Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez atu brak ogrzewnia

piotrek.espero 10 Sty 2012 13:34 3906 34
  • #1 10 Sty 2012 13:34
    piotrek.espero
    Poziom 9  

    Witam posiadam poloneza atu plus mam problem z nim ponieważ nie grzeje . na jesieni wymieniałem nagrzewnice bo stara przeciekała ostatnio wymieniłem też termostat i chłodnice bo też przeciekała ale ogrzewania jak nie było tak niema oczywiście dobrze układ odpowietrzyłem nieraz ma jakiś nalot że zacznie grzać ale to rzadko kiedy .a ja bym chciał żeby zawsze grzał i to dobrze . jeszcze dodam ze nagrzewnica i termostat są założone fabrycznie nowe tylko chłodnica jest używana ale była dokładnie wyczyszczona w czym problem jest proszę o pomoc z góry dziękuje za pomoc

    Dodano po 7 [minuty]:

    A jeszcze jedna rzecz nalałem wskaznik poziomu paliwa stoi w miejscu i ciągle pali się rezerwa mimo tankowania paliwa co to może być uszkodzony pływak czy tylko mógł się zawiesić

    0 29
  • #2 10 Sty 2012 14:59
    balonika3
    Poziom 36  

    Nie wiadomo, czy nagrzewnica jest gorąca, ale podejrzewam, że tak, a stoi klapa ciepło - zimno. Jest to wynalazek podciśnieniowy, dokładnie opisany na forum.

    piotrek.espero napisał:
    A jeszcze jedna rzecz nalałem wskaznik poziomu paliwa stoi w miejscu i ciągle pali się rezerwa mimo tankowania paliwa co to może być uszkodzony pływak czy tylko mógł się zawiesić

    Nie da się odpowiedzieć, jak się nie zajrzy.

    0
  • #3 10 Sty 2012 15:23
    piotrek.espero
    Poziom 9  

    nagrzewnica jest ciepła bo jak włączam obieg zamknięty zaczyna grzać po jakimś czasie możesz przesłać link do tego układu ciśnieniowego

    0
  • #4 10 Sty 2012 15:31
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 10 Sty 2012 16:36
    piotrek.espero
    Poziom 9  

    prawdopodobnie nie spadł bo gdy przełączam sterowaniem pokrętłem nawiew na szybę itd to słychać jak coś syczy przy przełączaniu ?

    0
  • #6 11 Sty 2012 01:45
    Serwis Opel
    Poziom 12  

    W baku zawiesił ci si pływak, stała przyadłość poloneza, a po wymianie nagrzewnicy nie założyliście pewnie linki na zamek. Wciągnij radio i zobacz czy koniec linki taki biały zatrzask jest wpięty, bo nawet czasem sam sie wypina

    0
  • #7 11 Sty 2012 09:25
    piotrek.espero
    Poziom 9  

    patrzyłem zatrzask jest zaczepiony klapka od ciepło zimno się podnosi i opada

    0
  • #9 11 Sty 2012 12:39
    piotrek.espero
    Poziom 9  

    Tak, mam.

    0
  • #10 11 Sty 2012 12:55
    enauto
    Poziom 29  

    To masz prawdopodobnie parownik połączony w szereg z nagrzewnicą, ma być równolegle.

    0
  • #11 11 Sty 2012 13:43
    balonika3
    Poziom 36  

    Motronic napisał:
    Na podszybiu masz taką gruszę (by nie powiedzieć-plastikowy balonik :) ), zobacz, czy nie spadł jakiś wężyk z niej.
    Jurek, jak spadnie ze mnie wężyk, to już nie będzie dobrze... :D

    0
  • #12 11 Sty 2012 16:34
    piotrek.espero
    Poziom 9  

    parownik jest podgrzewany z kolektora a nagrzewnica jest z głowicy podłączona

    0
  • #13 11 Sty 2012 17:02
    Serwis Opel
    Poziom 12  

    Klapa działa, nagrzewnica ciepła nowa, podciśnienie od silnika jest, obieg zamknięty jest to powinno być dobrze. Chyba że źle poskładaliście rury co przenoszą ciepłe powietrze do kratek i wieje gdzieś za deską rozdzielczą

    0
  • #14 11 Sty 2012 20:01
    enauto
    Poziom 29  

    piotrek.espero napisał:
    parownik jest podgrzewany z kolektora a nagrzewnica jest z głowicy podłączona
    Narysuj to bo nie rozumię. Ma być podłączona równolegle, czyli z obudowy termostatu idzie na parownik i nagrzewnicę, a wychodzi z parownika i nagrzewnicy do głowicy.

