Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic ED6 silnik D15B2 1.6 60/90 KM Rok 1991 Padla w czasie Jazdy

czoban 11 Sty 2012 10:41 4555 6
  • #1 11 Sty 2012 10:41
    czoban
    Poziom 2  

    Witam wszystkich i proszę o pomoc.
    Przydarzyło mi się nie dawno nieszczczescie, mianowicie podczas jazdy na autostradzie przy prędkości ok 160km/h samochód nagle zgasł i poczułem jakiś zapach spalenizny.Zatrzymałem samochód na pasie awaryjnym odlpiolem szybko akumulator bo myślałem ze pali się instalacja,ze było już ciemno na dworze zobaczyłem jakieś światło pod samochodem,schyliłem się żeby zobaczyć co tak świeci ,okazało się ze katalizator był czerwony jak by go wyciognieto z pieca hutniczego.Odczekałem może z pol godziny aż ostygł i próbowałem odpalić silnik naturalnie bez powodzenia Akumulator padł.Kolega zciognol mi samochód na lawecie do domu.W garażu zaczolem pomału szukać przyczyny.Na początku myślałem ze pasek rozrządu poszedł ale był na miejscu,naciąg miał tez w miarę przyzwoity.
    Sprawdziłem mu kompresje. Na 2 i 4 bardzo słaba kompresja 1 i 3 Ok.
    Co jest Przyczynom słabej kompresji i dla czego Katalizator nagrzał się do czerwoności.Czytałem gdzieś na forum Ze D15B2 to są silniki bezkolizyjne.Czy mogło byś tak ze przeskoczył mi pasek rozrządu Powiem jeszcze ze samochód stal w garażu jakieś 8 miesięcy po pierwszym uruchomieniu tego samochodu przejechałem zaledwie 800 km Chodził jak zabawka,żadnych problemów oprócz wymiany nowego Akumulatora.Czy to ze samochód długo stal Jest przyczynom tej Awarii.?? Proszę o pomoc i informacje jak Mogę znowu uruchomić Te zabawkę.
    Z góry dzięki za wszelaką Pomoc
    Andrzej.K.

    0 6
  • #2 11 Sty 2012 11:27
    manfred86
    Poziom 10  

    Cytat:
    przyczynom (...) wyciognieto (...) zciognol (...) zaczolem
    ??

    Nie ma czegoś takiego jak bezkolizyjny silnik. Bezkolizyjny rozrząd i d15b2 właśnie takowy posiada.

    Myślę, że kompresja ma tu bardzo mało do rzeczy (ale podaj proszę wartości jakie Ci wyszły).

    Czy silnik opornie się wkręcał na obroty przed awarią? Czy płyn chłodniczy nie ucieka? Czy uszczelka pod głowicą się nie poci? Czy silnik nie kopcił na siwo-niebieski kolor (oczywiście spaliny z wydechu)? Czy po odholowaniu do domu ładowałeś akumulator i próbowałeś ponownie odpalić samochód?

    Co do długiego czasu stania samochodu również nie szukałbym tutaj przyczyny. Zwłaszcza, że trochę nim potem pojeździłeś.

    0
  • #3 11 Sty 2012 20:11
    czoban
    Poziom 2  

    do samej awarii samochód chodził bezbłędnie.Żadna z tych objaw nie występowała,płyn uszczelka.ok Naładowałem Akumulator i nic, kolega pomagał mi przez zalanie gaźnika benzynom Tylko były wystrzały.ale nie odpalił.Powiedział mi ze prawdopodobnie pasek rozrządu przeskoczył o kilka Ząbków i ze zawory mogły mi pójść na 2 cylindrach ale jest nie pewny.Dlatego pytam wszystkich co majom doświadczenie z tym autem, czyli nawet jakby przeskoczył to czy zawory bedom cale? a ciśnienie na tych 2 cylindrach było ok 1,5 podejrzewa ze to tylko zawory się nie domykają dlatego takie słabe ciśnienie na cylindrach.
    Ale nie jest pewny. czy ma racje??

    0
  • #4 11 Sty 2012 21:38
    manfred86
    Poziom 10  

    czoban napisał:
    ciśnienie na tych 2 cylindrach było ok 1,5


    Na których 2 cylindrach? dobrych czy złych? Prosiłem o rozpiskę pomiaru kompresji na poszczególnych tłokach. wtedy mógłbym coś więcej powiedzieć.

    Skoro kolega powiedział że rozrząd prawdopodobnie przeskoczył to sprawdź to. Zdejmij całą osłonę rozrządu. Na necie poszukaj sobie manuala do ED6 albo EG4 (to są te same silniki. Tam masz rozrysowane ustawienie poszczególnych kół. Rozrząd w tym silniku ustawia się na znaki. Tzn na kółku rozrządu na pewno sa zaznaczone 4 cechy. 2 z nich przecinają kółko na pół, wyjściowo do ustawiania rozrządu cechy te powinny być ustawione poziomo (zgodnie z płaszczyzną głowicy), trzecia z cech w tym ustawieniu powinna być na godzinie 6:30 jeśli mnie pamięć nie myli. Czwarta cecha to napis "UP", który powinien się znajdować jak wiadomo na samej górze.

    Honda Civic ED6 silnik D15B2 1.6 60/90 KM Rok 1991 Padla w czasie Jazdy

    Co do ustawienia na wale nie pamiętam czy trzecia cecha ma być na pierwszej godzinie czy na 7. Do tego potrzebujesz manuala. Ale masz tylko 2 wyjścia więc warto sprawdzić oba. Żeby zobaczyć koło z wału musisz ściągnąć koło po stronie rozrządu i nie wiem czy w ED6 nie trzeba ściągnąć nadkola antykorozyjnego.

    Skoro rozrząd przeskoczył to warto go w ogóle wymienić na nowy (pasek, pompa wody, napinacz). Po ustawieniu rozrządu prawdopodobnie będziesz musiał też ustawić zapłon.

    0
  • #5 11 Sty 2012 22:12
    czoban
    Poziom 2  

    na dobrych 1 i 3 o ile dobrze pamietam mial 12 a na 2 i 4 mial bardzo malo ok 1,5

    0
  • #6 12 Sty 2012 08:06
    manfred86
    Poziom 10  

    Sprawdź rozrząd najpierw. Potem będziemy myśleć dalej.

    0
  • #7 20 Sty 2012 17:19
    czoban
    Poziom 2  

    Honda znowu Hula.
    rozrząd w porządku Rozbiórka była nie potrzebna .okazało się ze palec rozdzielacza się rozwalił .Wymiana palca oraz kopułki pomogła natychmiast.
    Dzieki za pomoc

    0