Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

clio 1,5 dci - niskie ciśnienie na listwie wtryskowej

08 Sty 2012 18:01 20852 21
  • Poziom 9  
    Mam problem ze swoim dci, pompa puściła opiłki w związku zmuszony byłem zainwestować w auto sporo kasy, jednak nadal nie widzę końca
    Wymieniona została
    - pompa paliwa (teoretycznie pompa po 10 tyś. przebiegu, wygląda jak nowa w związku tym zakładam, że mogła to być prawda)
    - druga listwa paliwowa razem z czujnikiem (wyjęty czujnik ze sprawnego auta)
    - nowe wtryski
    - nowy filtr paliwa
    przeczyszczony został cały układ paliwowy łącznie z myciem zbiornika.

    Pomimo tego okazuje się, że auto ma problem z ciśnieniem paliwa na listwie wtryskowej, pod podpięciu CLIP-a okazuje się, że na biegu jałowym ciśnienie jest ok. 230 barów, jednak podczas jazdy przy wciskaniu gazu na listwie powinno być ok. 1300 barów, a jest ok. 1000 barów - zapalają się wówczas kontrolki na desce od silniczek ze znaczkiem stop, kontrolka świec żarowych oraz duży stop.
    Błąd to DF 137
    - ppkt. 1 (ciśnienie na listwie paliwowej niższe od min.), a następnie zmienia się ten błąd na kolejny ppkt. 5 (natężenie prądu na listwie wtryskowej niższe od min.)

    Sprawdzałem zawór ciśnienia pompy, wartość zgodna jest dialogysem i ma 5,3 ohma czyli tyle ile powinno być.

    Dodatkowo mam dużo powietrza w przewodzie paliwowym wychodzącym z pompy (na wejściu do pompy nie ma powietrza) przez co najprawdopodobniej zapowietrza się układ paliwowy i nie chce czasami zapalić (jest zabawa z odpowietrzaniem układu) wymieniłem przewody przelewowe z innego auta myślałem że któryś może być pęknięty, ale dalej jest to samo ręce opadają ...

    Może mógłby ktoś mi pomóc, mechanicy rozkładają ręce, a ja tracę nadzieję, że ten samochód zacznie kiedyś jeździć.

    Może miał ktoś już taki sam problem, a przypuszczam, że tak.
  • Poziom 24  
    Polecam sprawdzić Wydajność samej pompy ładnie wygląda nie znaczy ze działa najlepiej .
  • Poziom 9  
    wydajność pompy można w jakiś sposób sprawdzić samemu ? jeżeli nie to do kogo należałoby jechać aby ją sprawdził ? (pompę która puściła opiłki wyrzuciłem włożyłem, drugą a teraz siedzi trzecia - przy jednej i drugiej jest to samo, zakładam że coś innego jest problemem)
  • Poziom 31  
    Należy sprawdzić wtryski na przelew. Zbiornika i przewodów poprzez mycie nigdy się do końca nie wypłucze z opiłków.Instrukcja serwisowa w takiej sytuacji zakłada wymianę zbiornika wraz z przewodami paliwowymi.Opiłki wędrują do wtryskiwaczy itd.
  • Poziom 9  
    wtryski są nowe, poza tym wyjmowałem je przy wymianie kolejnej pompy i woziłem do czyszczenia do osoby, która regeneruje wtryski i pompy i sprawdzał je na przyrządach, więc są O.K.

    Dodano po 7 [minuty]:

