Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 1.5 dci nie odpala

domex32 11 Jan 2012 17:37 31850 31
Helukabel
  • #1
    domex32
    Moderator of Cars
    Witam.
    Problem z autem jak w temacie.
    Wczoraj podczas jazdy zgasł, nie kręci nie odpala, w sterowniku silnika błąd "napięcie zasilania czujników"

    Bezpieczniki sprawdzone, okablowanie sprawdzone, zasilania sterownika sprawdzone, są trzy + i trzy masy również są.

    Napięcia zasilania czujników są 5V, masy na czujnikach pomierzone również są.

    Ciśnienie paliwa jakie widzi sterownik to 2000 barów, czasem spada na 5.

    Dziwi mnie fakt, że na przewodach sygnałowych od czujników doładowania, przepływomierza, czujnika ciśnienia paliwa, pozycji egr jest dziwne napięcie, które skacze od mniej więcej 0.9V-4.0V na włączonym zapłonie, zmienia się również pozycja pedału gazu, samoczynnie od 0-25%.

    Wysterować idzie wtryski, oraz zawór ciśnienia doładowania, przy próbie wysterowania clipem przekaźnika świec żarowych, zaworu EGR, regulatora ciśnienia wtrysku, słychać cyknięcie przekaźnika wentylatora chłodnicy, po czym ten rusza na sekundę, i clip wyświetla informacje,iż procedura nieudana.

    Wczoraj chwilę po zgaśnięciu auta podczas jazdy, kiedy udało się go odpalić, na 3 sekundy włączyły się wentylatory chłodnicy, i zapaliła kontrolka airbag, razem z stop i serv.

    A airbag pojawił się błąd bocznej poduszki piersiowej strona pasażera, rezystancja zbyt duża, to traktuję jako błąd nie związany z całą sprawą.

    Jakieś porady?
    Sugestie?
  • Helukabel
  • Helpful post
    #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No to strzelamy :D

    Utopione UCH, spalony bezpiecznik na klemie akumulatora, uwalona jakaś masa.
  • #3
    domex32
    Moderator of Cars
    Na klemach 3 bezpieczniki sprawne, masy przejrzane, pod filtrem powietrza są punkty masowe, odkręcałem, przeczyściłem dokręciłem.
    UCH jak rozumiem chodzi o skrzynkę bezpieczników w komorze silnika?
  • Helpful post
    #4
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    domex32 wrote:
    UCH jak rozumiem chodzi o skrzynkę bezpieczników w komorze silnika?


    Dokładnie tak, tą obok akumulatora.
  • Helukabel
  • #5
    domex32
    Moderator of Cars
    No i tu Cie kolego zaskoczę, podmieniałem ze sprawnego auta, nic ;/

    Naprawdę mi się pomysły skończyły.
  • #6
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No to sprawdź jeszcze wiązkę idącą od komputera wtrysku. Jak patrzysz na akumulator z góry, w lewym dolnym rogu idzie wiązka, na tym zakręcie sprawdź.
  • #7
    domex32
    Moderator of Cars
    Sprawdzałem ją dwa razy, ona idzie ze skrzynki do sterownika silnika, ta górna, a ta dolna idzie ze sterownika silnika, obok akumulatora i idzie na silnik, to jedną i drugą rozciąłem izolacje, i kable wyglądają na całe, nawet izolacja nie naruszona nigdzie.

    Czego konkretnie szukać? na czarnych przy sterowniku masy są, i na bodajże pomarańczowych plusy po zapłonie, to wszystko co wg schematu ma mieć sterownik.
  • #8
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Napięcia na sterownik masz bo możesz się z nim połączyć, brak napięcia oznacza brak komunikacji.

    Na moje to gdzieś kablologia uwalona, ale mogę się mylić bo więcej pomysłów brak.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    borsche wrote:
    nie ma ani jednego


    Masz coś na poparcie tego? Nie pomyliły Ci się auta?
  • Helpful post
    #11
    daw2
    Level 18  
    Ja bym odłączył wszystkie czujniki na silniku które są zasilane 5-tka i zobaczył czy w tej gałęzi zasilania jest napięcie.
  • #12
    domex32
    Moderator of Cars
    borsche wrote:
    domex32 wrote:
    pod filtrem powietrza są punkty masowe
    nie ma ani jednego
    domex32 wrote:
    2000 barów
    raczej 200 a to za mało by odpalił


    Wiem co pisze, sterownik czyta 2000 barów gdy tylko włączę zapłon, napięcie z czujnika ciśnienia paliwa 4,52V.

