Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo 1,9 JTD MultiJet 8V 120 KM rok 2005/2006 kłopoty z odpalaniem

10 Jan 2012 20:26 7768 3
  • Level 1  
    Mam problem z Fiatem Stilo 1,9 JTD MultiJet 8V 120 KM.
    Problem dotyczy odpalania samochodu po przejechaniu tak ok do 3 km.
    Może opiszę dokładnie co się dzieje.
    Na całkowicie zimnym silniku auto odpala bez najmniejszych problemów po przejechaniu małych odległości tak do 3 km (wskaźnik temperatury silnika nie pokazuje żadnej temperatury) i zagaszeniu silnika i po czasie ok. 1 godz, jak się próbuje odpalić samochód on nie odpala. Trzeba przynajmniej 3-4 razy dłużej zakręcić rozrusznikiem, przy czym trzeba mu lekko dodawać gazu, to wtedy za 3 cz 4 razem samochód odpali.
    Na całkowicie zimnym i ciepłym silniku samochód odpala normalnie.
    Problemy z odpaleniem auta pojawiają się tylko w takim przypadku jak opisałem wyżej.
    W czasie, gdy problem występuje nie świecą się żadne kontrolki informujące o jakiejś awarii, komputer pokładowy też nic nie pokazuje.
    Po podłączeniu samochodu do komputera nie pokazuje żadnych błędów czy nieprawidłowości.
    Jeśli ktoś miał podobny problem, proszę o podpowiedź, co może powodować, że auto nie chce odpalić?
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 9  
    Mam identyczny problem w Bravo '09 z tym samym silnikiem MultiJet 1,9 8V 120KM. Też trochę poszperałem, na przeglądzie gwarancyjnym nic nie znaleźli. Jednak dziś na forum fiatbravoklubpolska.pl znalazłem dziś takie rozwiązanie problemu i zacytuję:

    "Witam, już po naprawie auta poza serwisem FAP i jestem z tego zadowolony oni nie mogli tego załatwić przez rok a serwis zewnętrzny załatwił sprawę w 4 dni. Okazało się że samochód gdy nie był dogrzany i nie chciał zapalić była winna mapa odpowiedzialna za dawkowanie paliwa w niskich temperaturach. Mapa została poprawiona i silnik od razu inaczej zapala bardziej delikatniej bo wcześniej po nocy było dosyć nie przyjemne uderzenie a także sam zapłon jest szybszy. Widać jakie kompetentne osoby pracują w serwisie w Radomiu dobrze że nie muszę już im zostawiać samochodu z tego powodu jestem bardzo szczęśliwy."
  • Moderator of Cars
    W tej sytuacji nie załączają się świece żarowe, a silnik już pewnie zużyty i nie chce tak łatwo zapalić. W ASO nikt map nie będzie ruszał, bo im nie wolno, a już na pewno nie w okresie gwarancji. W twoim przypadku można albo zmienić ustawienia grzania świec albo mapę, bo silnika remontować się nie opłaca. Tak na marginesie to chyba każdy FIAT z przebiegiem ponad 100 tys. km tak ma, że na letnim silniku trzeba dłużej kręcić, nie ważne czy diesel czy benzyna, miałem Punto 1.2 benzyna i tak było, mam Grande Punto 1.3 mJTD i też tak jest.
  • Level 13  
    Nie każdy Fiat. Mam trzeciego (Uno, Bravo, Stilo), wszystkie z przebiegiem powyżej 100 tys. i dopiero teraz pojawił się podobny problem. Objawy identyczne jak u autora postu. Silnik ten sam. Zjawisko występuje wyłącznie w okresie zimowym, czyli ma prawdopodobnie związek ze świecami żarowymi, temperaturą i dawką paliwa podczas rozruchu. Na forum alfaholików dowiedziałem się, że dawka startowa w 8 zaworowych Multijetach jest bardzo wyśrubowana i każda niesprawność silnika lub jego osprzętu powoduje takie problemy. Koszt modyfikacji dawki to ok. 200 zł. Na pewno taniej niż szukanie prawdziwej przyczyny, zwłaszcza że sterownik nie wyrzuca błędów. Ja póki co walczę. Wymieniłem kpl świec żarowych oraz zregenerowałem rozrusznik. Rezultaty mizerne. Wkrótce czujnik temperatury ponieważ mam problem z termostatem, a ten ostatni występuje w komplecie z czujnikiem.
    Mam pytanie do kolegów, którzy borykali się z tym problemem. Czy Wasze auta miały fabrycznie zamontowany filtr cząstek stałych (DPF)?