    jeżeli byłby problem z opiłkami i wtryskiwaczem to pojawiałoby się charakterystyczne cykanie wtryskiwacza, a następnie odcięcie, w tym przypadku pomimo zapalenia się kontrolek samochód dalej ciągnie tylko tj. trochę słabiej, ale to jest logiczne skoro ciśnienie na listwie jest niższe od wymaganego, jak odpuści się gaz i ciśnienie wyrówna się to kontrolki gasną
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Jeszcze raz sprawdzić wtryski!
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Trzeba zrobić test przelewowy wtryskiwaczy. Cykanie wtryskiwaczy nie ma znaczenia.
  • Poziom 9  
    faktycznie, nowe wtryski poszly na smieci, trzeba bylo kupic kolejne, wychodzi na to, ze mechanik zle przeczyscil uklad, paliwowy i opilki poszly no nowe wtryski, ktore zatarly sie, dzieki za pomoc
  • Poziom 17  
    Niestety w tym silniku jest to częsta usterka i nie koniecznie przyczyna mogła być niedokładna praca mechanika.
  • Poziom 9  
    jak nowe wtryski z opakowania po 2000 km przebiegu są do wyrzucenia - to kto albo co jest temu winne ? - wtryski co jakiś czas zawieszały.
    Pompa została wsadzona po 10 000 km przebiegu, sprawdzałem ją i nie puszcza opiłków - to kto popełnił błąd ... ?
    wina wg. mnie jest tylko po stronie mechanika - nie wyczyścił układu w należyty sposób, przedmuchał go pewnie sprężarką i na tym koniec, a niestety CR jest bardzo czuły na zanieczyszczenia w paliwie i kosztowny zarazem w naprawie.
    Skoro jest inna przyczyna to napisz proszę co to może być - ciekaw jestem ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    najprawdopodobniej zaworki zatarły się we wtryskach do opiłków, wtryski zawieszały się co chwila, a później choinka zapalała się na desce, paliwo szło w przelewy i w ten sposób spadało ciśnienie w układzie paliwowym (początek postu)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    kolego borsche, w tym przypadku (prawdopodobnie w większości takich przypadków), czyszczenie nic nie da, to nie chodzi o to że wtryski są zapchane i trzeba je przeczyścić, tylko wtryski nie trzymają ciśnienia, czyli ciśnienie wytwarzane przez pompę wtryskową zamiast pchać paliwo na końcówki wtryskiwaczy, pcha je w przelewy, winne są temu tzw. zaworki, które nie trzymają ciśnienia,
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Przerobiłem już dużo tego typu problemów i zazwyczaj wymiana filtra załatwia problem ale czasem pada zawór regulacji ciśnienia ty sprawdziłeś tylko cewkę na opór, a to nie daje pełnej diagnozy bo ona steruje trzpieniem który się często zaciera. Wyczyść go, ale pewność 100% da tylko podmiana innego.
  • Poziom 22  
    To tylko i wyłącznie wina mechanika, z lenistwa nie zrobią takiej banalnej rzeczy, w końcu i tak szybciej trzeba będzie się no niego udać.
  • Poziom 9  
    kolego borsche, odnoszę wrażenie, że nie masz pojęcia o tym co piszesz ...

    mota88gb odnośnie zaworu ciśnienia na pompie pewnie to racja, że często zacina się trzpień, jednak podmieniane były 3 zawory, efekt był ten sam.
    Jeżeli są opiłki w filtrze paliwa to znaczy, że łuszczy się pompa wtryskowa i trzeba ją jak najszybciej wymienić - na pewno nie jeździć dalej, bo za chwilę będą do wymiany również wtryski, wymiana filtra zaradzi jedynie doraźnie na chwilę.
    Zgodnie z wcześniejszymi sugestiami robi1214 oraz 1970andrzej zrobiłem testy przelewowe, okazało że z przelewów leciało ciurkiem paliwo, wsadziłem stare wtryski było lepiej, ale nadal problem był z ciśnieniem - w dwóch wtryskach nie trzymały zaworki, kupiłem kolejny komplet wtrysków i wszystko wróciło do normy, nie ma powietrza w układzie paliwowym, a samochód jeździ tak jak powinien, dla wszystkiego założyłem jeszcze jeden dodatkowy filtr paliwa przed oryginalnym filtrem.
  • Poziom 19  
    Opiłki mogą też pochodzić z pompki niskiego ciśnienia w zbiorniku.
  • Poziom 9  
    w tym modelu nie ma pompki w zbiorniku, poza tym pompka jeżeli jest w zbiorniku to jest elektryczna, budowa takiej pompki jest zupełnie inna i nie łuszczy się
  • Poziom 9  
    nie został wyczyszczony dobrze zbiornik oraz układ paliwowy, opiłki z pompy poszły na wtryski i nowy komplet wtryskiwaczy poszedł w śmieci,