Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szybka wymiana zaworów w małych silnikach 4T

c64club 10 Sty 2012 16:54 17829 6
  • Może nie z elektroniki, ale na elektrodzie również omawia się serwis silników spalinowych. Do wymiany/montażu zaworów zaleca się używanie specjalnych narzędzi, robienie tego w 2 osoby i zazwyczaj ostrzega się przed latającymi po warsztacie i łatwo gubiącymi się połówkami zamka. Na filmie sposób na montaż zaworu w sposób prosty i bez ryzyka zgubienia połówek zamka.


    Link


    Link

    Fajne! Ranking DIY
    O autorze
    c64club
    Poziom 18  
    Offline 
    Specjalizuje się w: elektryka motocykli, ślusarstwo
    c64club napisał 341 postów o ocenie 61, pomógł 13 razy. Mieszka w mieście Katowice. Jest z nami od 2004 roku.
  • #2
    bartods
    Poziom 16  
    Wszystko ładnie wygląda, zgodzę się że można w ten sposób zamontować zapinki co najwyżej do poj. 110cc . Należało by zmienić troszkę tytuł. Jeśli miałbym to zrobić w swojej Kawaskai K750 spectre to chyba bym musiał skakać po tym kluczu. No ale plus za pomysłowość. Niestety nie sprawdzi się tam gdzie na zaworach są prawdziwe sprężyny, a nie sprężynki od długopisu.
  • #3
    c64club
    Poziom 18  
    Racja. Największy sprzęt, w jakim próbowałem tej sztuki, miał 125cc. W większych miałem zaszczyt tylko elektrykę reperować. Tytuł poprawię, a jeśli uda mi się z większym silnikiem to nie omieszkam napisać.
    Podobno w silniku Opla Vectra zadziałało przy odpowiednim nacisku z góry, ale osobiście nie próbowałem. Patent nie polega na lekkim pociskaniu sprężyn z góry, tylko na wypełnieniu klucza/rurki miękkim papierem, który ułoży zamki i nie pozwoli im latać. Wyjmować zamki można w podobny sposób, ale to wymaga podniesienia głowicy, więc raczej na pewno pomysł tylko dla lekkich silników.
  • #4
    opamp
    Użytkownik obserwowany
    Stosuje podobny patent tylko że używałem rurka miedziana i młotek ;)
  • #5
    matti1231
    Poziom 12  
    Prowizorka, ja używam ściągacza do zaworów.
  • #6
    lew26
    Poziom 12  
    Kolego ja robiłem na tych wakacjach kawasaki GPZ 1000 RX Miałem wajchę 40cm i też trzeba było użyć sporo siły. Tam to te zapinki (pestki) mogą zęby powybijać. Radzę uważać przy większych pojemnościach :))
  • #7
    adrian_bak1
    Poziom 13  
    Ja do takiej samej głowicy też zakładałem nowe zawory, sprężyny itd. Tylko ja to zakładałem za pomocą szmatki i klucza od świec :D efekt taki sam. Z tym papierem toaletowym to muszę przyznać oryginalne rozwiązanie.