Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

internet nie dziala na win7, a na xp dziala...

janosiqq 09 Sty 2012 03:44 4725 21
  • #1 09 Sty 2012 03:44
    janosiqq
    Poziom 8  

    Witam. Jestem tu nowy i mam taki oto problem. W chacie mam 2 pecety, 2 lapki i konsole, Na jednym lapku mam win 7 i o to sie rozchodzi. Juz raz wczesniej mialem taki problem, ze na wszystkim net byl, a na lapku z win 7 nie bylo. Tylko ze wczesniej, na ikonce z polaczeniem bezprzewodowym byl maly zolty trojkacik z opisem, ze dostep do sieci ograniczony, czy jakos tak. Poprzednio pozbylem sie problemu.... jak nie pytajcie, bo robilem duzo roznych rzeczy. Teraz za cholere nie moghe. Polaczenie z routerem jest (zadnych ograniczen) a neta nie widzi. O dziwo otwiera mi strone YAHOO i nic wiecej. Nie kumam tego i prosze o pomoc, bo zaczyna mnie to troszke irytowac, a pomyslow na naprawienie tego juz mi braklo.

    Inna sprawa jest to, ze wszystko mi dziala na bezprzewodowce. Na kablu dzialalo przez 2 pierwsze dni. Chcialem zmienic haslo na routerze do sieci i posypalo sie wszystko. Zrobilem reseta routera i teraz na kablu nie dziala nic, a na bezprzewodowym chodzi wszystko... tzn chodzilo, bo teraz mam problem z tym win7 ;)

    z gory dzieki za kazda pomoc

    zaznacze jeszcze, ze dzwonilem do uslugodawcy i prosilem o pomoc, ale to jest walenie glowa w mur. Za pierwszym razem kazali mi naprawic wszystkie sprzety jak nie odbieraly neta na kablu, a za drugim razem chcieli mi wyslac nowy kabel, bo uznali ze ten jest zepsuty. Po stwierdzeniu, ze mam jeszcze 3 inne kable i na zadnym nie dziala odpowiedzieli ze nie maja pojecia co to moze byc.

    0 21
  • #2 12 Sty 2012 00:08
    Słonik1963
    Poziom 15  

    WItam.
    Może coś więcej?
    Jaki router, jakie kable, czy w ustawieniach routera widzisz sieć i poszczególne komputery, ustawiałeś może reguły w routerze.
    Co to znaczy, że chciałeś zmienić hasło na routerze do sieci?
    A dodałeś tego kompa (w routerze) ?

    0
  • #3 12 Sty 2012 22:59
    Mariusz448
    Poziom 16  

    Strasznie namieszałeś, teraz to już nie wiem co Ci działa a co nie !!!! A jak masz przydzielane IP dynamicznie? Jak tak to spróbuj na sztywno. Jak miałeś kiedyś żółty znaczek to pewno miałeś konflikt adresów IP więc tego widzę że nie dopilnowujesz. Sprawdzaj czy na ping kompów odpowiada router! pewno będziesz miał adres routera 192.168.1.1; 192.168.0.1 lub coś podobnego. Kwestia Yahoo to zapamiętana strona w trybie off-line a więc WWW w ogóle Ci nie działa.

    Podstawa to PINGi !!!

    0
  • #4 17 Sty 2012 22:35
    inomaciej
    Poziom 8  

    Mariusz jeżeli kolega jest początkujący w temacie tak jak ja to naprawdę ale takie porady nic nie wnoszą. Nic z tego nie rozumiem co napisaleś. Nie piszesz jak sprawdzić ip i te pingi. Jeżeli to ja miałby taki problem to użyteczność Twojego posta jest zerowa.

    0
  • #5 18 Sty 2012 01:01
    Słonik1963
    Poziom 15  

    Witam ponownie.
    Nadal nie podano żadnych informacji o które prosiłem.

    Jeśli to winda, to :
    uruchom -> cmd -> ipconfig
    (objaśniam:
    z paska polecenie "uruchom" wpisanie "cmd" - "odpala okienko DOS, "ipconfig" wyświetla informacje o połączeniach sieciowych (IP, maskę, bramę)

    w tym samym oknie (DOS):
    ping x.x.x.x (wyjaśnienie x.x.x.x - to adres sieciowy routera - jaki jest w ustawieniach fabrycznych - znajdzie się w instrukcji)

    Sądzę jednak, że komputery nie zostały uwzględnione w regułach zezwalajacych na dostęp do internetu - jeśli są widoczne w sieci lokalnej i widzą się wzajemnie).