    1
  • #15 11 Sty 2012 20:47
    piotrek.espero
    Poziom 9  

    ja myślę że jest dobrze poskładane ponieważ jest nadmuch chłodnego powietrza dobry i gdy włączam obieg zamknięty ogrzewania to wieje ciepłe powietrze .

    idzie z kolektora na górny przewód do parownika dolny przewód z parownika dochodzi do węza przy termostacie a nagrzewnica jest podłączona orginalnie

    0
  • #17 11 Sty 2012 23:44
    enauto
    Poziom 29  

    piotrek.espero napisał:
    idzie z kolektora na górny przewód do parownika dolny przewód z parownika dochodzi do węza przy termostacie a nagrzewnica jest podłączona orginalnie

    Czyli parownik + kolektor masz połączony równolegle z nagrzewnicą.
    Zostaje sprawdzić:
    - poziom płynu
    - czy przypadkiem w jakiś sposób się nie zapowietrza
    - czy drożna jest nagrzewnica i ta rurka od obudowy termostatu oraz króciec wchodzący do głowicy (widziałem już w nim korek z brązowego "syfu")
    - i tak jak sugeruje Jackall wydajność pompy wody

    0
  • #18 12 Sty 2012 07:52
    piotrek.espero
    Poziom 9  

    być może się zapowietrza jakoś sam gdyż gdy go odpowietrzam grzeje jak szalony a potem przestaje ale jak się zapowietrza ja już nie mam pomysłu grzebie przy tym i niema rezultatu

    0
  • #19 12 Sty 2012 10:41
    Serwis Opel
    Poziom 12  

    Zapowietrzać sam może się w przypadku złego zamontowania parownika, np gdy parownik jest założony za wysoko względem zbiorniczka wyrównawczego

    0
  • #20 12 Sty 2012 11:28
    piotrek.espero
    Poziom 9  

    to też nie bo jest niżej

    Dodano po 3 [minuty]:

    jeszcze przy czasie sprawdzę jak kolega wyżej napisał drożność węzy oraz wymienię lub sprawdzę pompę wody

    0
  • #21 12 Sty 2012 11:32
    enauto
    Poziom 29  

    A może to początek uszczelki pod głowicą ?

    0
  • #22 12 Sty 2012 15:39
    piotrek.espero
    Poziom 9  

    to jak jest uszkodzona uszczelka pod głowicą to też może się tak dziać

    0
  • #23 12 Sty 2012 22:14
    enauto
    Poziom 29  

    Też, bo spaliny zbierają się w nagrzewnicy.

    0
  • #24 12 Sty 2012 22:33
    piotrek.espero
    Poziom 9  

    podejrzewam uszczelkę pod głowicą że jest uszkodzona bo w odmie zauważyłem biały śluz to już oznaki tak mi się zdaje ze to uszczelka

    0
  • #25 12 Sty 2012 22:42
    Serwis Opel
    Poziom 12  

    może być tylko nie dogrzany silnik, za mało km może robisz

    0
  • #26 12 Sty 2012 22:46
    enauto
    Poziom 29  

    piotrek.espero napisał:
    w odmie zauważyłem biały śluz

    Serwis Opel napisał:
    może być tylko nie dogrzany silnik, za mało km może robisz

    Tak jak napisał Serwis Opel, jeździsz na krótkich odcinkach. Zrób jednym ciągiem 100 km i zobaczysz że to białe zniknie.

    0
  • #27 12 Sty 2012 23:28
    Jackall
    Poziom 26  

    Odkręć korek oleju i pogmeraj palcem ;) po pokrywce od wewnątrz, jeśli tam też będzie sporo musztardy, to jednak uszczelka. To, że w odmie się nazbierało, to normalka.

    0
  • #28 13 Sty 2012 02:35
    jedruslapa
    Poziom 2  

    jeżeli chodzi o ogrzewanie spróbuj zdjąć jeden z przewodów od nagrzewnicy przy letnim silniku i zobaczysz temp.i ciśnienie może w nagrzewnicy jest bąbel pow.

    0
  • #29 13 Sty 2012 10:29
    piotrek.espero
    Poziom 9  

    ale ten bąbel by za każdym razem by się robił bo od wymiany nagrzewnicy kilka razy wył odpowietrzany w czasie odpowietrzania grzeje normalnie postoi trochę i już nie grzeje gdy znów jadę przejadę ok 10km silnik ma ok 90 stopni i nie grzeje ostatnio 50km jechałem i zimne grzało powietrze wcześniej ponad 100 i cały czas zimne wieje po mieście jadę to samo dopiero gdy obieg zamknięty nadmuchu ustawie to zaczyna grzać

    0
  • #30 14 Sty 2012 09:14
    jedruslapa
    Poziom 2  

    A,sprawdzałeś termostat,czy nie stoi,może masz tylko duży obieg wody i do nagrzewnicy dochodzą tylko resztki płynu,czujnik temperatury jest w bloku silnika

    0