Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

"Niedziałający" mikrofon dynamiczny,

11 Sty 2012 18:01 1397 3
  • Poziom 2  
    Witam.
    Nie do końca mogłem połapać się gdzie taki temat utworzyć, także przepraszam jeżeli ten dział jest zły i proszę o przeniesienie w odpowiednie miejsce.

Otóż posiadam mikrofon dynamiczny firmy audio-technica, model MB 1k i mam z nim pewien problem. Cały czas działał mi normalnie, jednak z dnia na dzień "przestał". No, nie przestał do końca, gdyź kiedy podłączam go do wzmacniacza, włączam przester i przekręcam na maksa gain + prawie max. volume to słychać go całkiem wyraźnie, jednak burczenie głośnika na tej głośności uniemożliwia optymalne używanie mikrofonu. Od sąsiada który zajmuje się elektryką dowiedziałem się, że bateria w mikrofonie zaczyna padać (nie znam się na tym "od kuchni", nie wiem czy w mikrofonie przewodowym jest w ogóle jakaś bateria). Jest jakiś sposób aby mikrofon zaczął znowu działać normalnie i czy jestem w stanie sam naprawić usterkę nie mając o tym dużego pojęcia? Jeżeli nie to gdzie mogę udać się z naprawą tego typu sprzętu, do sklepu muzycznego i oni mogą go gdzieś dalej wysłać?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 43  
    Baterii tam na pewno nie ma.
    Sprawdź/zmień najpierw kabel i spróbuj, czy dzieje się tak na innym wejściu, lub innym wzmacniaczu.
    Jaki to wzmacniacz, jak podłączasz i ustawiasz mikrofon? Kabel jest symetryczny? Nie jest czasem włączone zasilanie phantom we wzmacniaczu a kabel masz niesymetryczny?
    Co do ew. naprawy, to musisz poszukać autoryzowanego serwisu, jednak koszt naprawy może okazać się zbyt wysoki w stosunku do ceny mikrofonu.
    Może będzie gdzieś dostępna oryginalna wkładka? W razie czego poszukaj.

Pozdrawiam.
  • Poziom 29  
    Jeśli przewody są sprawne to problem może leżeć w wyłączniku