Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez atu brak ogrzewnia

piotrek.espero 10 Jan 2012 13:34 4446 34
Helukabel
  • #1
    piotrek.espero
    Level 10  
    Witam posiadam poloneza atu plus mam problem z nim ponieważ nie grzeje . na jesieni wymieniałem nagrzewnice bo stara przeciekała ostatnio wymieniłem też termostat i chłodnice bo też przeciekała ale ogrzewania jak nie było tak niema oczywiście dobrze układ odpowietrzyłem nieraz ma jakiś nalot że zacznie grzać ale to rzadko kiedy .a ja bym chciał żeby zawsze grzał i to dobrze . jeszcze dodam ze nagrzewnica i termostat są założone fabrycznie nowe tylko chłodnica jest używana ale była dokładnie wyczyszczona w czym problem jest proszę o pomoc z góry dziękuje za pomoc

    Dodano po 7 [minuty]:

    A jeszcze jedna rzecz nalałem wskaznik poziomu paliwa stoi w miejscu i ciągle pali się rezerwa mimo tankowania paliwa co to może być uszkodzony pływak czy tylko mógł się zawiesić
  • Helukabel
  • #2
    balonika3
    Level 37  
    Nie wiadomo, czy nagrzewnica jest gorąca, ale podejrzewam, że tak, a stoi klapa ciepło - zimno. Jest to wynalazek podciśnieniowy, dokładnie opisany na forum.
    piotrek.espero wrote:
    A jeszcze jedna rzecz nalałem wskaznik poziomu paliwa stoi w miejscu i ciągle pali się rezerwa mimo tankowania paliwa co to może być uszkodzony pływak czy tylko mógł się zawiesić

    Nie da się odpowiedzieć, jak się nie zajrzy.
  • #3
    piotrek.espero
    Level 10  
    nagrzewnica jest ciepła bo jak włączam obieg zamknięty zaczyna grzać po jakimś czasie możesz przesłać link do tego układu ciśnieniowego
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    piotrek.espero
    Level 10  
    prawdopodobnie nie spadł bo gdy przełączam sterowaniem pokrętłem nawiew na szybę itd to słychać jak coś syczy przy przełączaniu ?
  • Helukabel
  • #6
    Serwis Opel
    Level 13  
    W baku zawiesił ci si pływak, stała przyadłość poloneza, a po wymianie nagrzewnicy nie założyliście pewnie linki na zamek. Wciągnij radio i zobacz czy koniec linki taki biały zatrzask jest wpięty, bo nawet czasem sam sie wypina
  • #7
    piotrek.espero
    Level 10  
    patrzyłem zatrzask jest zaczepiony klapka od ciepło zimno się podnosi i opada
  • #9
    piotrek.espero
    Level 10  
    Tak, mam.
  • #10
    enauto
    Level 29  
    To masz prawdopodobnie parownik połączony w szereg z nagrzewnicą, ma być równolegle.
  • #11
    balonika3
    Level 37  
    Motronic wrote:
    Na podszybiu masz taką gruszę (by nie powiedzieć-plastikowy balonik :) ), zobacz, czy nie spadł jakiś wężyk z niej.
    Jurek, jak spadnie ze mnie wężyk, to już nie będzie dobrze... :D
  • #12
    piotrek.espero
    Level 10  
    parownik jest podgrzewany z kolektora a nagrzewnica jest z głowicy podłączona
  • #13
    Serwis Opel
    Level 13  
    Klapa działa, nagrzewnica ciepła nowa, podciśnienie od silnika jest, obieg zamknięty jest to powinno być dobrze. Chyba że źle poskładaliście rury co przenoszą ciepłe powietrze do kratek i wieje gdzieś za deską rozdzielczą
  • #14
    enauto
    Level 29  
    piotrek.espero wrote:
    parownik jest podgrzewany z kolektora a nagrzewnica jest z głowicy podłączona
    Narysuj to bo nie rozumię. Ma być podłączona równolegle, czyli z obudowy termostatu idzie na parownik i nagrzewnicę, a wychodzi z parownika i nagrzewnicy do głowicy.
  • #15
    piotrek.espero
    Level 10  
    ja myślę że jest dobrze poskładane ponieważ jest nadmuch chłodnego powietrza dobry i gdy włączam obieg zamknięty ogrzewania to wieje ciepłe powietrze .