    Punkty masowe pod filtrem są dwa.

    Dla twojej informacji borsche te auto potrzebuje 160 barów żeby sterownik za kluczował wtryski.

    Kolego Przemo, na wszystkich czujnikach po podpięciu się miernikiem jest te skaczące napięcie w miejscu gdzie czujni powinien dawać sygnał, kiedy wypnę środkową kostkę ze sterownika, napięcia brak.

    Wychodzi na to że kable od UCH do ECU są uszkodzone? czy może jednak sam sterownik? Zastanawiam się cały czas czy go nie otworzyć i nie zajrzeć do niego.
  • Helpful post
    #13
    ozi-77
    Level 16  
    szukaj cienkiego kabelka o kolorze różowym który idzie w peszlu od silnika w strone akumulatora do skrzynki, rozwiń te wszystkie kable które idą w tej wiązce i przyjrzyj im sie uważnie a nawet złap je za końce i rozciągaj
  • #14
    domex32
    Moderator of Cars
    daw2 wrote:
    Ja bym odłączył wszystkie czujniki na silniku które są zasilane 5-tka i zobaczył czy w tej gałęzi zasilania jest napięcie.


    Odpinałem wszystkie poza czujnikiem położenia wału, co dziwne, sterownik rejestrował ich błędy :?:
  • #15
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeśli robiłeś to na zapłonie to prawidłowo że zapisywał błędy.
  • #16
    daw2
    Level 18  
    A Clip widzi tą piątke w parametrach silnika?
  • #17
    domex32
    Moderator of Cars
    Przemo9826 wrote:
    Jeśli robiłeś to na zapłonie to prawidłowo że zapisywał błędy.


    A błąd "brak zasilania czujników"? nie rozumiem tych francuskich aut jeżeli nie ma zasilania teoretycznie to jak może wykryć ze czujnik jest wypięty?

    Dodano po 34 [sekundy]:

    daw2 wrote:
    A Clip widzi tą piątke w parametrach silnika?


    Nie rozumiem?

    Chodzi Ci o te napięcie które skacze?
  • Helpful post
    #18
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Daj numer tego błędu, DF.... i kontekst np 1DEF 2DEF itd.
  • #19
    daw2
    Level 18  
    Tak czesto Clip pokazuje w parametrach ,,Napiecie zasilania czujników ''. Jeżeli tam też skacze a zasilanie sterownika jest ok to pasuje podmienic sterownik .
  • #21
    domex32
    Moderator of Cars
    Przemo9826 wrote:
    Daj numer tego błędu, DF.... i kontekst np 1DEF 2DEF itd.


    DF113 Napięcie zasilania czujników 1.DEF obecny

    DF002 Obwód Czujnika Temperatury Powietrza CO.1 obecny

    Na początku stan rozruchu zmieniał się z nie wykonany na wykonany mniejwiecej co dwie może trzy sekundy.

    W tej chwili stan wygląda tak

    Blokada rozruchu nie aktywna
    + po zapłonie obecny
    rozruch wykonany (a silnik stoi, rozrusznik nawet nie zakręci)

    Po odpięciu wszystkich czujników, napięcia pojawiają się w dalszym ciągu na przewodach sygnałowych.

    Dodano po 4 [minuty]:

    daw2 wrote:
    Tak czesto Clip pokazuje w parametrach ,,Napiecie zasilania czujników ''. Jeżeli tam też skacze a zasilanie sterownika jest ok to pasuje podmienic sterownik .


    Napięcie zasilające czujniki jest ok, chodzi o to ze np masz czujnik ciśnienia paliwa i masz 3 piny
    1-+5V
    2-sygnał
    3-GND
    To po wypięciu kostki na 2 pinie napięcie skacze od 0.9 do 4V

    I nie ważne czy wypniesz przepływke, egr czy czujnik doładowania na kazdej kostce na pinie sygnałowym skacze napięcie.

    Sterownik podmienię jutro może po jutrze, jak go dostanę gdzieś na miejscu.

    Dodano po 47 [sekundy]:

    zworys wrote:
    Podobną sytuację miałem w Lagunie gdy woda dostała sie do skrzynki sterownika silnika. Nie zalała samego sterownika ale zaśniedziały złącza bezpieczników i uszkodziło jeden z przekaźników.


    Instalacje dokładnie sprawdziłem kilkukrotnie, skrzynkę bezpiecznikową podmieniłem z innego auta, sprawnego, bez rezultatów.
  • Helpful post
    #22
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    113 już Ci wysłałem.

