Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zmierzyć pobór prądu i moc silnika elektrycznego?

07 Sty 2012 19:23 11821 9
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie,

zakupiłem okazyjnie zaburtowy silnik elektryczny(starszego typu) do łodzi.
    (bez żadnych oznaczeń)

Zasilany 12V i tylko tyle z informacji jakie posiadam.

Chciałbym wiedzieć o nim więcej i tu pojawiają się pytania:)

Ponieważ jestem zielony w temacie jeśli któreś z pytań wyda się głupie, proszę się nie pastwić, nad moja niewiedzą :)

- Chciałbym zmierzyć jego max. pobór prądu ile A?
    - Czy można obliczyć dopuszczalną masę jaką silnik "udźwignie" tym samym jego moc.
    - Czy możliwe jest i w jaki sposób można "zestopniować" moc silnika jakimiś "przełączniczkami" tzn żyby np. uzyskac 2 biegi. (jakies gotowe elementy możliwe do zakupu?)

- Ponieważ w silniku jest tylko włącznik i wyłącznik czy możliwe jest / jeśli tak to jak stworzenie biegu wstecznego.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    - Pomiar prądu miernikiem - opisane w każdym podręczniku elektrotechniki i instrukcji obsługi miernika.
    - obliczyć moc? Podstawowe wzory, których powinni nauczyć cię już w podstawówce.
    - Regulacja obrotów. elektryczne hulajnogi, rowery i inne takie... Pogooglaj się z hasłem "REGULATOR OBROTÓW" lub "PWM".
    Na wszystko odpowiesz sobie sam, ale musisz wykazać zaangażowanie.
  • Poziom 2  
    Dziękuję, wzorów uczyli ale nie nauczyli niestety.
    Niektóre elementarne rzeczy z danych dziedzin są dla wielu tajemnicą...dla mnie akurat ta.

Specjalizuję się w zupełnie innej dziedzinie, dlatego poprosiłem o poradę...i ja bardzo szybko otrzymałem za co dziękuję.

Resztę doczytam i poszukam, przynajmniej wiem czego szukać.

Pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 27