Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scharan 1.9 TDII 110 PS KOŃCÓWKI WTRYSKIWACZY

09 Sty 2012 17:02 5939 18
  • Poziom 9  
    Witam chciałbym się zapytać o końcówki wtryskiwaczy do mojego skarana z 98r. silnik AFN mają one symbol o początku DSLA czy jakoś tak czy reguluje się je jakimiś podkładkami żeby uzyskać wysokie ciśnienie czy same się regulują ostatnio zmieniłem je na nowe ale po wymianie spalanie paliwa podniosło mi się w górę o 1,5l czy jak bym chciał zmienić je na stare to czy wymagają wtryski regulacji . Co mogę zrobić żeby spalanie spadło do takiego jakie miałem przed wymiana?? Proszę pomóżcie z góry dziękuję :)
  • Poziom 31  
    Oddaj wtryski do regulacji do ASO Boscha.
  • Poziom 9  
    a nie wiesz jaki to koszt ?????
  • Poziom 39  
    Przecież już wymieniałeś, to chyba się orientujesz.
  • Poziom 31  
    Wymieniał, ale bez regulacji. :D
    Teraz zapłacisz 50-100 zł za szt.
    A przekładki były nowe ?
  • Poziom 9  
    Tak były nowe a mam jeszcze jedno pytanie bo te wtryskiwacze są dwu sprężynowe jak się je reguluje za pomocą czego?????? Wybaczcie że się pytam ale jestem początkujący a w moim terenie nie ma kogoś kto umiał by to porządnie zrobić a sam nie mam wystarczającej wiedzy
  • Poziom 31  
    dajmon5 napisał:
    sam nie mam wystarczającej wiedzy

    Więc informacja o specjalnych bolczykach nic Ci nie da. :cry:
  • Poziom 14  
    Sam na pewno nie ustawisz właściwie ciśnień. Potrzebny jest specjalny przyrząd do sprawdzania ciśnień. W afnie ustawia się na 190/300. Jak już wymieniałeś końcówki mogłeś zamówić o większej średnicy tj. 0.216 zamiast fabrycznych 0.205. Miałbyś wtedy ciut mniejsze spalanie i dużo lepszego kopa. Trza by było tylko dawkę paliwa i kąt wrysku sprawdzić po takim zabiegu.
  • Poziom 9  
    Jak miałem stare końcówki BOSCHA palił mi od 4,7 do 5,5 a teraz poniżej 6,7 nie schodzi założone są końcówki jakieś włoskie. Na starych miał dobrego kopa ale strasznie dymił na czarno a teraz nie dymi ale nie ma kopa ??? a jak bym zmienił na stare co o tym sądzisz??? gesiu25 czy jak bym gdzieś je podesłał żeby wyregulować powróciło by dawne spalanie lub choć troche spadło z teraźniejszego ????????

    Dodano po 8 [minuty]:

    Dodam że stare końcówki mają symbol DSLA 150 P 520 jaką mają one średnicę nie mogę znaleźć na necie ??????
  • Poziom 31  
    dajmon5 napisał:
    Jak miałem stare końcówki BOSCHA palił mi od 4,7 do 5,5 a teraz poniżej 6,7 nie schodzi założone są końcówki jakieś włoskie.