    idzie z kolektora na górny przewód do parownika dolny przewód z parownika dochodzi do węza przy termostacie a nagrzewnica jest podłączona orginalnie
  • #16
    Jackall
    Level 27  
    Parownik u Ciebie jest podłączony właściwie, jak ktoś w polcie wpina się z gazem w nagrzewnicę, to robi źle. Może z pompą wody coś nie halo?
  • #17
    enauto
    Level 29  
    piotrek.espero wrote:
    idzie z kolektora na górny przewód do parownika dolny przewód z parownika dochodzi do węza przy termostacie a nagrzewnica jest podłączona orginalnie

    Czyli parownik + kolektor masz połączony równolegle z nagrzewnicą.
    Zostaje sprawdzić:
    - poziom płynu
    - czy przypadkiem w jakiś sposób się nie zapowietrza
    - czy drożna jest nagrzewnica i ta rurka od obudowy termostatu oraz króciec wchodzący do głowicy (widziałem już w nim korek z brązowego "syfu")
    - i tak jak sugeruje Jackall wydajność pompy wody
  • #18
    piotrek.espero
    Level 10  
    być może się zapowietrza jakoś sam gdyż gdy go odpowietrzam grzeje jak szalony a potem przestaje ale jak się zapowietrza ja już nie mam pomysłu grzebie przy tym i niema rezultatu
  • #19
    Serwis Opel
    Level 13  
    Zapowietrzać sam może się w przypadku złego zamontowania parownika, np gdy parownik jest założony za wysoko względem zbiorniczka wyrównawczego
  • #20
    piotrek.espero
    Level 10  
    to też nie bo jest niżej

    Dodano po 3 [minuty]:

    jeszcze przy czasie sprawdzę jak kolega wyżej napisał drożność węzy oraz wymienię lub sprawdzę pompę wody
  • #21
    enauto
    Level 29  
    A może to początek uszczelki pod głowicą ?
  • #22
    piotrek.espero
    Level 10  
    to jak jest uszkodzona uszczelka pod głowicą to też może się tak dziać
  • #23
    enauto
    Level 29  
    Też, bo spaliny zbierają się w nagrzewnicy.
  • #24
    piotrek.espero
    Level 10  
    podejrzewam uszczelkę pod głowicą że jest uszkodzona bo w odmie zauważyłem biały śluz to już oznaki tak mi się zdaje ze to uszczelka
  • #25
    Serwis Opel
    Level 13  
    może być tylko nie dogrzany silnik, za mało km może robisz
  • #26
    enauto
    Level 29  
    piotrek.espero wrote:
    w odmie zauważyłem biały śluz

    Serwis Opel wrote:
    może być tylko nie dogrzany silnik, za mało km może robisz

    Tak jak napisał Serwis Opel, jeździsz na krótkich odcinkach. Zrób jednym ciągiem 100 km i zobaczysz że to białe zniknie.
  • #27
    Jackall
    Level 27  
    Odkręć korek oleju i pogmeraj palcem ;) po pokrywce od wewnątrz, jeśli tam też będzie sporo musztardy, to jednak uszczelka. To, że w odmie się nazbierało, to normalka.
  • #28
    jedruslapa
    Level 2  
    jeżeli chodzi o ogrzewanie spróbuj zdjąć jeden z przewodów od nagrzewnicy przy letnim silniku i zobaczysz temp.i ciśnienie może w nagrzewnicy jest bąbel pow.
  • #29
    piotrek.espero
    Level 10  
    ale ten bąbel by za każdym razem by się robił bo od wymiany nagrzewnicy kilka razy wył odpowietrzany w czasie odpowietrzania grzeje normalnie postoi trochę i już nie grzeje gdy znów jadę przejadę ok 10km silnik ma ok 90 stopni i nie grzeje ostatnio 50km jechałem i zimne grzało powietrze wcześniej ponad 100 i cały czas zimne wieje po mieście jadę to samo dopiero gdy obieg zamknięty nadmuchu ustawie to zaczyna grzać
  • #30
    jedruslapa
    Level 2  
    A,sprawdzałeś termostat,czy nie stoi,może masz tylko duży obieg wody i do nagrzewnicy dochodzą tylko resztki płynu,czujnik temperatury jest w bloku silnika