Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Tigra 1.4 16V x14xe - nie pracuje na 2 cylindrze

07 Sty 2012 17:32 5910 18
  • Poziom 12  
    Witam Wszystkich w Nowym Roku. Jakby to było gdyby nie zaczął się od problemów. Tym razem problem z autkiem siostry. Jak w temacie problemem jest brak pracy na 2 cylindrze na ciepłym silniku w Tigrze 1,4 16V x14xe. Kontrolka chack nie świeci się. Usterek nie czytałem bo mam nowe gniazdo 16pinowe i kod migowy nie działa. Brak pracy stwierdziłem poprzez ściąganie przewodów. Na drugim cylindrze brak reakcji - nie pracuje ale dopiero po 3-5 min (jednym słowem zapłony zaczynają wypadać jak silnik staje się ciepły). Iskra jest cały czas (sprawdzałem dodatkową świecą wpiętą w szereg, wtryskiwacz zamieniłem z 1 cylindra na drugi, ale problem został na 2 cylindrze. Impulsy do wtryskiwacza dochodzą. Ciśnienie sprężania 14bar na wszystkich cylindrach, po rozgrzaniu 13 bar na wszystkich cylindrach. Nie sprawdzałem ciśnienia paliwa bo narazie nie mam czym, ale czy za niskie ciśnienie objawiało by się wypadaniem zapłonów tylko na jednym cylindrze? Nie sprawdzałem również zaworu EGR. Z góry dziękuję za pomoc.
  • Warunkowo odblokowany
    Czy w chwili wystąpienia problemu jest iskra na tym cylindrze na którym rzekomo nie pracuje??
  • Poziom 12  
    Iskra jest cały czas. Sprawdzałem to wpinając w szereg dodatkową świecę zapłonową z dodatkowym przewodem. Przewody zamieniałem, świece nowe. DISS-a jednak nie podmieniałem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Warunkowo odblokowany
    A może wtryskiwacz odmówił posłuszeństwa. W jednym aucie miałem tak ze wtryskiwacz sie odzywał podając lewe zasilanie ale był zasyfiony że paliwa nie wtryskiwał do cylindra. Co ciekawe w aucie w ktorym nigdy nie było gazu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    przychodzi mi do głowy przypadek z audi 80,niechodzącą na 3 cylinder-przyczyną było rozszczelnienie rurki łączącej serwo-kolektor ssący.które centralnie wchodzi do kanału ssącego 3 cylindra
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Wtryskiwacz też zamieniałem z cylindra 1. Do wtryskiwacza dopinałem równolegle kontrolkę, która miga cały czas.
  • Warunkowo odblokowany
    To spróbuj tak. Odepnij wszystkie kostki od wtryskiwaczy i druga osoba niech psika plakiem d rure dolotowa powietrza i zobaczysz jak chodzi wtedy sprawdzony sposób na diesla i benzyne.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Warunkowo odblokowany
    Pisał że ciśnienie w normie.
  • Poziom 10  
    wydaje mi sie że silnik 1.4 opla 4-ro punkt,jest na szynie paliwowej i ciśnienie wlotu do wszystkich wtrysków jest równe,sterownik paruje wtryski zewnętrzne 1i4 oraz wewnętrzne 2i3 po jednej lini,ale jeśli "napisał zamieniałem wtrysk"wyjscie impulsu ma,cisnienie 13 cylindra wykluczone wypalenie zaworu,to nie wiem zdaje się ze własnie opel 1.4 ma coś podkręcone na drugim cylindrze-pnewny jednak nie jestem,sugeruję jednak nadal rozszczelnienie kolektora ssącego na 2 cylindrze,
    pytanie do Motronika-czy z tymi wtryskami pary 1i2 3i4 to mam racje?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    " Ciśnienie sprężania 14bar na wszystkich cylindrach, po rozgrzaniu 13 bar na wszystkich cylindrach"jak pisze robi10-=wyklucza problem cisnienia cylindra oraz uszkodzenie zaworów-
    "wtryskiwacz zamieniłem z 1 cylindra na drugi, ale problem został na 2 cylindrze."wyklucza wtrysk
    "Iskra jest cały czas. Sprawdzałem to wpinając w szereg dodatkową świecę zapłonową z dodatkowym przewodem. Przewody zamieniałem, świece nowe."-tu zamieniłbym jeszcze testowo kabel wysokiego napięcia 2z3 miejscami
    jeśli nie przyniesie efektu-pianka z mydła w spryskiwacz -butelke do mycia szyb i pienienie okolic kolektora ssącego na drugim dolocie...
    pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Jakiej jakości jest ta iskra? Może cewka ledwo dyszy. Porównaj z sąsiednim cylindrem. Wykręcasz świecę na tym niepracującym cylindrze, to jest zalana paliwem?
  • Poziom 12  
    Po demontażu górnej części kolektora dolotowego widać w pozostałej dolnej części kolektora, że doloty 1,3,4 są delikatnie wilgotne, a ten drugi jest suchy. Między świecami nie widać różnicy - wszystkie są mocno okopcone, a są nowe. Szkoda że wtryskiwacze nie są sterowane parami bo można wtedy zamienić wtyczki, ale sprawdzę jeszcze wysterowanie wtryskiwaczy oscyloskopem bo może kontrolka nie jest wystarczająco miarodajna. Niestety to będzie możliwe dopiero w następny weekend, gdyż ja nie posiadam oscyloskopu
  • Poziom 10  
    aha dziękuje Motronic
    ale swiece-iskra to na pewno są parowane 1 4 i2 3 zamien fajke lub na cewce 2z3,chwilowo nawet
    jednak zastanawia mnie nadal suchość 2 dolotu.....hm...
    a może zawor ssący 2dolot-naczy sie jego pneumat-szklanka coś zwiesza,spuszcza lub tnie sie niekiedy i wraca kompresje do dolotu???cisnieniomierz tego nie wyłapie.
    bardzo ciekawy masz przypadek,szczerze z zainteresowaniem sledze temat,pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Problem rozwiązany. Regeneracja głowicy pomogła. Poszło kilka nowych popychaczy choć nie były one raczej bezpośrednią przyczyną. Problemem był najprawdopodobniej nagar i zacierające się zawory. Regeneraję robiła firma zewnętrzna. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim uczestniczącym w temacie.