    Sam sobie odpowiedziałeś. Załóż oryginał czyli Boscha.
  • Poziom 14  
    Te włoskie końcówki to pewnie fratelli bosio. Nie są złe a przynajmniej nie słyszałem o nich złych opinii. Myślę, że cały problem w regulacji. Są to nowe końcówki i prawie zawsze jest tak, że auto na nowych końcówkach jedzie lepiej i mniej pali. Oczywiście po dobrej regulacji. Nowa końcówka lepiej rozpyla paliwo, mniej go trzeba żeby osiągnąć zadaną moc stąd też mniejsze spalanie. Jeżeli dasz komuś wyregulować te wtryski i będzie to dobrze zrobione to na pewno spalanie ci spadnie. Po montażu nowo wyregulowanych wtrysków podjechałbym jeszcze sprawdzić dawkę paliwa i kąt wtrysku. Spalanie można również zmniejszyć samą dawką paliwa trochę ją obcinając ale po tej operacji auto troszkę osłabnie. No ale coś za coś.
    Pomyliłem się i podałem ci wyżej ciśnienia od ahfa zamiast afna. Afn ma 220/300 a średnica wtrysku to 0.205.
    Myślę że jak to przeczytasz to ci pomoże http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=332478
  • Poziom 9  
    Nie pamiętam ale no właśnie dałem wtryski jednemu "pompiarzowi" mówią że dobrze robi po założeniu spalanie wzrosło a siła i przyspieszenie spadła , i chyba zrobię tak jak mówisz pod jadę na komputer i zobaczę co i jak. Tylko mam jeszcze jedno pytanie dawkę paliwa ustawia się przez komputer ??????
  • Poziom 14  
    Chyba najlepiej zrobisz podpinając pod komputer. Samym komputerem zmniejszysz dawkę minimalnie. Żeby zmniejszyć tak żeby było to odczuwalne przy spalaniu musisz regulować na pompie zerkając na komputer.
  • Poziom 9  
    A na pompie gdzie sie reguluje??? ostatnio wymieniłem w niej czujnik temp paliwa
  • Poziom 31  
    dajmon5 napisał:
    mówią że dobrze robi po założeniu spalanie wzrosło a siła i przyspieszenie spadła
  • Poziom 18  
    Ustaw dobrze wtryski.maja miec 220/300 Bar. Bez tej regulacji bedzie duzo palił może nawet lać i wypalic denko tłoka. Jak chciałeś moc to od razu trzeba było zapodac 0.216 bosio . Ja je mam założone i auto to rakieta po zmianie.
  • Poziom 14  
    Tutaj masz pokazane które śruby są od nastawnika i trochę opisane co i jak
    Scharan 1.9 TDII 110 PS KOŃCÓWKI WTRYSKIWACZY
    i zmień mechanika, bo na pewno dobrze wtrysków nie ustawił. Ten trójkątny klucz bywał czasami na allegro. Ja sobie sam taki zarobiłem.
  • Poziom 9  
    gesiu25 dzięki Ci bardzo na pewno skorzystam w poniedziałek się za to biorę :)
  • Poziom 12  
    gesiu25 napisał:
    Te włoskie końcówki to pewnie fratelli bosio. Nie są złe a przynajmniej nie słyszałem o nich złych opinii. Myślę, że cały problem w regulacji. Są to nowe końcówki i prawie zawsze jest tak, że auto na nowych końcówkach jedzie lepiej i mniej pali. Oczywiście po dobrej regulacji. Nowa końcówka lepiej rozpyla paliwo, mniej go trzeba żeby osiągnąć zadaną moc stąd też mniejsze spalanie. Jeżeli dasz komuś wyregulować te wtryski i będzie to dobrze zrobione to na pewno spalanie ci spadnie. Po montażu nowo wyregulowanych wtrysków podjechałbym jeszcze sprawdzić dawkę paliwa i kąt wtrysku. Spalanie można również zmniejszyć samą dawką paliwa trochę ją obcinając ale po tej operacji auto troszkę osłabnie. No ale coś za coś.
    Pomyliłem się i podałem ci wyżej ciśnienia od ahfa zamiast afna. Afn ma 220/300 a średnica wtrysku to 0.205.
    Myślę że jak to przeczytasz to ci pomoże http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=332478


    afn ma 190/300
    tylko alh/asv i inne nowsze mają 220/300

    Dodano po 2 [minuty]:

    daw2 napisał:
    Ustaw dobrze wtryski.maja miec 220/300 Bar. Bez tej regulacji bedzie duzo palił może nawet lać i wypalic denko tłoka. Jak chciałeś moc to od razu trzeba było zapodac 0.216 bosio . Ja je mam założone i auto to rakieta po zmianie.



    FB sa drogie i szybko siadają ,dobre sa do sportu ale do normalnej jazdy codziennej dobre są i tansze 7diesel lub firad.


    chcesz najlepsze jakie są to bosch ( tyle ze szukac oryginałow ) bo jak wiadomo podróbki sie zdarzają