Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1,5 brak mocy,szarpanie

09 Sty 2012 23:03 2075 5
  • Poziom 2  
    Witam
    Zakładam nowy wątek ponieważ szukam już od kilku tygodni i nie mogę nic znaleźć na temat tego silnika...
    A więc: Polonez Caro, 1994r, silnik 1.5 ,gaźnik, bez wtrysku, komputera, silniczka krokowego i gazu.Podstawowa wersja.
    Problem: prawie miesiac temu rano wsiadam do wechikułu i podczas jazdy się zaczęło dziwne szarpanie (tak jakby nie dostawał paliwa ). Miejscami była oblodzona droga i nie pokapowałem się od razu, że coś jest nie tak, natomiast po południu było to juz odczuwalne.
    Wymienione/sprawdzone:
    cewka zapłonowa
    moduł zapłonowy
    zielony kabelek
    kable WN
    świece
    filtry
    gaźnik wyczyszczony, uszczelki, oringi wymienione
    palec aparatu zapłonowego wymieniony
    kopułka sprawdzana
    zapłon regulowany

    Jeździłem z nim po mechanikach i albo nie chcieli się podjąc naprawy albo rozkładali ręce...
    Jeden tak przestawił zapłon, że miałem problem z dojechaniem do domu...

    Na ten moment zapłon jest wg mnie ustawiony w porządku ale poldi bez ssania nie chce jechać... Ssanie oczywiście ręczne.W momencie wyłączenia ssania automatycznie traci moc, zaczyna się szarpanie, obroty spadają a dodanie gazu to jest automatyne zgaśnięcie
    silnika.Z włączonym ssaniem nie ma tego problemu tylko nie da się go wkręcić wyżej niż jakieś 3,5 - 4 tys obrotów.Są momenty kiedy bardzo muli, wtedy pomaga zatrzymanie sie, zgaszenie i ponowne odpalenie silnika. Tematów podobnych jest bez liku, tylko, że: ja nie mam gazu, wtrysków, kompa, silniczka krokowego....
    Czyżby kończył się silnik/gaźnik?
    Pomóżcie rozwikłac tą zagadkę.
    Pozdrawiam
    Sebastian
  • Moderator Samochody
    Pompka paliwa na początek, potem gaźnik do wyczyszczenia. To tak z najtańszych opcji. Dodatkowo słynny zielony kabelek plus moduł zapłonowy, jak poprzednie metody zawiodą.
  • Poziom 32  
    Witam!
    Cewka w aparacie zapłonowym do sprawdzenia. Oporność i porządne przylutowanie końcówek uzwojenia.
    Cześć!
  • Poziom 2  
    Jak już pisałem gaźnik wyczyszczony, (kilka razy), cewka i moduł wymieniane (dostałem od poprzedniego właściciela, na jednych i na drugich tak samo). Zielony kabelek poszedł jako jeden z pierwszych, będę musiał wymienić tą cewkę z aparatu, może to coś pomoże...Chodziaż nie wydaje mi sie, bo z wyciągniętym ssaniem nie ma problemu a gdyby to było coś z iskrą to by było cały czas.
  • Poziom 23  
    Witam. Sprawdź kolego kompresje na cylindrach miałem do niedawna dwa poldki i w obu podobny przypadek wypalona uszczelka pod głowicą między cylindrami wiele wymieniałem i doszedłem do uszczelki. Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Jaka powinna być rezystancja cewki w aparacie zapłonowym, właśnie cały rozebrałem i sprawdzam wszystkie elementy.

    Miernik nie wykazuje ciągłości połączenia pomiędzy oboma wyjściami