Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

80C32 i 27C512 - poszukiwana sekwencja resetu ustawień

Calineczka* 10 Sty 2012 14:33 1962 11
  • #1 10 Sty 2012 14:33
    Calineczka*
    Poziom 31  

Witam Panie i Panowie.
    Jestem zielony jeśli chodzi o mikrokontrolery więc proszę wybaczyć błędy nazewnictwa.
    Mój problem polega na tym, że mam urządzenie zabezpieczone kodem. Znam ten kod. Można go zmienić, ale wywołanie funkcji resetu ustawień przywraca fabryczny kod 1234. Chciał bym tak zmienić zawartość EPROM-u, by ten domyślny kod był inny. Jak to zrobić? Urządzenie jest zbudowane w oparciu o 80C32 pobierający program z 27C512. Proszę wskazać drogę. Mogę też zlecić zrobienie tej zmiany odpłatnie. W razie zainteresowania zamieszczę wsad pamięci.

0 11
  • #2 10 Sty 2012 15:10
    shadow0013
    Poziom 34  

Trzeba disassemblować eproma, zmienić kod dostępu i nagrać na nowo (na nowym epromie lub skasować stary). Można spróbować - zgrać eproma znaleźć ciąg znaków 1234, zmienić na inny i nagrać z powrotem - może się uda.

0
  • #3 10 Sty 2012 15:36
    Calineczka*
    Poziom 31  

shadow0013 dzięki za chęć pomocy. Wskaż proszę narzędzie którym to zrobić? Próbowałem jakiś programem znalezionym w sieci ale otrzymałem tylko kilkanaście niezrozumiałych linijek. Podmiana ciągu 1234 (jak i 4321) nic nie dała, kod "defaultowy" pozostał identyczny

0
  • Pomocny post
    #4 10 Sty 2012 15:49
    shadow0013
    Poziom 34  

Wpisz na googlach disassembler 8051 i wybierz, są też polskie programy (hasło DSM-51 Jagoda). Tyle lat już z tym nie mam do czynienia, skleroza robi swoje.

0
  • #5 10 Sty 2012 22:01
    Calineczka*
    Poziom 31