Witam!
W zbiorniczku wyrównawczym jest za wysokie ciśnienie.Jak odkręcam korek na zimnym silniku ,to poziom płynu podnosi się z poziomu 'min' na 'max'.W płynie nie ma śladów oleju a na włączonym silniku nie widać pęcherzyków w zbiorniczku.Wymieniłem korek na nowy ale nic to nie pomogło.Ogrzewanie działa prawidłowo.Tak się zastanawiam ,czy może układ chłodzenia jest zapowietrzony.Nie wiem jak samemu to zrobić .Na wężu biegnącym do chłodnicy jest taki plastykowy korek, kŧórym mechanik odpowietrzał układ przy wymianie þłynu chłodniczego w zeszłym roku.Można tak spróbować bez wymiany płynu po rozgrzaniu silnika?Z tego co czytałem ,to przy zapowietrzonym układzie chłodzenia miałbym problemy z ogrzewaniem ale u mnie tego nie ma.Poza tym ,zauważyłem ze silnik nie trzyma temperatury ,tzn. w trasie nagrzewa się do ok.90 stopni ale muszę co najmniej jechać 130km.Jak zwalniam lub zatrzymam się na światłach ,to temperatura spada do połowy między 75 a 90 stopni.Dzieje się tak z włączonym i wyłaczonym ogrzewaniem.Nigdy tak wcześniej nie było i nawet przy dużych mrozach ,jak wracałem z trasy ,to na jałowym temperatura płynu utrzymywała się na stałym poziomie.Generalnie silnik nagrzewa się normalnie ,a wskazówka od temperatury nie przekracza 90 stopni w czasie jazdy.Na jałowym biegu po dłuższym postoju w korku czasami wskazówka pójdzie do góry o 1 ,2 stopnie.Termostat i czujnik temperatury były wymienione dwa lata temu.
W zbiorniczku wyrównawczym jest za wysokie ciśnienie.Jak odkręcam korek na zimnym silniku ,to poziom płynu podnosi się z poziomu 'min' na 'max'.W płynie nie ma śladów oleju a na włączonym silniku nie widać pęcherzyków w zbiorniczku.Wymieniłem korek na nowy ale nic to nie pomogło.Ogrzewanie działa prawidłowo.Tak się zastanawiam ,czy może układ chłodzenia jest zapowietrzony.Nie wiem jak samemu to zrobić .Na wężu biegnącym do chłodnicy jest taki plastykowy korek, kŧórym mechanik odpowietrzał układ przy wymianie þłynu chłodniczego w zeszłym roku.Można tak spróbować bez wymiany płynu po rozgrzaniu silnika?Z tego co czytałem ,to przy zapowietrzonym układzie chłodzenia miałbym problemy z ogrzewaniem ale u mnie tego nie ma.Poza tym ,zauważyłem ze silnik nie trzyma temperatury ,tzn. w trasie nagrzewa się do ok.90 stopni ale muszę co najmniej jechać 130km.Jak zwalniam lub zatrzymam się na światłach ,to temperatura spada do połowy między 75 a 90 stopni.Dzieje się tak z włączonym i wyłaczonym ogrzewaniem.Nigdy tak wcześniej nie było i nawet przy dużych mrozach ,jak wracałem z trasy ,to na jałowym temperatura płynu utrzymywała się na stałym poziomie.Generalnie silnik nagrzewa się normalnie ,a wskazówka od temperatury nie przekracza 90 stopni w czasie jazdy.Na jałowym biegu po dłuższym postoju w korku czasami wskazówka pójdzie do góry o 1 ,2 stopnie.Termostat i czujnik temperatury były wymienione dwa lata temu.