Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Audi A4 B5 Lift silnik: AWT 1.8T] Mrowienie na fotelu i podłodze

zaku2_88 08 Mar 2012 19:46 14835 47
  • #31 08 Mar 2012 19:46
    zaku2_88
    Poziom 8  

    wopor napisał:
    Nie kombinuj i nie poprawiaj fabryki tylko kup dobrej firmy i załuż zgognie ze sztuką i tyle.


    Nie chce poprawiać fabryki ale próbuje znaleźć jakąś alternatywe, żeby wytłumić te drgania a jak wiadomo nowsze rozwiązania mogą być bardziej dopracowane pod tym względem.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Tak ale spalanie występuje tylko podczas wkręcania silnika na obroty jak puszczasz gaz to wtedy silnik jest napędzany od kół i nawet wtedy czuje te wibracje w tym przedziale obrotowym. Także zły skład mieszanki raczej odrzucam.

    Myślę nad dwumasą już w ostateczności ale czy to może być to?

  • #32 01 Lip 2012 12:19
    mlewandowski
    Poziom 1  

    Hej,

    posiadam identyczny problem jak Ty w swojej A3 z tym że jest to 1.9 TDI.
    Walcze z tym od 4 miesiecy.

    Problem jest taki ze przy mocniejszym przyspieszaniu mrowi pedał gazu. Do 90-100km/h jak jade ze stala predkoscia jest w maire ok, powyzej 110-120 juz czuc to mrowienie. Nawet na postoju jak przegazuje auto to jakos od 2200 wzwyz czuc mrowienie na pedale.
    Podczas hamowania silnikiem jest bicie / mrowienie na pedał hamulca. Na postjou czuc prace silnika na wcisnietym hamulcu. Po wcisnieciu sprzegla praktycznie nei czuc pracy silnika na pedale hamulca.

    Napisze co wymienilem:
    - kpl sprzegla z dwumasa
    - skrzynia
    - przeguby wewn
    - przeguby zewn
    - łaczniki stabilizatora
    - tuleje siltenbocki
    - poduszki silnika / skrzyni (ale ta skrzyni jest zerwana, do sprawdzenia)
    - ustawianie zbieznosci x2

    Robilem diganozy komputerowe wtryskow w trakcie postoju i w trakcie jazdy, nie bylo odchylen od normy. Takze nie wiem, chyba trzeba sobie darować te mrowienie. Zostalo mi sprawdzenie opon, wymienic poduszke skrzyni. Jak to nie pomoze to dam sobie spokoj.


    Jesli roziwazales problem.

  • #33 01 Lip 2012 16:03
    zaku2_88
    Poziom 8  

    Jeżeli chodzi o mnie to ja nie rozwązałem tego problemu i mam teraz w planach wymianę dwumasu. ty w a 3 masz silnik poprzecznie a ja w a4 wzdłużnie i co ciekawe zauważyłem, że jak silnik uniosę z poduszek skrzyni na podnośniku żeby sie nie stykały z karoserią to drgania mrowienie wszystko znika nawet silnika nie czyć a dodam, że na przednich poduszkach silnika jest wtedy normalnie oparty. Więc doszedłem do wniosku, że drgania dobiegają z tyłu silnika od koła dwumasowego.

  • #34 08 Lip 2012 12:46
    1640214
    Usunięty  
  • #35 07 Wrz 2012 07:50
    Pedro070
    Poziom 1  

    objawy dwu masy ale wejdź pod spód i szarpnij za ośki zobacz czy nie maja dziwnych luzów jeżeli tak to na pewno będzie taniej :D :D

    Dodano po 6 [minuty]:

    no i oś może mieć bicie i nawet nowe przeguby nie wystarczą zwróć uwagę na łożysko wyciskowe czy nie daje się we znaki

