Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBwayPCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prośba o sprawdzenie układu - Sterowanie oświetleniem schodów (RGB, PWM, AVR)

11 Sty 2012 01:42 3585 1
  • Poziom 8  
    Cześć wszystkim.
    Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem nowicjuszem w elektronice i proszę o wyrozumiałość.

W tym temacie zależy mi na Waszych uwagach. Nie chciałbym zmieniać mocno schematu, bardziej interesuje mnie informacja czy dobrałem dobre rezystory, czy rezystory znajdują się w dobrych miejscach itd.

Robię oświetlenie schodów. Działać ma ono na prostej zasadzie:
    - czujnik ruchu (podczerwień) wysyła informacje do kontrolera o przerwaniu wiązki (nieuwzględnione w schemacie)
    - mikrokontroler uruchamia program sterujący portami S1-S4 (schodów jest 14, ale skupmy się na rysunku, na którym zrobiłem tylko 4, żeby było bardziej czytelne)
    - za każdym uruchomieniem programu generuje się inny kolor (diody rgb)
    - schody zapalają się stopniowo (S1 > 0,5 sek. przerwy > S2 > 0,5 sek. przerwy itd)
    - gdy zapalą się wszystkie stopnie, po ok. 15 sekundach wszystkie się wyłączają.

Tutaj jest obrazek pokazujący jak to wygląda:
    Prośba o sprawdzenie układu - Sterowanie oświetleniem schodów (RGB, PWM, AVR)
    Znajomy elektronik mówił, że do sterowania MOSFET'ami typu P z portu mikrokontrolera potrzebuję dodatkowych rezystorów, aby nie upalić portów od miktrokontrolera? Czy to jest prawda?

Diody mają wspólną anodę (w sklepie telefonicznie cały czas mi mówili o wspólnej katodzie) co bardzo skomplikowało mi poprzedni projekt. Łącznie w projekcie jest ich 28 (14 schodów x2 diody na każdy schodek)

Dla przykładu kod sterujący wyglądałby mniej więcej tak:
    Kod: basic4gl
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Tak to wyglądało z 2 tygodnie temu, gdy projektowałem układ na jednokolorowych diodach bez PWM:
  • PCBwayPCBway
  • Poziom 21