Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brand WM 901 eco-wymiana łożyska po stronie biernej

bpbrd 11 Sty 2012 16:08 1814 10
  • #1 11 Sty 2012 16:08
    bpbrd
    Poziom 9  

    Proszę o pomoc osoby, które osobiście wymieniały łożysko w pralce Brand WM 901 eco po stronie biernej. Łożysko znajduje się w metalowej blaszce przykręcanej do plastikowej obudowy bębna. Po odkręceniu tej blaszki i odkręceniu śruby mocującej łożysko do wałka bębna, nie mogę zsunąć łożyska z wałka. Być może jest jakiś patent poza młotkiem i śrubokrętem aby je zsunąć bez uszkodzenia plastikowej obudowy i metalowej blaszki. Proszę o radę

    0 10
  • #2 11 Sty 2012 20:00
    axxx
    Specjalista AGD

    Patent jest taki,należy całe ułożyskowanie wykręcić zgodnie ze strzałką zaznaczoną na obudowie.

    0
  • #3 11 Sty 2012 20:13
    bpbrd
    Poziom 9  

    axxx proszę o bliższe dane, bowiem nie znalazłem żadnej informacji na obudowie. W którym miejscu się ona znajduje i od której strony należy wykręcać to łożyskowanie?
    Łożysko od strony napędu wymieniałem już kiedyś bez problemu i bez żadnego wykręcania.
    Proszę o bliższe informacje

    0
  • #4 11 Sty 2012 20:32
    axxx
    Specjalista AGD

    Zrób foto bo może myślimy nie o tym rozwiązaniu ułożyskowania.

    0
  • #6 11 Sty 2012 20:49
    karol5608
    Poziom 28  

    Z tego co pamiętam jest to taka duża blaszka i pewnie trzeba to ściągaczem potraktować jeśli nie chce po dobroci. Pozdrawiam

    0
  • #7 11 Sty 2012 20:51
    bpbrd
    Poziom 9  

    Jakim ściągaczem, skąd go wziąźć?

    0
  • #8 11 Sty 2012 21:00
    karol5608
    Poziom 28  

    Jeśli podważając nie chce puścić ośka, to zazwyczaj ściągaczem do łożysk. Możesz jeszcze delikatnie próbować uderzyć w oś młotkiem ale uważaj coby nic nie uszkodzić.

    0
  • #9 11 Sty 2012 21:18
    bpbrd
    Poziom 9  

    Próbowałem już tych metod ale bez rezultatu. Zastanawiam się czy nie podgrzać palnikiem

    0
  • #10 11 Sty 2012 23:26
    machefi
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Niczego nie grzej palnikiem bo wytopisz gniazdo osadcze blaszki tworzącej wraz z V- ringiem uszczelnienie ułożyskowania . Zalej oś i łożysko płynem hamulcowym do samochodów ( nigdy mnie nie zawiódł , wszystkie WD i inne mogą się chować) , na drugi dzień musi pójść . Ta blaszka uszczelniająca o której pisałem jest na fotografii poniżej blachy z łożyskiem , które to zdjęcie zapodałeś w swoim trzecim poście.

    0
  • #11 25 Sty 2012 23:02
    bpbrd
    Poziom 9  

    Problem został rozwiązany przy pomocy spawarki. Wypalenie fragmentu łożyska, pozwoliło na usunięcie kulek. Korpus z zewnętrzną częścią łożyska zszedł wówczas bez problemu. Środkowa część łożyska zsunęła się również bez większych problemów. Okazało się, że sam rozwiązałem swój problem. Pozdrawiam

    0