Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 1.4 8V, 1998 - nie odpala - brak iskry

johno 07 Jan 2012 17:26 11873 22
Optex
  • #1
    johno
    Level 10  
    Witam,

    chciałbym przedstawić mój problem z odpalaniem silnika w Megane 1.4 8V
    Problem pojawił się kilka dni temu po prawie całodziennym deszczu. Został wymieniony moduł zapłonowy z cewką i czujnik położenia wału. Zostało sprawdzone:
    - połączenie ECU - czujnik położenia wału
    - zasilanie modułu zapłonowego
    - połączenie ECU - moduł zapłonowy
    objaw jest taki, że nie ma iskry już na wyjściu z cewki zapłonowej, to znaczy czasami się pojawia bo silnik zapali chwilę pochodzi (raz dłużej raz krócej - od kilku sekund do kilku minut) i nagle zgaśnie jakby nastąpiło nagłe odcięcie zapłonu. Walczę z tym już od kilku dni i na razie bez rezultatu. Może ktoś miał podobny przypadek lub komuś coś się nasunie. Byłbym wdzięczny za jakieś konkretne podpowiedzi.
  • Optex
  • #2
    sputnik1
    Level 16  
    Czy tam nie ma przypadkiem nad lusterkiem modułu centralnego jakoś połączonego z immo???, z tego co pamiętam to przy ulewnym deszczu antena lubi przeciekać i kapie woda centralnie na moduł, ale czy jest on jakoś połączony z immo to nie wiem (to tak na marginesie skoro piszesz o ulewnym deszczu), wiem bo dawno temu miałem tan problem w w mojej megane 1,6 e coupe z 97 roku i po ulewie woda kapała mi z nad lusterka a jak otwarłem tam u góry to elektryka była zalana.
  • Optex
  • #3
    leonek4
    Level 29  
    Czujnik kąta wychylenia wału powinien mieć około 227ohma. Napięcie do cewki w pinach A i B ( od lewej strony wtyczki) jest cały czas? Oporność obwodu pierwotnego ok.0,4- 0.8 ohma, obwodu wtórnego 2500 -5500ohma. Auto posiada jakieś dodatkowe zabezpieczenia?
  • #4
    johno
    Level 10  
    nie ma żadnych zabezpieczeń typu alarm czy immobiliser, napięcie na module pojawia się w momencie włączenia zapłonu, rezystancja czujnika położenia wału jest u mnie ok 216 om cewka ohmowo ok i moduł zapłonowy wymieniony
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    johno
    Level 10  
    przekaźników nie sprawdzałem i nie wyciągałem ale wilgoci tam raczej nie było, mam takie jeszcze pytanie co jeszcze oprócz czujnika położenia wału ma bezpośredni wpływ na wytwarzanie impulsów do modułu zapłonu przez ECU?
  • #8
    johno
    Level 10  
    kidu22 wrote:
    A co musisz zrobić żeby ponownie zapalić autko?
    Zrobić ON-OFF kluczykiem, odczekać chwilę, pokropić żubrówką.......


    no właśnie z tym jest problem bo wiadomo że jak nie ma iskry to nie zapali, a zapala nieraz na chwilę "jak mu się zachce" nie wiem jak to sprawdzić czy problem tkwi w samym ECU czy też może w którymś z czujników lub jakimś braku kontaktu w połączeniu na co wskazuje wpływ wilgoci
  • #10
    johno
    Level 10  
    kidu22 wrote:
    Czyli ci zgasło już nie odpaliło.


    jak trochę przeschło to odpaliło ale tylko na chwilę i tak jest że nieraz zapali ale w większości nie
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    johno
    Level 10  
    borsche wrote:
    Czujnik wału
    Przewody zapłonowe nie zamienione?


    czujnik położenia wału był wymieniany, a przewody zapłonowe nie były zamieniane poza tym WN nie wchodzi już na rozdzielacz z cewki
  • #14
    johno
    Level 10  
    kidu22 wrote:
    Kolego połechtaj wyciągnięty czujnik i zobacz czy iskra skacze i wtryski trykają.
    Jeśli nie to wypnij czujnik i sprawdz czy generuje.


    możesz mi dokładniej opisać jak mam to zrobić?
  • #16
    johno
    Level 10  
    trudno, chociaż myślałem że forum jest między innymi po to żeby sobie pomagać i przekazywać wiedzę, a tak a'propos to jestem elektronikiem z zawodu i wydaje mi się że mam większą wiedzę w tym zakresie niż piekarz czy fryzjer
  • #17
    gałgan1
    Level 14  
    sprawdź masę na module zapłonu na ściance grodowej pod maską oraz masę na silniku - sprawdzaj przy włączonym zapłonie
  • #18
    johno
    Level 10  
    masy sprawdzę jutro, kidu22 możesz tylko powiedzieć czy samo wzbudzenie czujnika wału powinno wyzwolić impuls przez ECU podawany na moduł zapłonowy?
  • #20
    s.q
    Level 21  
    Witaj, sprawdź bezpieczniki przy akumulatorze lubią się zrobić zielone,
    zajrzyj do gniazda ECU czy jest sucho. Pozdrawiam.
  • #21
    johno
    Level 10  
    Przy akumulatorze nie mam bezpieczników są tylko w pudle na lewym nadkolu razem z przekaźnikami i wewnątrz kabiny. Wtyczka i gniazdo ECU są czyste i suche
  • #22
    s.q
    Level 21  
    Renault Megane 1.4 8V, 1998 - nie odpala - brak iskry
    Renault Megane 1.4 8V, 1998 - nie odpala - brak iskry

    Przy aku mogą być na samym błotniku strona wew. dobrze poszukaj.

    Drugie zdjęcie odpuść szukaj bezp. z pierwszego wartość 60A, zdejmij plastiki z podszybia okolice aku.
  • #23
    johno
    Level 10  
    ta lokalizacja dotyczy chyba innego modelu może 16V bo ja w tym miejscu co na drugim rysunku mam ECU

    jednak jest pudło z bezpiecznikami przy akumulatorze 2x30A i 1x60A ale tam wszystko ok.

    Mam jeszcze takie pytanko może ktoś by mógł odpowiedzieć czy czujnik położenia wału jeżeli pokazuje prawidłową rezystancję to na pewno będzie ok? Czy może być w jakiś sposób niesprawny?