Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zafira - pompa Bosch vp44

mcmat 10 Jan 2012 14:58 3883 12
Texa Poland
  • #1
    mcmat
    Level 11  
    Witam.
    Posiadam Zafire A wraz z pompą Bosch VP44 dwuwtykową.
    Problem jest taki iż zgaszony samochód nie chciał odpalić-tzn. przy próbie kręcenia coś się tłucze i autko nie odpala.
    Po zdjęciu czegoś tam (nie wiem dokładnie jak to się nazwa) i próbie kręcenia raz paliwo leci a raz nie.
    I tu moje pytanie, co należy zrobić?
    Czy to niestety koniec pompy, czy może jest jakiś ratunek (coś się przestawia albo blokuje)?
    Z góry dziękuję za pomoc.
  • Texa Poland
  • #2
    opamp
    User under supervision
    Zawór się blokuje?
  • #3
    mcmat
    Level 11  
    Nie wiem, dzisiaj wieczorem będzie dalsze śledztwo. A kolega może wyjaśnić dokładniej jaki to zawór i gdzie? :)
  • #4
    valuss
    Level 16  
    Kolega miał identyczny przypadek. Coś się tłukło przy kręceniu - diagnoza - pęknięty wał korbowy. Podobno w Zafirach to częsty przypadek :( Uszkodzona pompa raczej się nie tłucze ... a czy z wydechu idą jakiekolwiek spaliny?
  • Texa Poland
  • #5
    mcmat
    Level 11  
    Metaliczny stukot pojawia się w momencie, gdy silnik coś zaczyna łapać i wtedy zaczyna coś blokować kręcenie rozrusznikiem.Po odkręceniu przewodów z wtryskiwaczy paliwo raz leci a czasem nic,komputer diagnostyczny nie pokazuje żadnego błędu.Dodam,że wymienione były przewody przelewowe i uszczelki na trawersach i po tym auto chodziło i podczas jazdy przy wyrzuceniu na luz auto zgasło,chwilę wcześniej zaczęło coś szumieć pod maską.Jeszcze jedno spostrzeżenie, a mianowicie nie odpala nawet na plaka.
  • #6
    valuss
    Level 16  
    Jeśli nie odpala na plaku, to na 99% uszkodzone jest coś w rozrządzie lub układzie korbowo-tłokowym.
    Oczywiście pod pojęciem odpalania rozumiem stukowe spalanie i kupę dymu z rury :)
  • #7
    mcmat
    Level 11  
    Rozrusznik kręci do pewnego momentu, wydaje się, że silnik zaczyna zaskakiwać pojawia się odgłos tarcia metalu o metal, następnie stukot i blokada(rozrusznik nie daje rady dalej obracać-tak jak by akumulator padał, jednakże rzecz dzieje się nawet przy odpalaniu z kabli). Z rury wydechowej nie wydobywają się żadne spaliny.
  • #8
    valuss
    Level 16  
    W takim razie na bank uszkodzenie mechaniczne. Nie pamiętam jak tam wygląda rozrząd ale pokrywę pewnie można zdjąć. Ewentualnie zdejmij pokrywę zaworów i zobacz co się dzieje jak kręcisz rozrusznikiem ...
  • #9
    ftp.kowal
    Level 36  
    Ściągnij górną pokrywę z silnika i powiedz czy podczas gdy rozrusznik kręci wałem korbowym kreci się również wałek rozrządu. To że nie ma błędów nie oznacza że jest ok. Czy podczas wymiany uszczelniaczy był ściągany całkowicie wałek?
  • #10
    mcmat
    Level 11  
    Wałek był ściągany i po całej wymianie samochód jeździł. Na razie do sprawdzenia poszedł rozrusznik.
  • #11
    mcmat
    Level 11  
    Rozrusznika sprawny- uszkodzeniu uległy panewki na wale korbowym-będzie wyjęty jutro. :)
  • #13
    mcmat
    Level 11  
    Wał wyjęty- poszła jedna panewka i jeden korbowód.