    0
  • #6 24 Sty 2012 12:15
    janosiqq
    Poziom 8  

    hmm wiem ze nie podalem, bo ni myslalem, ze rodzaj rutera jest taki wazny.
    Powiem tyle, ze problem rozwiazalem w najszybszy dla mnie sposob, czyli przywrocilem sytem win7 na lapku z dyskow, krore zrobilem po zakupie lapka. Teraz wszysto dziala, gra i buczy. Nie mam pojecia cco to byl za problem.
    Ruter widzial tego lapka z win7. Pokazywalo na lapku, ze polaczenie z netem jest. Nie bylo zadnej ikonki zoltej o ograniczonym dostepie. Czyli ze net byl.... ale go nie bylo na w/w laptopie. 2 komputery, drugi laptop (wszystko mialo systemy win xp) i x-box mialy normalnie neta - tylko bezprzewodowego.
    Siedze w UK, neta mam z Orange przez kabel telefoniczny. Ruter to "Netgar N150 Wireless ADSL2+ modem router".

    A wracajac do tego, ze nie mam neta na kablu. Tak jak pisalem. Przyszedl ruter z Orange. Podlaczylem wszystko i gralo i buczalo. Dwa lapki byly sprawdzone na kablu, jeden komp i x-box. Wszystko dzialalo. Na kablu zostal tylko x-box reszta na bezprzewodowym. Chcialem zmienic haslo do sieci wpisujac, jak ktorys kolega pisal 192.168.0.1 . zmienilem haslo i net zginal na wszystkim. Probowalem wpisywac stare haslo, ale to nic nie dawalo. Zrobilem wiec twardego reseta i po nim net byl, ale juz tylko bezprzewodowy. na kablu nic nie dzialalo. Wyswietlalo komunikat, ze jest problem z odnowieniem adresu IP i ikonka sieci ze znajomym zoltym wykrzyknikiem (ograniczony dostep).

    Jestem zoltodziobem, ale do tej pory potrafilem sobie zawsze jakos sam pomoc i naprawic ewentualne usterki jakie powstawaly. Z tym niestety nie jestem w stanie sobie poradzic, wiec pomoc mile widziana.

    IP mam dynamiczne

    EDYTKA:
    tak mi sie przypomnialo wlasnie, ze jak mi lapek z win7 nie widzial neta, to probujac roznych rzeczy, zmienialem szyfrowanie z AES na TKIP badz odwrotnie. I zaczynalo dzialac. Niestety po restarcie systemu, neta znowu nie widzial i zaczynalo sie kombinowanie. Pomagalo tez czasem naprawa problemu z windowsa, gdzie sam szukal i czasem naprawial, a czasem twierdzil, ze wszystko jest ok i mam sie skontaktowac z operatorem sieci. Problem w tym ze po paru dniach te sztuczki przestaly dzialac i zostalem zupelnie bez neta na tym lapku

    0
  • #7 24 Sty 2012 21:27
    Słonik1963
    Poziom 15  

    WItam.

    Zatem:
    Na przednim panelu są diody informują o prawidłowym, lub nie - działaniu urządzenia.
    Od lewej:
    Power - zasilanie (na pewno jest).
    1, 2, 3, 4 - porty LAN - po podłączeniu kabla powinny świecić na zielono (czyli informować o poprawnym połączeniu), migają przy przesyłaniu danych.
    DSL - informuje o prawidłowym, lub nie połączeniu z dostawcą
    Internet LED - jak przy portach - zielona dioda - miga przy przesyłaniu danych, świeci ciągle przy poprawnym zsynchronizowaniu, czerwona - błąd w połączeniu z internetem.
    Wireles - dla połączeń przez WiFi
    WPS - zabezpieczenie przy połączeniu WIFi.

    Jeśli stan led dla połączeń kablowych jest prawidłowy (świecą na zielono) - to znaczy, że kable połączone są sprawne.
    To jednak jak piszesz sprawdzałeś.

    W ustawieniach masz możliwość podejrzeć te, dla LAN patrz - Advanced > LAN Setup

    sprawdź, czy masz ustawione DHCP.
    Jeśli tak jest, to pozostaje sprawdzenie ustawień w komputerach.

    Właściwości sieci, lub połączenia internetowego.
    Sprawdź, jakie są wpisy w ustawieniach (IP, maska, brama, pozyskanie adresu, itd).
    Jeśli nie, to możliwe, że najlepiej było by usunąć istniejące połączenie i zestawienie go na nowo.