    002

    OBWÓD CZUJNIKA TEMPERATURY POWIETRZA
    CO.1: Obwód otwarty lub zwarcie z napięciem + 12 V

    domex32 wrote:
    Sterownik podmienię


    Nie zapominaj o immo :D
  • #23
    domex32
    Moderator of Cars
    Błąd tego czujnika był już dużo dużo wcześniej, dlatego zignorowałem.

    Dziwne jest to że jak podepnę przepływomierz to na kostce od niego tam gdzie jest 5v robi się ponad 7 :?:

    Przyuczenie w clipie nie poradzi sobie z immo? Nawet jakby to i tak odczyt parametrów bede mógł zrobić.

    Temp powietrza pokazuje -50stopni
  • Helpful post
    #24
    miler80
    Level 34  
    Robiąc renówkę zawsze pamiętam o jednym: bardzo często w plastikowych peszlach gniją przewody. Dlatego przed wymianą czegokolwiek zawsze prześwietlam wiązkę. Pozdrawiam.
  • #25
    panam
    Level 29  
    skaczące zasilanie na czujnikach czy skacząca masa, czujniki mają masę z silnika a zasilanie i próbkowanie z kompa. Napisałeś że 5 v pojawia się i znika , z jakiego miejsca brałeś masę
  • #26
    domex32
    Moderator of Cars
    panam wrote:
    skaczące zasilanie na czujnikach czy skacząca masa, czujniki mają masę z silnika a zasilanie i próbkowanie z kompa. Napisałeś że 5 v pojawia się i znika , z jakiego miejsca brałeś masę


    Z akumulatora czy z silnika nie ma znaczenia. Czujniki dostają i zasilanie i masę ze sterownika, tak wynika ze schematu.

    Na czujnikach skacze napięcie w miejscach gdzie powinny wychodzić sygnały z czujników, tak jak by sterownik je podawał, może to celem diagnozy, nie wiem. to jedna sprawa, drugą jest, ale dotyczy to tylko przepływomierza, kiedy jest wypięty na pinach od 1-6 jest tak
    1 pin jest 12V
    2 jest 0 na wypiętej na wpiętej koło 0.6v czyli sygnał z przepływki
    3 pin jest właśnie owe skaczące napięcie od 0,9v do 4 v czy wpięta czy nie
    4 jest +5V na wypiętej kostce gdy wepne robi się koło 7v
    5 pin nie pamiętam
    6 masa.
  • Helpful post
    #27
    ozi-77
    Level 16  
    jak masz klime to odepnij kostke z czujnika klimatyzacji ona chyba jest na trzy piny i zobacz czy nie ma w niej zielono i wtedy zobacz co sie dzieje
  • #28
    panam
    Level 29  
    Sygnałowe nigdy nie powinny skakać ,chyba że cujnik jest uszkodzony, ale nie wszystkie. Sprawdź akumulator i rozrusznik to tersz czasem robi bałagan.
    domex32 wrote:
    skacze napięcie w miejscach gdzie powinny wychodzić sygnały z czujników, tak jak by sterownik je podawał
    , proszę nie pisz bzdur, bo to sterownik czyta te sygnały a nie podaje je , więc możesz to sprawdić odpinając ten pin
    domex32 wrote:
    4 jest +5V na wypiętej kostce gdy wepne robi się koło 7v
    , to mnie dziwi, tak jakby regulator napięcia w kompie siadł, ale nigdy nie miałem czegoś takiego. pozdrawiam
  • #29
    domex32
    Moderator of Cars
    panam wrote:
    domex32 wrote:
    skacze napięcie w miejscach gdzie powinny wychodzić sygnały z czujników, tak jak by sterownik je podawał
    , proszę nie pisz bzdur, bo to sterownik czyta te sygnały a nie podaje je , więc możesz to sprawdić odpinając ten pin


    Ja to wiem że powinien czytać te sygnały, tyle ze on je wystawia na chwile obecną, gdy kostka jest zapięta na czujniku lub nie i silnik nie pracuje, tak jak by się wewnętrznie uszkodził, rozumiesz, w tym problem. Jutro sprawdze jeszcze raz dokładnie okablowanie i poprzeswietlam wiązki. Jeśli w dalszym ciągu nie wierzysz pofatyguje się zrobię filmik i podrzucę Ci na maila.
  • #30
    panam
    Level 29  
    idę spać dzisiaj jutro pom,yślę nad twoim problrmemem.