Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xsara 2.0HDI(2002-90KM).Nadciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym.

remic_79 08 Jan 2012 18:36 5369 8
  • #1
    remic_79
    Level 9  
    Witam!

    W zbiorniczku wyrównawczym jest za wysokie ciśnienie.Jak odkręcam korek na zimnym silniku ,to poziom płynu podnosi się z poziomu 'min' na 'max'.W płynie nie ma śladów oleju a na włączonym silniku nie widać pęcherzyków w zbiorniczku.Wymieniłem korek na nowy ale nic to nie pomogło.Ogrzewanie działa prawidłowo.Tak się zastanawiam ,czy może układ chłodzenia jest zapowietrzony.Nie wiem jak samemu to zrobić .Na wężu biegnącym do chłodnicy jest taki plastykowy korek, kŧórym mechanik odpowietrzał układ przy wymianie þłynu chłodniczego w zeszłym roku.Można tak spróbować bez wymiany płynu po rozgrzaniu silnika?Z tego co czytałem ,to przy zapowietrzonym układzie chłodzenia miałbym problemy z ogrzewaniem ale u mnie tego nie ma.Poza tym ,zauważyłem ze silnik nie trzyma temperatury ,tzn. w trasie nagrzewa się do ok.90 stopni ale muszę co najmniej jechać 130km.Jak zwalniam lub zatrzymam się na światłach ,to temperatura spada do połowy między 75 a 90 stopni.Dzieje się tak z włączonym i wyłaczonym ogrzewaniem.Nigdy tak wcześniej nie było i nawet przy dużych mrozach ,jak wracałem z trasy ,to na jałowym temperatura płynu utrzymywała się na stałym poziomie.Generalnie silnik nagrzewa się normalnie ,a wskazówka od temperatury nie przekracza 90 stopni w czasie jazdy.Na jałowym biegu po dłuższym postoju w korku czasami wskazówka pójdzie do góry o 1 ,2 stopnie.Termostat i czujnik temperatury były wymienione dwa lata temu.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    decybel91
    Level 41  
    Głowica do zrobienia. Podjerzewam że i tak skończy się na demontazu.
  • #3
    kidu22
    Level 35  
    remic_79 wrote:
    Wymieniłem korek na nowy ale nic to nie pomogło.Ogrzewanie działa prawidłowo


    CZesiu jest tak że w układzie chłodzenia panuje dosyć wysokie ciśnienie jak na człowieka , bo ok 1bar.
    I to co u ciebie się dzieje jest jak najbardziej normalne.
  • #4
    remic_79
    Level 9  
    Wiem,że jest duże ciśnienie w układzie chłodzenia ,gdy płyn wrze ,ale poziom podnosi się na kompletnie zimnym silniku.Po nagrzaniu się ponownie opada.Jak zdejmę korek na włączonym silniku ,to nie zaobserwowałem żadnych bąbelkow ani śladów oleju.Wężę biegnące do chłodnicy nie są 'skamieniałe'.
  • #6
    remic_79
    Level 9  
    Korek wymieniłem na nowy.I nic to nie dało.
  • #7
    kidu22
    Level 35  
    Tak w gwoli scisłości teraz podchodze do autka , niejeżdżone od piątku i po odkręceniu korka słychać sssyk..
    Najnormalniejsze, układ szczelny, jak ci wzrośnie ponad 1 Bar to korek się otworzy i wypuści nadmiar.

    To że temperatura skacze to wina termostatu.
  • #8
    remic_79
    Level 9  
    Tym autem przejechałem już ponad 20000 tyś. km i znam je dobrze.I wcześniej na zimnym silniku poziom płynu nie podnosił się wogóle ,więc myślę ,że coś jest nie tak.Nie wiem ,czy to coś ma wspólego z tym ,że silnik nie trzyma swojej normalnej temperatury roboczej,czy nie.Też podejrzewam ,ze może to być termostat ,który się nie domyka.Chciałbym spróbować sam odpowietrzyć układ chłodzenia ,tak na wszelki wypadek jeśli jest zapowietrzony ale nie wiem ,jak to zrobić ,o czym pisałem powyżej.
  • #9
    kidu22
    Level 35  
    Dobrze , odpal rano samochód i niech sobie pochodzi 5-10 minut jak po tym czasie chłodnica będzie ciepła to wymień termostat, bo inaczej nic się nie dowiesz.