    Jak widzę (z instrukcji do tego routera) istnieje możliwość zarezerwowania adresu (dla IP, nazwy sieciowej i adresu MAC) - można zapewne dla każdego z urządzeń z osobna zarezerwować adres sieciowy (dla połączeń kablowych) - uniknie się wtedy możliwych konfliktów. Trzeba jednak poszczególne komputery podłączać po kolei, nie wszystkie na raz.

    Tomasz

    Dodane:
    Zmieniłeś hasło do sieci ? - przecież dostałeś je od usługodawcy - zatem nie mogłeś (powinieneś) go zmienić, gdyż bez niego nie dostaniesz się do internetu - czyli nie zostanie ustawine połączenie z dostawcą internetu).
    Mogłeś jedynie zmienić hasło admina (ja robię to jako pierwszą czynność podczas ustawiania routera).

    0
  • #8 25 Sty 2012 11:07
    janosiqq
    Poziom 8  

    Dzieki za tak szybki odzew.
    Jezeli chodzi o zmiane hasla. Login i haslo admina pokazuje sie jak probujemy wejsc w ustawienia rutera i to zmienilem bez zadnego problemu. Po wejsciu w ustawienia rutera, w zakladce SETUP - BASIC SETTINGS sa pola w ktore trzeba wpisac login i haslo przyznane przez operatora, zeby moc polaczyc sie z netem ( nie wiem jak to fachowo nazwac). I mamy jeszcze haslo, ktore pozwala polaczyc urzadzenie/a z ruterem, zeby korzystac z neta przaz ruter.I wlasnie o to haslo mi chodzilo. Po jego zmianie wszystko padlo. Wydawalo mi sie, ze twardy reset przywraca wszystko do ustawien fabrycznych. Po zrobieniu tego, pola LOGIN i PASSWORD w zakladce SETUP - BASIC SETTINGS byly puste. Wpisalem to co powinienem wpisac i net sie pojawil, ale juz tylko bezprzewodowy. W komputerach nic nie ruszalem. IP i DNS jest na AUTO i w komputerach i w ruterze(wiem ze moga wystepowac konflikty itrzeba wylaczyc na chwile ruter, gdy sie zwiesi, ale to mi sie nie przytrafilo ani razu). Ruter jest jako DHCP server a przedzial IP jest od 198.162.0.2 do 198.162.0.254 .
    A teraz ide sprawdzic jeszcze raz polaczenie na kablu, bo z tymi diodami dales mi zagwozdke. Nie pamietam jaki byl kolor po polaczeniu, bo robilem to dosc dawno.

    Pozdrawiam
    Marcin

    EDIT:

    sprawdzone i dioda jest zielona. Neta nie znajduje i pojawia sie ograniczony dostep. Jak robie NAPRAWE PROBLEMOW z windowsa (7) to pojawia sie komunikat: "Local Area Connection" doesnt have a valid IP configuration.
    Dodam jeszcze, ze jak jest na kablu to nie moge wejsc do ustawien rutera

    0
  • #9 26 Sty 2012 14:16
    Słonik1963
    Poziom 15  

    Witam.

    Z kompa podpiętego przez WiFi sprawdź, czy widzi ten podpięty na kablu i ewentualnie dodaj ten podłaczony na kabluw ustawieniach routera.

    O ile pamiętam, to w ustawieniach sieci w W7 także zdażały się problemy (dlatego napisałem o usunięciu i ponownym zestawieniu połączenia - windowsie).

    Uzywam na co dzień linuksa, a z windowsem styczność mam bardzo rzadko, dlatego też jeśli chodzi o W7 podaję informacje, które zasłyszałem od znajomych, którzy się z podobnym przypadkiem zetknęli.

    A wracając do Twojego problemu, miałem podobny problem przy konfiguracji NetiaSpot.
    Pomogło dopisanie komputera (nadając mu stałe IP w sieci LAN).

    0
  • #10 28 Sty 2012 10:26
    janosiqq
    Poziom 8  

    W ustawieniach routera widac urzadzenia, ale tylko te polaczone bezprzewodowo. Urzadzen polaczonych kablem nie widzi.
    Reasumujac - po polaczeniu kablem, na routerze jest zielona dioda (czyli ze sa polaczone prawidlowo?)
    - na urzadzeniu polaczonym kablem, pojawia sie "ograniczony dostep" - neta nie ma
    - na urzadzeniu polaczonym kablem, nie moge wejsc do ustawien routera

    z gory dzieki za jakies wskazowki i pomoc

    0
  • #11 31 Sty 2012 20:31
    Słonik1963
    Poziom 15  

    A po podłączeniu kablem sprawdzałeś ustawienia w konsoli ?
    ("uruchom" -> "cmd" -> "ipconfig")
    jesli nie, to sprawdź i napisz co otrzymałeś w wyniku.

