Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi Q7 dpf;czujnik różnicy ciśnienia błąd P2453 silnik 4.2l V8TDI

przem11 07 Sty 2012 23:32 8182 3
  • #1 07 Sty 2012 23:32
    przem11
    Poziom 2  

    Witam,
    mam pytanie w jaki sposób sprawdzić w Q7, silnik 4.2l V8TDI, który czujnik różnicy ciśnienia jest uszkodzony lewy czy prawy oraz jak można go wymienić gdyż dojścia do nich nie ma? Z góry dzięki za pomoc.
    Pozniżej podaję log'a z VAG'a:
    Znaleziono 1 błąd:
    009299 - Filtr cząstek stałych; czujnik różnicy ciśnienia: sygnał niewiarygodny
    P2453 - 003 - Usterka mechaniczna - Sporadyczny
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00110011
    Priorytet błędu: 0
    Częstość błędu: 20
    Wskaźnik czasu: 0

    Ramka zamrożona:
    Obroty silnika: 0 /min
    Ciśnienie: 14 mbar
    Ciśnienie: 0 mbar
    Temperatura: 208.8*C
    Temperatura: 197.2*C
    (bez jednostek): 0.0
    Ciśnienie: 0 mbar

    Kody gotowości: 1 1 0 0 0

    0 3
  • TermoPasty.pl
  • #2 11 Sty 2012 22:26
    kyniovtg
    Poziom 2  

    Wymien dwa,bo jest słabe dojscie,a wiesz w ogóle gdzie one są?

    0
  • TermoPasty.pl
  • #3 12 Sty 2012 00:25
    przem11
    Poziom 2  

    Tak, wiem gdzie one są. Dojsćie do nich jest bardzo utrudnione. Należy "tylko" opuściś silnik ze skrzynią biegów :(
    Dlatego moje pytanie o sposób sprawdzenia jak już będzie do nich dojście. Mimo to dzięki z odpowiedź. Poniżej podaje procedurę wymiany, ktorą otrzymałem od kolegi na innym forum a może komuś bedzie przydatna:

    Wymontowanie i zamontowanie czujnika różnicy ciśnienia -G505- lub czujnika różnicy ciśnienia 2 -G524-

    Czujnik różnicy ciśnienia -G505- jest połączony poprzez przewód rurowy z punktem pomiaru przed prawym filtrem cząstek stałych (rząd 1).
    Drugi przewód pomiarowy ma długość ok. 7 cm i wystawiony jest na zewnątrz (koncepcja czujnika ciśnienia względnego).
    Czujnik różnicy ciśnienia -G505- określa poziom zapełnienia prawego filtra cząstek stałych.

    Czujnik różnicy ciśnienia 2 -G524- jest połączony poprzez przewód rurowy z punktem pomiaru przed lewym filtrem cząstek stałych (rząd 2).
    Drugi przewód pomiarowy ma długość ok. 7 cm i wystawiony jest na zewnątrz (koncepcja czujnika ciśnienia względnego).
    Czujnik różnicy ciśnienia 2 -G524- określa poziom zapełnienia lewego filtra cząstek stałych.
    Niezbędne narzędzia specjalne, urządzenia kontrolne i pomiarowe oraz wyposażenie pomocnicze

    t Wspornik silnika i skrzyni biegów -V.A.G 1383 A-

    t Wspornik skrzyni biegów -T10337-
    Wymontowanie
    – Aktywować tryb podnośnika → Grupa napraw43.
    – Wymontować osłonę silnika → Rozdział.

    – Zdemontować węże prowadzące powietrze, w tym celu poluzować obejmy węża -2- i -5-.
    WskazówkaNie uwzględniać -poz. 1, 3, 4, 6-.

    – Wymontować tylną osłonę tłumiącą hałas -2-, w tym celu poluzować części mocujące.
    – Wymontować filtr cząstek stałych z lewej i prawej strony → Grupa napraw26.

    – Wykręcić śruby -strzałki- wału napędowego z tyłu przy skrzyni rozdzielczej.
    – Przesunąć tylny wał napędowy w stronę napędu tylnej osi, przeguby równobieżne można przesuwać osiowo.
    Czujnik różnicy ciśnienia 2 -G524- (lewy):
    – Wymontować katalizator z lewej strony → Grupa napraw26.
    Czujnik różnicy ciśnienia -G505- (prawy):
    – Wymontować wał napędowy skrzyni rozdzielczej z przodu → Grupa napraw39.
    – Wymontować katalizator z prawej strony → Grupa napraw26.

