Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

projekt komputera uniwersalnego do motocykla.

Adam[PL] 09 Sty 2012 00:19 2750 3
  • #1 09 Sty 2012 00:19
    Adam[PL]
    Poziom 2  

    Witam wszystkich, to mój pierwszy post wiec przepraszam za wszystko co źle zrobiłem:p.

    Wracając do tematu, potrzebuje pomocy przy wykonaniu komputera uniwersalnego do motocykla marki Suzuki Bandit 600S z 2000r. Co on ma a czego nie.., tak więc posiada elektroniczny licznik oraz obrotomierz, tak wiec, dwie sprawy załatwione, pozostaje jedynie kłopot z przepływem paliwa, do tej pory myślałem żeby założyć cudo z Trabanta o nazwie przepływomierz paliwowy, lub ekonomizer,(jeżeli ktoś ma lepszy pomysł proszę pisać) sam nie wiem która nazwa jest poprawna oto zdjęcia:
    projekt komputera uniwersalnego do motocykla.

    projekt komputera uniwersalnego do motocykla.[/url]

    zmierzam założyć to na przewód paliwowy, nie mam pompy, paliwo spływa grawitacyjnie, ale skoro w trabancie działała to i u mnie tez musi(jutro dostaję cześć i rozpoczynam testy). Będę dostawał z tego sygnał analogowy(czyli prawdopodobnie napięcie od 0 do 12V), i tu pierwsze moje pytanie

    1.CZY POTRZEBUJE PRZETWORNIK ANALOGOWO-CYFROWY??(jeżeli tak to jaki wybrać) czy da się jakoś inaczej podłączyć do procesora?. Drugie pytanie

    2.JAKI PROCESOR NADAŁ BY SIĘ DO TEGO ZADANIA?? zależy mi na tym aby dało sie go zaprogramować basconem(troszeczkę go znam).

    Chciałbym aby komputer miał w sobie takie rzeczy jak:
    1.spalanie chwilowe,
    2.spalanie ogólne na danym odcinku trasy,
    3.ilość spalonego paliwa na danym odcinku
    4.przebieg w km
    5.przebieg na danej trasie
    6.czas przejazdu, (kolejne pytanie czy dało by się zrobić tak, że gdyby motor stał np. chwilowy postój czas podróży przestawał by się liczyć? wydaje mi sie ze powinno się to zrobić na komendzie WAIT przykład: wait30 jeżeli sygnał prędkości równa się zero, wtedy zatrzymaj zegar)
    7. temperaturę oleju, z tym ze musiał bym założyć w misce olejowej jakiś termo-element,


    Jeżeli ktoś ma jakieś ciekawe pomysły lub rady, to bardzo proszę o pisanie, z góry dziękuje i przepraszam. Adam

    0 3
  • #2 09 Sty 2012 11:34
    Woycek
    Poziom 12  

    Cytat:
    Będę dostawał z tego sygnał analogowy(czyli prawdopodobnie napięcie od 0 do 12V),

    Na początek sprawdź proszę jakie było napięcie nominalne w instalacji Trabanta :?:

    0
  • #3 09 Sty 2012 20:11
    Adam[PL]
    Poziom 2  

    W trabancie napięcie instalacji najpierw wynosiło 6V a od wersji bodajże 601 zostało zmienione na instalacje 12V. Niestety kolego-dostawca części zawiódł i okazało się że jest to przepływomierz od warburga, gdzie występuje instalacja 12V. jak na razie nie mam jak sprawdzić czy przepływka będzie działać, gdyż nie pozwala mi na to pogoda :| Czekam na trochę słoneczka, wyciągnę moto i zacznę próby.

    0
  • #4 22 Sty 2012 19:55
    Adam[PL]
    Poziom 2  

    no to tak, zrobiłem przepływomierz paliwowy z przepływki od warburga na foto elementach, budowa przepływki to maleńka turbinka z dziurkami, dioda IR i fototranzystor. na zapalonym motorze, częstotliwość ~20Hz, przy 5k obr/min(POŁOWA SKALI) częstotliwość waha się w granicach 120-150Hz.

    Sam szukałem przepływomierzu do motocykla, i wiem że przepływomierz od warburga po lekkich przeróbkach nadaje się idealnie!! widziałem wiele tematów skąd wziąć przepływomierz, nikt nikt nigdy nie odpowiadał, lub wysyłali linki do przepływomierzy po 120zł.. . Przepływka od warburga nadaje się idealnie!! i kosztuje ok. 10zł polecam ją!

    Dalsze recenzje z mojego wynalazku już wkrótce:P

    0