    0
  • #12 01 Lut 2012 12:21
    janosiqq
    Poziom 8  

    mala niescislosc sie wkradla. Po polaczeniu kablem, nie pali sie dioda - Internet LED - . Blad byl spowodowany tym, ze jak sprawdzalem poprzednio, to inne urzadzenia byly wlaczone i polaczone z routerem bezprzewodowo. Teraz wylaczylem wszystko i zostal tylko laptop polaczony kablem i w/w dioda nie swieci sie. Cala reszta POWER, PORT LAN (w zaleznosci od tego, pod ktory jest podpiety kabel), DSL i WIRELES swieca sie.

    zamieszczam screena z ipconfig, bo mnie to i tak za wiele nie mowi :/

    internet nie dziala na win7, a na xp dziala...

    i jeszcze jedna sprawa troche z innej beczki, choc tez zwiazana z internetem.
    Wczoraj jak zwykle wlazilem w opccje routera i zauwazylem ze nieznane urzadzenie jest podlaczone do mojej sieci. Znam wszystkie nazwy urzadzen ktore mam w domu i posprawdzalem adresy MAC i zdecydowanie nie jest to moje urzadzenie. Powylaczalem tez wszystko, zostawiajac tylko laptopa i pokazywalo 2 urzadzenia polaczone z routeram. Jeden to moj laptop, drugi to urzadzenie UNKNOWN. Ustawilem router, zeby przyznawal adresy IP od 198.162.0.10 (bylo 198.162.0.2) i moj laptop mial IP 198.162.0.10 , ale ciagle widzialem urzadzenie UNKNOWN z IP 198.162.0.3. Pozmienialem hasla do ustawien routera i do podlaczenia do sieci. Dzisiaj sprawdzam znowu podlaczone urzadzenia do sieci i znowu jest UNKNOWN ale IP ma 198.162.0.10. Mozecie mi napisac czy mam jakies schizy, czy ktos rzeczywiscie podpina sie pod moja siec? A jezeli tak to jak zablokowac to urzadzenie.

    Z gory dzieki za pomoc

    Marcin

    0
  • #13 01 Lut 2012 14:52
    witoj
    Poziom 29  

    Musisz włączyć szyfrowanie WiFi najlepiej WPA2 i ustawić hasło na połączenia WiFi.

    0
  • #14 01 Lut 2012 16:40
    janosiqq
    Poziom 8  

    WPA-PSK + WPA2-PSK Security Encryption
    Network Key (8 ~ 63 characters) :

    szyfrowanie mam ustawione tak
    A haslo, tak jak napisalem poprzednio zmienilem, wiec jest ustawione

    0
  • #15 02 Lut 2012 13:57
    Słonik1963
    Poziom 15  

    Z załączonego screena wynika, że masz inny adres IP niż w sieci LAN.
    (masz ustawione IP : 169.254.227.104 - i to jeszcze preferowane,
    z maską : 255.255.0.0 )
    A dodatkowo - nie masz bramy (gateway) !

    To zrzut z laptopa ?
    Używasz go gdzieś jeszcze ?

    Jesli to laptop - to zestw nowe połaczenie sieciowe (nadaj mu nazwę np. "dom") i po wykonaniu tego, spróbuj połaczyć się używając tego właśnie połaczenia.
    Następnie sprawdź (tak jak napisałem wcześniej i co uczyniłeś) jaki wynik daje polecenie "ipconfig".

    Jeśli to nic nie da - to jak napisałem wcześniej usuń WSZYSTKIE połączenia sieciowe, zrestartuj kompa i zestaw je ponownie.

    To urządzenie w środku (unidentified network) - to właśnie Twój router - niestety nierozpoznany w sieci i z brakiem połączenia z internetem.
    Uwaga - dla laptopów łączonych kablem i używanych w kilku miejscach - może być to jedyne roziwązanie (i to "trochę" kłopotliwe).