    Ciąg dalszy dla obu stron:
    – Umieścić stempel wspornika silnika i skrzyni biegów -V.A.G 1383 A- z nałożonym wspornikiem skrzyni biegów -T10337- pod skrzynią biegów i podeprzeć skrzynię biegów.
    UWAGA!
    Niebezpieczeństwo wypadku.
    Wspornik silnika i skrzyni biegów -V.A.G 1383 A- podczas montażu nie może być opuszczany i nie może stać bez nadzoru pod samochodem.

    WskazówkaNie uwzględniać -poz. 1 i 2-.

    – Wykręcić śruby -1- wspornika skrzyni biegów.




    WskazówkaNie uwzględniać -poz. 2, 3 i 4-.

    – Opuścić skrzynię biegów za pomocą wspornika silnika i skrzyni biegów -V.A.G 1383 A- o wymiar -a-.
    l Wymiar -a- = około 90 mm.

    Czujnik różnicy ciśnienia 2 -G524- (lewy):
    – Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe -2- i wykręcić nakrętkę -1-.
    – Jeżeli węże -4- mają być zdemontowane z czujnika ciśnienia, otworzyć, jeśli są, obejmy węża i spryskać oba węże środkiem poślizgowym nie zawierającym silikonu.

    Czujnik różnicy ciśnienia -G505- (prawy):
    – Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe -2- i wykręcić śrubę -3-.
    – Jeżeli węże -4- mają być zdemontowane z czujnika ciśnienia, otworzyć, jeśli są, obejmy węża i spryskać oba węże środkiem poślizgowym nie zawierającym silikonu.
    Ciąg dalszy dla obu stron:
    – Ostrożnie i prosto zdjąć węże z króćców połączeniowych (króćce połączeniowe łatwo się odłamują od czujnika ciśnienia).
    Zamontowanie
    Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:
    t Moment dokręcenia: sondy lambda, czujnik temperatury i ciśnienia spalin - zestawienie montażowe → Rozdział
    Wskazówkat Przedmuchać węże sprężonym powietrzem w kierunku filtra cząstek stałych, aby usunąć zapchanie lub oblodzenie spowodowane skroploną wodą.
    t Zwrócić uwagę na prawidłowe zamocowanie i szczelność węży.
    t Jeśli przewód ciśnieniowy przy filtrze cząstek stałych został poluzowany, dokręcić przewód ciśnieniowy momentem 45 Nm.
    t Zabezpieczyć wszystkie węże łączące obejmami węża, w stanie odpowiadającym produkcji seryjnej → Katalog części ETKA.
    t Podczas montażu umieścić wszystkie opaski przewodów ponownie w tych samych miejscach.
    – Zamontować wspornik skrzyni biegów → Grupa napraw34.
    – Zamontować katalizator → Grupa napraw26.
    – Zamontować wał napędowy skrzyni rozdzielczej z przodu → Grupa napraw39.
    – Przykręcić wał napędowy z tyłu do napędu tylnej osi → Grupa napraw39.
    – Zamontować filtr cząstek stałych → Grupa napraw26.
    – Zamontować osłonę tłumiącą hałas z tyłu → Grupa napraw66.
    – Dezaktywować tryb podnośnika → Grupa napraw43.
    Jeśli wymieniono czujnik różnicy ciśnienia lub filtr cząstek stałych, należy wykonać dopasowanie w trybie „Poszukiwanie usterek”.
    Przebieg czynności po wymianie czujnika różnicy ciśnienia jest opisany w trybie Poszukiwanie usterek lub Prowadzone funkcje, należy w tym celu użyć → Tester.

    0
  • #4 12 Sty 2012 06:25
    kyniovtg
    Poziom 2  

    Dzięki,widziałem ten opis na forum golfa.W aso VW krzyknęli za wymianę 1000zł ale mam kumpla który robił w ASO i powiedział,że sie podejmie i wymieni tylko jest pytanie czy one są blisko siebie,bo jeden z nich to troszkę widac?Pzdr.

    0