  • #36 09 Paź 2012 18:33
    debu85
    Poziom 9  

    Witam
    Panowie ja też mam drgania i mrowienie silnika(wyczuwalne na fotelach przednich oraz podłodze ) w przedziale 2500-3200 obr/min na postoju oraz w czasie jazdy drgania są odczuwalne podczas samej jazdy i w trakcie hamowania, kiedy zdejmuję nogę z gazu i obroty spadają .Moje auto to BMW 520i 24v Vanos (benzyna bez gazu) .Auto ma przebieg 172000km i jest z 94r. Wymieniałem już wtryskiwacze ,świece ,fajki ,wszystkie poduszki silnika i skrzyni ,poduszki tylnej belki i nie dało to żadnej poprawy . Wymieniałem również sprzęgło kompletne na sachs i dalej nic . Przy wymianie sprzęgła sprawdzałem wałek sprzęgłowy i miał on mały luz na boki tzn. chwytając go i poruszając góra/dół widoczny był luz ok.2 mm od osi głównej wałka, ale jak ktos wcześniej wspomniał wałek sprzęgłowy na postoju przy wciśniętym sprzęgle i wrzuconym biegu się nie obraca. U mnie jest koło zamachowe jednomasowe i ono nie wykazywało ,żadnych luzów ani nie było widać żadnych uszkodzeń . Obsłuchiwałem auto również stetoskopem i tych drgań nie mogłem zlokalizować. Napinacz paska klinowego(sprężynowy) ma luz ,ale w normie (pasek klinowy pod naciskiem palca ugina sie o ok.10mm) ,no i pasek ani żadna rolka nie piszczy i nie wyję. Alternator również wymieniony został na nowy .
    Sprawdzałem ciśnienie sprężania na ZIMNYM silniku i na wszystkich sześciu cylindrach jest mniej więcej równo ok 15 Bar ( tylko na 5 cylindrze jest 15,6 Bara ) .
    Kiedyś w komputerze od auta podmieniałem pamięć która niby podnosiła moc ze 150KM do bodajże 165 KM i dzieki temu auto nie miało odcinki przy 6,2k ,tylko kręciło się do max obrotów= 7k/min ,ale wtedy drgań jeszcze nie było i po przejechaniu ok 10 tys km drgania zaczęły się pojawiać . Oczywiście auto nigdy nie było katowane itp.
    Po przejechaniu tych 10tys km . podmieniłem pamięć na starą i zresetowałem komputer wg. zalecanej procedury ,ale i to nic nie pomogło . Teraz sie zastanawiam czy podmiana tej pamięci mogła spowodować te objawy ,czy to zupełnie inna przyczyna to powoduję ? Mimo wszystko podmieniłem komputer na inny od tego samego modelu silnika i ze zgadzającym się nr. komputera i nadal to samo ,ale co dziwne auto nawet na innym komputerze dalej kręci się do 7tys obr/min ,a wcześniej przed modyfikacjami auto zawsze odcinało zapłon przy 6,2 tys obr/min. Zmieniałem jeszcze uszczelkę pokrywy zaworów i oglądałem napinacze łańcucha oraz walki itp. i wszystko wygląda jak nowe .Wałki ustawione są fabrycznie równo i wg. znaczników także przeskoczenia rozrządu nie biorę pod uwagę ,ale oczywiścię mogę się mylić . Vanosa nie słychać podczas pracy silnika . Silnik wkręca się równo na obroty na postoju i w czasie jazdy . Na biegu jałowym nie ma żadnych falowań obrotów . Podczas pracy silnika wypinałem również wtyczki cewek w celu sprawdzenia równej pracy silnika na biegu jałowym i zawsze po odpięciu którejś ze wtyczek była zauważalna gorsza i nierówna praca silnika i zaraz po jej ponownym podpięciu silnik wracał do normalnej pracy . Olej i filtry zawsze wymieniane co rok i auto jeżdżone na Pb98 .
    Auto nie szarpie podczas przyśpieszania i co do drgań przy hamowaniu to pochodzą one raczej od silnika ponieważ ,piasty przednie, tarcze i klocki są nowe ,a zaciski po regeneracji . Wszystkie piasty sprawdzone były czujnikiem zegarowym i nie wykazują żadnego bicia ( przednie 0,01mm-pomiar na tarczy hamulcowej ,a tylne 0,06mm na tarczy hamulcowej) .
    Zawieszenie również w większości na nowych markowych elementach i nie ma żadnych luzów.

    Zastanawiam się jeszcze nad kołem pasowym tym z przodu ,ale po wstępnej obserwacji namacalnej :) nie zauważyłem nic niepokojącego .Autem można jeździć ,ale drażniące są te mini wibracje na fotelach i chciałbym aby to ustąpiło w końcu :)
    Trochę się rozpisałem ,ale może komuś to kiedyś pomorze :)
    Jak ktoś ma jakiś pomysł to niech pomoże :)

    Pozdrawiam

  • #37 09 Paź 2012 20:11
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Sprawdzałeś koło zamachowe na bicie?