    0
  • #16 02 Lut 2012 14:25
    janosiqq
    Poziom 8  

    Tak, to jest laptop i nie uzywam go nigdzie indziej.
    Nie ustawialem, nie zmienialem zadnych bram, adresow, masek itd itp. Wszystko jest tak jak bylo na wszystkich moich urzadzeniach. Przypomne, ze po otrzymaniu routera wszystko dzialalo ( na kablu i na wifi) . Po twardym resecie routera zostalo tylko wifi, a na kablu nie dzialaja 2 laptopy (jeden z win7, jeden z xp), komputer (win xp) i xbox.

    Ok... postaram sie to zrobic
    Dzieki za wskazowki. Odezwe sie pozniej

    0
  • #17 03 Lut 2012 02:14
    Słonik1963
    Poziom 15  

    WItam ponownie.

    I może spróbuj jeszcze wyłaczyć w lapku moduł WiFi.
    (nie powinno to nic zmienić w połączeniach, lecz może ....)

    A i jeśli możesz, to wyłącz obsługę IPV6 (pozostaw IPV4).

    0
  • #18 07 Lut 2012 18:00
    janosiqq
    Poziom 8  

    Witam
    Sorki, ze zamilklem, ale jestem zalatany ostatnio. Dzisiaj przysiadlem troche, pogrzebalem w necie i w sprzecie i....

    Na poczatek pytanie. Skad sie bierze ten dziwny PREFEROWANY adres. Nie jest on z przedzialu routera, a u mnie w lapkach i komputerach wszystko jest na auto, wiec skad sie to bierze i jak to dzadostwo wylaczyc???

    zawsze jak kombinuje z polaczeniem na kabel to wylaczam wifi w lapku.

    Co do nowego polaczenia sieciowego. Usunalem z preferowane sieci zarowno z lan jak i z wifi. Byly to sieci moje i zadnej innej nie bylo. Mam angielska wersje i nie pamietam jak to sie nazywa dokladnie w polskiej wiec napisze co robilem, a Ty pewnie dojdziesz co i jak. Jak bralem CONNECT TO A NETWORK to wyskakiwalo nastepne okno a w nim:
    SET UP NEW NETORK
    choose the wireless router or acces point you want to configure - 90 sekund
    nic sie nie dzialo

    Bralem tez SET UP NEW CONNECTION OR NETWORK, to albo nie laczylo (nie pamietam co bylo napisane), albo wyskakiwal ERROR 651. "ipconfig /all" nie robilem bo nie bylo nowego polaczenia, wiec chyba nie mialo to sensu.

    Tak wygladal ipconfig po wylaczeniu ipv6
    internet nie dziala na win7, a na xp dziala...
    z tego cco widze to DHCP jest wylaczone a nic innego nie zmienialem

    probowalem przypisac tez recznie ip, maske, brame. tak szczerze to nie mam za bardzo pojecia o tym i nigdy wczesniej tego nie robilem. wyczytalem gdzies, ze ze sprzetu, ktory jest podlaczony do routera przez wifi spisujemy wszystko z "ipconfig" i wpisujemy do sprzetu polaczonego przez kabel. Wylaczamy sprzet z wifi, zeby nie bylo konfliktu adresow i powinno sie udac. Nie udalo sie, albo ja cos zle zrobilem. Nizej screen z ipconfig po tym zabiegu
    internet nie dziala na win7, a na xp dziala...

    Probowalem tez sztuczek zamieszczonych na innych forach. Nie jestem pewien czy mozna dawac takie linki, wiec w razie czego prosze o lagodny wymiar kary

    http://answers.microsoft.com/pl-pl/windows/fo...5czeniem/e9288303-ac4c-4155-b50d-321f7381ceb1
    probowalem tego i nie dziala u mnie. powylaczalem firewalle (swoja droga sa 3 zakladki na zapore i nie wiedzialem ktore, wiec wylaczylem wszystkie). nie wiedzialem jak wylaczyc siec publiczna, wiec zmienilem ja na domowa





    znalazlem jeszcze cos takiego
    http://windows7forum.pl/jak-zmienic-siec-publiczna-na-domowa-rozwiazany-t-10498.html

    probowalem tego polecenia: netsh int ip reset resetlog.txt
    reset..... i nic

    wyczyscilem tez rejestr tak jak jest opisane pod koniec i tez nic.

    wyjalem kabel z lapka z win7 i podlaczylem go do lapka z xp. pokombinowalem tez troche, ale neta na kablu nie bylo i przydzielal tez to dziwne IP bez bramy i inna maska.

