Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Accord V- nierówna praca silnika, szarpanie

26ws 10 Sty 2012 17:22 15151 13
  • #1 10 Sty 2012 17:22
    26ws
    Poziom 8  

    Honda Accord Aerodeck 2.0 ES 136 km

    Wymieniłem: Cewke zapłonową, kable bosch i swiece ngk, EGR zaślepiony, przepustnica wyczyszczona, nowy olej, filtr paliwa i powietrza wymieniony, zawory wyregulowane, śruba plastikowa pod przepustnicą wyregulowana.

    Silnik powyżej 2500 tys/obr przestaje sarpać a tak to obroty trzyma tak około 600-650 obroty na postoju nie kuleją dopiero jak sie doda gazu i zaczynają się od 800-2400 obr/min. Na luzie przy 600-650 obrotów w kabinie czuć że silnik telepie.
    Ma może ktoś jeszcze pomysł co można sprawdzić lub zrobić żeby było ok?

    0 13
  • #3 10 Sty 2012 18:01
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przecież to nie Harley, żeby mu ustawiać najniższe możliwe niskie obroty...

    0
  • #4 10 Sty 2012 18:50
    26ws
    Poziom 8  

    https://obrazki.elektroda.pl/50_1244768699.jpg
    Powiedzcie mi co to jest za pasek z koła BS-CS-BS/OP i czy ustawienie tego ma coś do szarpania i drgania silnikiem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Honda powinna chodzić na 600-620 obr/min.
    Nie nie poci się w ogóle jest nowa uszczelka.

    Dodano po 4 [minuty]:

    a co ma pocenie się do szarpania silnikiem?

    Dodano po 36 [minuty]:

    Teraz podczas parkowania samochodu zauważyłem że jak jest włączona klimatyzacja to szarpie nawet przy 3,5 tys/obr

    0
  • #5 10 Sty 2012 19:08
    gromleon
    Poziom 32  

    Ten dodatkowy pasek jest od wałków wyrównoważających i zadanie to minimalizacja drgań silnika w wielkim skrócie. Ale z szarpaniem nie wiele ma wspólnego. Co do pocenia się kapy jeśli się nie poci to tematu nie będę rozwijał ale nieszczelność objawia się szarpaniem w dolnym zakresie. Co do testu z klimatyzacją hmmm.. sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach? Auto z gazem?
    Piszesz że honda powinna na wolnych mieć 600 obr/min, możesz przytoczyć źródło tej głupoty. W życiu bym nie wpadł na to by tak silnik katować. Toż to przy takich obrotach silnik skacze jak głupi. Tam masz silnik F20Z1?

    0
  • #6 10 Sty 2012 19:13
    26ws
    Poziom 8  

    Tak ma gaz 2 lata temu założony i zrobione na gazie nie całe 20 tyś km i nie jest to sekwencja.
    Kolega w 1.6 v-tec ma 600 obr i silnik nie drga nic a jeżeli nawet podkręce linkę to i tak drga caly silnik i obroty skaczą...

    To rozwiń temat na temat pocenia sprawdze to też

    1
  • #7 10 Sty 2012 19:21
    gromleon
    Poziom 32  

    Obrotów nie reguluje się linką i obroty rzędu 600/min to zabójstwo dla silnika!
    Regulacja obrotów http://www.honda.cba.pl/regulacja_obr.html
    Skoro piszesz, że kapa się nie poci to nie mam co rozwijać.
    Obroty ci skaczą? Tzn falują? Szukaj nieszczelności lewe powietrze np między kolektorem ssącym a głowicą itp. Ale najpierw na Boga wyreguluj obroty bo to także może być przyczyna szarpania.

    0
  • #8 10 Sty 2012 19:42
    26ws
    Poziom 8  

    Ja mam inny silnik mam oznaczenie F20B3 a ten nie wiem jaki jest i mam inny kolektor ssący :(

    Dodano po 22 [sekundy]:

    A możesz powiedzieć jak w F20B3 się reguluje?

    0
  • #9 10 Sty 2012 20:05
    mazi0000
    Poziom 19  

    Jak zaślepiłeś ten egr może przez niego dostaję się lewe powietrze do kolektora ssącego.

    0
  • #10 10 Sty 2012 21:15
    manfred86
    Poziom 10  

    1. normalny zakres obrotów silnika na luzie to ~800 rpm (600 to conajmniej głupota).
    2. pasek o którym pisałeś jest integralną częścią rozrządu i tak jak ktoś wcześniej pisał minimalizuje drgania silnika ale to na pewno nie jest Twój problem.

    Tak jak piszą poprzednicy też wydaje mi się, że dostaje się gdzieś lewe powietrze. Sprawdź szczelność układu dolotowego od filtra powietrza do głowicy.

    Szarpie i na gazie i na benie?

    W civicu d15b2 (dwupunktowy wtrysk) przyczyną mogłyby też być wtryskiwacze. Nie wiem czy w MPFI wtryski mają jakieś znaczenie. Ale raczej tego nie brałbym pod uwagę bo w civicu oba wtryski są zabudowane tuż przed rozgałęzieniem kolektora na głowicę. W Accordzie na pewno każdy kanał ma osobny wtrysk.

    0
  • #11 11 Sty 2012 17:00
    26ws
    Poziom 8  

    Tak na benzynie i na gazie.

    Wczoraj w nocy pojechalem w krótka trase Barlinek - Gorzów (30 km) i przestał szarpać ale jak dzisiaj z rana odpaliłem na zimnym to szarpał, przejechałem z 15 km i znowu przestał szarpać

    Dodano po 1 [minuty]:

    A reguluje się obroty śrubką na półkolu tam gdzie się linke od gazu zakłada?

    Dodano po 5 [godziny] 52 [minuty]:

    I co jest przyczyną że przestaje szarpać na ciepłym?

    1
  • #12 04 Lut 2012 22:09
    jedrus2
    Poziom 15  

    Czy wie ktoś jak reguluje się obroty w silniku F20B6 ?

    0
  • #13 15 Wrz 2012 11:35
    jedrus2
    Poziom 15  

    Witam. Według słownika "google" słowo "accelerator" znaczy pedał gazu, katalizator, przyśpiesznik lub substancja chemiczna przyśpieszająca proces wywoływania. Proszę dokładnie wyjaśnić co trzeba wymienić? Dzięki.

    0
  • #14 15 Wrz 2012 18:36
    arturrop
    Poziom 2  

    Accelerator jest to katalizator prosto do niego jest podlaczona linka gazu jest na wiezchu zaraz z przodu przedniej szyby po lewej stronie jak stoisz przodem do silnika do niego wpieta jest linka gazu i ta czarna kostka to jest to co odpowiada za szarpanie . po tej wymianie trzeba ustawic obroty silnika ale tego to juz nie wiem jak sie robi mi w serwisie ustawili.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Ja mam problem z wyswietlaczem bo zalacza mi sie tylko w tedy gdy mam wlaczony zaplon ale jak zapale silnik nie zalacza sie co to moze byc?

    0