  • #38 09 Paź 2012 20:39
    debu85
    Poziom 9  

    Nie sprawdziłem tego , ale samo koło zamachowe szarpałem i nie miało żadnych luzów ani też nie było na nim widać żadnych wyżłobień i pofalowań, rdzy na powierzchni styku itp. . Tarcza sprzęgła oraz docisk były równomiernie zużyte i tak naprawdę to mogłem wymienić tylko tarczę sprzęgła i łożysko bo docisk był w naprawdę super stanie. Przed wymianą sprzęgło pracowało bez zarzutu ,nie było żadnych poślizgów ,wycieków z uszczelnienia wału itp. Sprzęgło wymieniłem w sumie niepotrzebnie ,ale musiałem to sprawdzić :) .

  • #39 13 Paź 2012 18:53
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Bardziej chodziło o sprawdzenie bicia powierzchni koła czujnikiem zegarowym tak jak to zrobiłeś w przypadku tarcz i piast.

  • #40 13 Paź 2012 19:53
    debu85
    Poziom 9  

    Wtedy jeszcze nie miałem tego czujnika i nie mogłem tego sprawdzić :) ,a czy można swobodnie zakręcić kołem zamachowym zamontowanym na wale ? czy muszę najpierw zdemontować świece ,żeby ciśnienie uchodziło przez otwory świec ? Bo wcześniej nigdy nie sprawdzałem bicia na kole zamachowym i myslałem ,że najpierw należy je zdemontować i później na odpowiednim przyrządzie w warsztacie sprawdzić ,a tak w ogóle to jakie jest dopuszczalne bicie koła zamachowego ?
    Mam jeszcze pytanie odnośnie vanosa ,czy sam vanos może wywoływać takie wibracje w tym przedziale obrotów (2,5-3,2 tys.obr/min?

  • #41 14 Paź 2012 10:58
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Koło sprawdzasz zamontowane na wale.

  • #43 16 Kwi 2013 17:05
    zaku2_88
    Poziom 8  

    Ja juz nawet zdazylem zmienic auto na A4 B6 ale tez z silniczkiem 1,8 t ale tutaj drgan nie ma przede wszystkim tym sie kierowalem przy wyborze egzemplarza oczywiscie stan karoserii tez wchodzil w gre. A nie ukrywam ze nawetbw B6 potrafia drzecz i mrowic i to mocno takze trzeba szukac do skutku.

  • #44 17 Kwi 2013 07:34
    1640214
    Usunięty  
  • #45 17 Kwi 2013 12:36
    zaku2_88
    Poziom 8  

    Powiem wam ze moze miec na to wplyw kolo dwumasowe i wogóle stan sprzęgła bo zaopserwowalem coś takiego, ze w autach w ktorych bylo czuć drgania(w czasie jazdy). Gdy ruszalem samochodem przy puszczaniu sprzegła bardzo drgal nie bylo czegos takiego jak plynne ruszanie a w tym aucie co mam teraz sprawa wyglada inaczej tu nie czuc zalączania sprzegla poprostu auto rusza bez drgań. Czyli wniosek prosty SPRZEGŁO.

  • #46 20 Kwi 2013 22:29
    1640214
    Usunięty  
  • #47 20 Kwi 2013 22:37
    zaku2_88
    Poziom 8  

    Wszystko moze być to co związane z kołem dwumasowym przede wszystkim złużycie. Wywazenie tez bedzie miało wpływ tak jak koło nie wyważone to też bedzie przenosiło drgania przy pewnym zakresie prędkości a wiec obrotów koła. Jedno i drugie wiruje z dużą prędkością a więc wymaga idealnego i rownomiernego złużycia tarczy sprzęgła docisku i dwumasu oraz wyważenia. Ale sie opisałem :D

  • #48 20 Kwi 2013 23:28
    kotlet_06
    Poziom 14  

    Ja w Toyocie avensis z 2001 miałem zużyte sprzęgło 2 masowe. Objawiało się to tym ,że podczas delikatnego ruszania przód strasznie wibrował, a biegi trzeba było zmieniać na wyższych obrotach bo przy nagłym ich spadku czuć było straszne wibracje. Niestety w tamtym roku miałem nieprzyjemny wypadek, W jego wyniku pękła prawa półoś, w warsztacie wymienili ją na jakiś model minimalnie różniący się od oryginału. Sprzęgło musiało być po wypadku zregenerowane. Wibracje od sprzęgła znikły, ale pojawiły się nowe od półosi, one natomiast objawiały się tym, że przy prędkości ok 120km/h czuć było jakby się prawym kołem jechało po tarce. Po usunięciu tej usterki (kolejnej wymianie półosi) pojawiło się wibrowanie na niskich obrotach, tym razem przez poduszki pod skrzynią, po wymianie skrzynia została chyba źle ustawiona bo na 5 biegu przy niskich obrotach dźwignia zmiany biegów wibruje.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo