Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo V70 D5 163KM (2007r) 3ci wtrysk przelewa

Piasek80 10 Sty 2012 21:20 6096 3
  • #1 10 Sty 2012 21:20
    Piasek80
    Poziom 28  

    Auto jak w opisie.
    Problem pojawił się niedawno, po dłuższym pojeżdżaniu obecną porą głównie w miejskich korkach pojawił się tryb awaryjny i komunikat z FAP`a. Próba wypalenia go w trasie nie dała rezultatu - nadal idzie w trybie awaryjnym. Auto poszło do warsztatu i co się okazało:
    3-ci wtrysk podaje za duzo paliwa.
    Wyjęte wszystkie, poszły na sprawdzenie i telefon od pompiarza "panie, tak zasyfionych wtrysków dawno nie widziałem. Gdzie pan ten żur tankuje ?!?"
    Zdziwiło mnie to bardzo bo tankuje praktycnzie 95% paliwa na Auchanie... 300-350 litrów paliwa miesięcznie jednak robi różnice przy tych paru groszach taniej...
    Wtryski wyczyszczone w wannie ultradźwiękowej, sprawdzone - wszystkie OK a po założeniu nadal to samo: komp pokazuje za duży wydatek trzeciego wtryskiwacza.
    Silnik ma ledwie 200 tyś km przebiegu, cały czas najlepsze materiały eksploatacyjne, wszystko na czas (a najczęściej jeszcze przed) a tu taka "wdzięczność" :o
    I tak pytam tutaj bo zaczyna się robić nieciekawie: jest kilka diagnoz warsztatu który mi to robi (od lat dłubią volvianki z zamiłowania) ale każda dość kosztowna włącznie z przekładką całego kompa sterującego pracą silnika bo ten najwyraźniej nie chce lub nie może ogarnąć i przywołać do porządku tego 3go wtryskiwacza. Może ktoś miał podobny problem ? jakoś go ogarnął ? Wdzięczny będę za wszelką pomoc.
    Temat wymiany wtryskiwaczy odpada bo na stanowisku pomiarowym wszystkie zostały zdiagnozowane jako w pełni sprawne i działające. Wydatek równy wszystkich 5ciu. Problem pojawia się dopiero po założeniu ich w silnik gdzie 1,2,4,5 dają równo a 3ci podaje za dużo paliwa.
    Zamiana wtrysków nastąpiła zaraz po zdiagnozowaniu problemu z 3cim wtryskiem. I niestety nic to nie dało. Zamienili 2gi z 3cim - nadal za duże podawanie na 3cim. Podmienili 3ci bo mają tam kilka używek, sprawnych jeszcze - nadal to samo. Dlatego wyleciały wszystkie wtryski na kontrolę i sprawdzenie do pompiarza. Skończyło się na czyszczeniu wszystkich bo nic do roboty nie było - cały kpl 5 jest 100% sprawny. Wina leży gdzieś po stronie elektroniki sterującej lub elektryki (jakieś uszkodzenie wiązki, wtyczek czy czegokolwiek) Także zaczynają szukać dalej.
    Odczytane błędy były tylko 3:
    1. dotyczył zapchanego fapa
    2. dotyczył błędu EGR który był konsekwencją zapchanego fapa
    3. dotyczył zbyt dużej dawki podawanego paliwa na 3cim cylindrze.

    Fap wyczyszczony mechanicznie, EGR przy okazji również (bo stwierdzili że może od niego coś ta elektronika głupieje) oraz wyczyszczone i skontrolowane wtryski. Efekt jest taki że obecnie jest tylko jeden błąd - ten z nadmiernym podawaniem paliwa na 3ci cylinder.

    Rozpisałem się ale... im więcej i dokładniej tym lepiej.
    Ktoś ogarnia ?

    0 3
  • #2 10 Sty 2012 21:36
    pit1976
    Poziom 15  

    sprawdż kompresję na trzecim garku

    1
  • #3 10 Sty 2012 21:42
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    pit1976 napisał:
    sprawdż kompresję na trzecim garku

    Na wszystkich, nie tylko na trzecim.

    0
  • #4 13 Sty 2012 21:17
    Piasek80
    Poziom 28  

    Okazuje się ze jednak wina kompa... Uszkodzony komputer silnika.
    Po podpięciu innego - błąd znika.

    Trafiłem w końcu na "mądrego człowieka", który ogarnął temat.
    Wymieniony został soft kompa sterującego silnikiem - ostatni upgrade datowany na 2011 rok.
    Już 3 tyg. po zabiegu auto jeździ - 2x sprawdzany po tygodniu od wymiany i po kolejnym. Po błędzie ani śladu.
    Całą impreza kosztowała 350zł. Jakby coś - mam namiary na człowieka (Poznań)
    Temat zamykam.

    1