałem że forum jest między innymi po to żeby sobie pomagać i przekazywać wiedzę, a tak a'propos to jestem elektronikiem z zawodu i wydaje mi się że mam większą wiedzę w tym zakresie niż piekarz czy fryzjer
  • #17
    gałgan1
    Level 14  
    sprawdź masę na module zapłonu na ściance grodowej pod maską oraz masę na silniku - sprawdzaj przy włączonym zapłonie
  • #18
    johno
    Level 10  
    masy sprawdzę jutro, kidu22 możesz tylko powiedzieć czy samo wzbudzenie czujnika wału powinno wyzwolić impuls przez ECU podawany na moduł zapłonowy?
  • #20
    s.q
    Level 21  
    Witaj, sprawdź bezpieczniki przy akumulatorze lubią się zrobić zielone,
    zajrzyj do gniazda ECU czy jest sucho. Pozdrawiam.
  • #21
    johno
    Level 10  
    Przy akumulatorze nie mam bezpieczników są tylko w pudle na lewym nadkolu razem z przekaźnikami i wewnątrz kabiny. Wtyczka i gniazdo ECU są czyste i suche
  • #22
    s.q
    Level 21  
    Renault Megane 1.4 8V, 1998 - nie odpala - brak iskry
    Renault Megane 1.4 8V, 1998 - nie odpala - brak iskry

    Przy aku mogą być na samym błotniku strona wew. dobrze poszukaj.

    Drugie zdjęcie odpuść szukaj bezp. z pierwszego wartość 60A, zdejmij plastiki z podszybia okolice aku.
  • #23
    johno
    Level 10  
    ta lokalizacja dotyczy chyba innego modelu może 16V bo ja w tym miejscu co na drugim rysunku mam ECU

    jednak jest pudło z bezpiecznikami przy akumulatorze 2x30A i 1x60A ale tam wszystko ok.

    Mam jeszcze takie pytanko może ktoś by mógł odpowiedzieć czy czujnik położenia wału jeżeli pokazuje prawidłową rezystancję to na pewno będzie ok? Czy może być w jakiś sposób niesprawny?