    i teraz najciekawsze. po kilku godzinach mialem dosc. Poustawialem wszystko tak jak bylo i net wifi mi zniknal z lapka z win7. na lapku z xp byl. na kompie byl. Siec widzial i rozpoznawal, a neta nie bylo. puscilem reseta routera i.... dalej to samo. Tu jest screen
    internet nie dziala na win7, a na xp dziala...
    net na lapku z xp byl, na kompie byl na lapku z win7 nie bylo. W ustawieniach routera co mi sie rzucilo w oczy to inne ustawienie CHANELL. Jak pamietam to zawsze bylo tak

    ROUTER STATUS --->Wireless Port
    Region Europe
    Channel 6(P)+10(S)

    WLAN
    Name (SSID)
    Wireless AP Enabled
    Broadcast Name Enabled

    a teraz wartosci byly 7 i 11. Niestety nie pamietam w jakiej kolejnosci. kabel ethernet byl caly czas podlaczony do lapka z win xp i wifi tez bylo wlaczone w tym lapku, wifi na lapku z win7 bylo wlaczone i komp tez odbieral wifi.
    Odlaczylem kabel ethernet od lapka, powylaczalem wszystkie urzadzenia, jeszcze raz zresetowalem routera i net sie pojawil na wszystkim (wartosci CHANELL 6 i 10), ale pojawil sie za to nowy problem. Po raz pierwszy odkad mam tego neta z tym routerem pojawily sie konflikty IP.
    Tak szczerze to mam juz dosyc, ale nie lubie jak mi cos nie dziala, wiec jak masz jeszcze jakies pomysly to czekam niecierpliwie.

    0
  • #19 08 Lut 2012 00:51
    Słonik1963
    Poziom 15  

    Witam.

    Na drugim screen-ie masz prawidłowe dla Twojej sieci ustawienia (hoć nie przyznane przez router).
    Muszę jeszcze raz przeczytać Twoją wiadomość (jestem teraz trochę zmęczony - od kilku godzin kompiluję sobie pakiety).

    Jednak może spróbuj zmienić ustawienia sieci na np: 192.168.2.x

    !!!!! A i pamiętaj - po zmianie ustawień zapisz je i zrestartuj router. !!!!!
    I rób to przy każdej zmianie parametrów - możliwe, że "zapomina" on jakie ma mieć ustawienia.

    0
  • #20 08 Lut 2012 17:32
    janosiqq
    Poziom 8  

    Dobra zrobie tak, tylko jak mozesz to napisz mi czy powpisywalem to wszystko dobrze. Bo rozumiem, ze maska ma byc 255.255.255.0 bsdz 255.255.0.0 (pisaleszeby tak probowac). Brama dobrze wpisana? I co z DNS, bo jest tam preferowany i alternatywny. Ja jak probowalem, to wpisywalem tylko preferowany (tez nie wiem czy dobrze mialem wpisane. I jest jeszcze zakladka z KONFIGURACJA ALTERNATYWNA, gdzie poza ip, maska, brama i DNS jest jeszcze preferowany i alternatywny serwer WINS.
    Soery ze tak marudze, ale bladego pojecia o tym nie mam.

    0
  • #21 09 Lut 2012 05:23
    WojtasJD
    VIP Zasłużony dla elektroda

    janosiqq napisał:
    Na poczatek pytanie. Skad sie bierze ten dziwny PREFEROWANY adres. Nie jest on z przedzialu routera, a u mnie w lapkach i komputerach wszystko jest na auto, wiec skad sie to bierze i jak to dzadostwo wylaczyc???

    Windows nie doagadał się z routerem, nie dostał adresów z DHCP to użył adresowania prywatnego: APIPA
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Automatic_Private_IP_Addressing

    0
  • #22 11 Lut 2012 02:26
    Słonik1963
    Poziom 15  

    Dla adresów z puli prywatnej (192.168.x.x , 10.0.x.x , itp ) maska jest z zakresu 255.255.255.0

    DNS - jeśli ustawisz by było DHCP - to nic nie wpisuj (na początek), a jesli nie ustawi Tobie tego automatycznie, to wpisz ręcznie adres routera.

    Z zewnątrz dostajesz z automatu, a dla wewnętrznej - nie musisz wpisywać.

    Jeśli jednak i to nic nie da, to wpisz takie DNS-y, jakie dostałeś od dostawcy (najlepiej sprawdź w ustawieniach routera).

    WINS - nie wpisuj nic - ustawi sobie sam.

    I to na razie wszystko, co mogę napisać.

    0