Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man TGX 440 Awaria alternatora

08 Sty 2012 01:05 8712 9
  • Poziom 10  
    Mam pytanie czy info AWARIA ALTERNATORA może być spowodowana usterką ZBR.
    Awaria raz jest raz nie, a dokładnie wyświetla awarie, zapala się kontrolka ładowania i za jakiś czas sama gaśnie i wszystko ok. Czasami zaraz po włączeniu zapłonu wywala awarie, innym razem po odpaleniu upływa jakieś 10s, a czasami wszystko ok i w czasie jazdy zapali kontrolke a po pewnym czasie pracuje normalnie. Robi to coraz częściej. Wtyk przy alternatorze w porządku. W aucie było grzebane w ZBR, fachowiec próbował programować immo, skończyło sie wgrywaniem softu w serwisie.
    Czy jest możliwe, że problem jest w samym ZBR?
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    kolego kiedys o tym pisalem, sprawdz wiazke kabli nastepnie piny w kostce (pod maska strona pasazera)czy nie sa krzywe.napiecie na kablach, masz tylko 5 sztuk, 59000,59101,59106,59105,59021, auto pracujace 59000 28v, 59101 14v, 59106 0v, 59105 0v,59021 28v, powodzenia, trzymamy kciuki za ciebie i justyne kowalczyk
  • Poziom 10  
    Dzięki za pomoc. W tym egzemplarzu są tylko 3 przewody: 59000 (wychodzą dwa z tego samego pina);59101 oraz 15021.
    Przy alternatorze dwa piny są puste. W skrzynce po stronie kierowcy na 59000 jest napięcie 1,1V ; na 15021 jest 0,5V. Alternator nie ma wzbudzenia, po podniesieniu obrotów wzbudza się i ładuje normalnie ale kontrolka świeci nadal. Info o AWARII ALTERNATORA wyskakuje zawsze razem z USTERKĄ KOMPUTERA POKŁADOWEGO. W czasie jazdy po pewnym czasie samo wraca do normy, nie ma reguły, że zapala się po odpaleniu. Czasami jest ok i w czasie jazdy zapala kontrolkę, a po np 5 min gaśnie lub nie :crazyeyes:
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 29  
    masz racje otwieralem maske i skrzynka jest po lewej od kierowcy i 15 021 zamiast 59021 sorki szybko pisalem, a blad bo rozlaczylem byl zbr 2 3300..., mozesz zmienic alternator na podmianke? niby to nie problem tak mowia co nie ktorzy ale uwazaj jaki wkladasz 80 czy 110 amper, szukaj w kablach, jezelii wlasnie wyskakuje co chwila i gasnie. tak 105 jest nie wpiety i drugi tez nie ma pina od strony srodka.sprawdzales przejscie od alt. do kompa?
  • Poziom 10  
    Kable od alternatora do wtyczki w lewej skrzynce są ok, dalej nie bardzo wiem dokąd idą. Czy FFR może mieć wpływ na takie zachowanie? W sterowniku FFR na pewno była lutowana pamięc immo, czy coś jeszcze nie wiem. Auto zjedzie dopiero na poniedziałek i zaraz ma jechać, raczej wiele nie sprawdzę bo akurat świeci EDC 3779. Przy odrobinie szczęścia może zdąże zajrzeć do alt. Jak nie to dopiero za tydzień.
  • Poziom 24  
    Pytanie zasadnicze- czy problemy pojawiły się dopiero po grzebaniu w zbr i ffr ? czy były już wcześniej?

    Ile masz alternatorów? MAN w autobusach stosuje czasem dwa lub 3 alternatory bosch po 110A każdy i muszę powiedzieć, że alternatory a właściwie ich regulatory napięcia są sterowane z osobnej elektroniki, która wygląda jak przekaźnik , jest koloru kremowego i czasem trzeba przeprowadzić synchronizację alternatorów.

    Piszę jak jest w autobusach miejskich , jak jest w TGA nie wiem.

    Natomiast z doświadczenia to mogę powiedzieć, że jeśli raz kontrolka działa poprawnie a raz nie, to może szczotki już się kończą w alternatorze, zajrzyj do szcotek ponieważ gdy sczotka jest zbyt krótka to raz styka się z pierścieniem na wirniku a raz nie i dochodzi do wypalenia się pierścienia- przeważnie na plusowym pierścieniu wirnika.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    blad edc 3779 to cisnienie na listwie wtryskowej, jaki masz rok auta? najpierw wykasuj blad i przejedz sie, zobacz czy blad powroci, a pozniej bedziemy dalej sie zastanawiac.
  • Poziom 10  
    Auto jest 2008 ale wtryski robione. W zeszłym tygodniu wymieniłem jeden, auto dalej pod góre wywalało błąd, wymieniłem zaworek szyny, następnie MPROP, jeszcze próba przelewu i następny wtrysk do wymiany. Z braku nowego (auto musiało jechać) dostał używkę i dalej nie jechał. Okazało się, że zaworek na szynie jest na nic (NOWY BOSCH). Zamieniłem na używke i pojechał. Zrobił 2tyś. km i świeci, najprawdopodobniej wtrysk. Na poniedziałek będą nowe bo w południe jedzie.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Alternator jest jeden. Czy problem występował wcześniej to nie wiem. Auto było kupione z uszkodzonym kluczem. Dlatego było dłubane w sterownikach, przy czym w ZBR nikt mechanicznie nie ingerował.
    Szczotki odpadają są ok.
  • Poziom 29  
    Wg. mnie jezeli alternator jest dobry, musisz sprawdzic wiazke i polaczenie w kostce, zapal auto i zmierz wartosci w kostce, jaki amperarz w alternatorze 110 czy 80? nie wypowiadam sie na temat tego jak ktos programowal twoj klucz, napisz swoj blad ktory wyrzuca jezeli mozesz, jezeli nie masz kompa zmierz jeszcze raz wartosci, ja tez sprawdze u siebie, Co do edc, jezeli to nie bedzie kolejny wtrysk, bedziesz musial zmienic cala listwe, w starszych tga pomaga zmiana zaworku, w kilku przypadkach tez w tga/x, ale jezeli twoj servis rozlozy rece zaproponuj zeby zmienili listwe tylko z orginalnym zaworkiem nie, ze wyciagnie listwe i przelozy zaworek, wszystko spakowane w zoltej folii w man-ie. wrescie ty za to placisz lub zaplacisz. procedura jak mowisz wtryski, zaworek, instalacjia, filtry czujniki na filtrze, ale nikt nie bierze pod uwage calej listwy, (przedmuchanie sprezonym powietrzem tez nic nie daje).