Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Auto na dlugie trasy (szybkie a zarazem ekonomiczne)

11 Sty 2012 18:26 24844 13
  • #1 11 Sty 2012 18:26
    77215
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 11 Sty 2012 19:15
    brandy-p
    Poziom 31  

    C-class 2.0 compressor estate.

    0
  • #3 11 Sty 2012 19:27
    77215
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 12 Sty 2012 16:21
    brandy-p
    Poziom 31  

    Miałem przyjemność z 2.2 cdi. Jakość wykonania, ekonomiczny, wygodny, szybki, niezawodny.
    W benzynie masz to wszystko poza ekonomią (chyba, że zagazowany)

    1
  • #5 12 Sty 2012 22:05
    77215
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 15 Sty 2013 03:17
    Pawel1812
    Poziom 26  

    Jeśli mówisz o CNG, które w Niemczech jest bardziej popularne to raczej trzebaby patrzyć na auta z fabryczną instalacją. Montaż instalacji CNG raczezj mija się z celem przy naszej gęstości stacji tankowania. Zafira w mieście pali 8m3, Multipla 10m3.
    Najistotniejsze, aby w ogóle brać pod uwagę CNG jest gdzie mieszkasz i czy w pobliżu masz stację tankowania.

    0
  • #7 16 Sty 2013 20:51
    2048286
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 19 Sty 2013 23:41
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Sonata IV generacja , silnik 2,4L 4 cyl. 164 KM - wygodne, relatywnie mało psujące się auto , bez głupkowatej elektroniki, dobrze znosi gaz , bardzo ekonomiczne auto , bardzo dobry stosunek jakość /cena.
    Peugeot 607 z silnikiem 2,2 156, albo 162KM 4 cyl , dobrze znosi gaz, wygodna limuzyna za nieduze pieniądze.
    Osobiście brałbym silnik V6 w obu przypadkach, spalanie o 1L większe, a moc, osiągi i kultura pracy bez porównania. Droższy rozrząd, droższa instalacja LPG. W trasie taka v-6tka spali mniej niz 2,2-2,4L, w mieście już więcej.
    Jeszcze może mondeoIII z silnikiem 2,5 L V6- bardzo dobry , sprawdzony silnik.

    1
  • #10 21 Sty 2013 09:58
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Wg Ciebie silnik 2,2 to jest mały, a minimalnie rozwiercony na 2,4, lub 2,5 V6 to DUŻA pojemność?
    Nie ma żadnego zwiazku pojemność 2,2 i moc 180 KM z kosztem ubezpieczenia OC. Z reguły granicą jest pojemność 2,0, a powyżej tejże stawki sa takie same dla 2,2 jak i dla 4,6L.
    Do masy auta klasy średniej wyższej musi byc dobrze dobrany silnik i wcale nie oznacza, że 1,8czy 2,0 będzie ekonomiczniejszy niz 2,5, zwłaszcza w trasie. Jest na to wiele przykładów.

    2
  • #11 21 Sty 2013 13:01
    krocze
    Poziom 25  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    i wcale nie oznacza, że 1,8czy 2,0 będzie ekonomiczniejszy niz 2,5, zwłaszcza w trasie. Jest na to wiele przykładów.


    No to kolego podaj te przykłady, bo sprawdziłem sam na sobie, jak i na danych kilku producentów, i właścicieli, że przy tej samej masie auta, pojazdy o pojemności 1.6-1.8 palą średnio 1-2 litry MNIEJ, niż wspomniane 2.5 na trasie i do kilku litrów mniej w mieście. Oczywiście podając te przykłady pamiętaj o porównywaniu wspólnej konstrukcji silnika, tak abyś nie porównywał silnika 24V, 16V czy T. ze zwykłym 8V, czy gaźnikowcem.

    0
  • #12 22 Sty 2013 09:55
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Jak jeszcze raz przecztasz, to zobaczysz, że nie było mowy o porównywaniu 2,5 do 1,6, więc nie wymyślaj. Ponadto mowa tu o autach conajmniej klasy średniej wyższej i jak sie okazuje tendencja jest taka , że w tych klasach (z małymi wyjątkami) w ogóle nie wystepują małe silniki jak 1,6, czy 1,8 z powodów jakie napisał autor- nie da sie zrobić auta z poczuciem , komfortu jazdy, z silnikiem wolnossącym 1,6.
    Już widzę miny zadowolonych klientów peugeota 607, czy sonaty z jazdy silnikiem 1,8 np 120 KM, bo pali średnio 1 , czy 2 l mniej na 100km...
    Zreszta nie zamierzam tu w niczym przekonywać Kol. krocze, tylko przekazać moje uwagi i opinie autorowi postu.
    Ponadto załozenie ( wg mnie jak najbardziej słuszne) o montażu LPG powoduje, ze 1, czy 2 litry tego paliwa nie graja roli w stosunku do komfortu, elastyczności przy wyprzedzaniu itd. Silnik 1,8 pewnie , że ogólnie będzie oszczędniejszy, ale spróbój nim wyprzedzić 2 "sklejone " tiry na raz jadąc ciężkawa limuzyną. Moja opinia jest taka - lepiej większy motor, a od ekonomii jest dobra instalacja LPG.
    Ponadto kultura pracy silników 4 cylindrowych nie ma porównania do jakiegokolwiek 6-cylindrowca, a niski moment obrotowy wymusza duze obroty sillników małej pojemności, a co za tym idzie - hałas, co przy dużych prędkościach przelotowych w długiej trasie jest rzeczą najważniejszą i każdy kto miał auto z V-6ką wie o czym piszę.
    Crysler 300M z bardzo udanym silnikiem 3,5 24V ponad 250 KM, automat przy 120km/H ma ok 1500obr/min, a spalanie przy tek przedkości ok 9 l benzyny...Chcesz cos komfortowego i niezawodnego na trasy to właśnie chrysler 300M, albo concorde ( LHS). Jest starszy niz zakładane 2006 w górę, ale sprawi mniej problemów niz nowsze auta.
    Znane mi (wtedy zaskakujące) przykłady spalania: mondeo MKII kombi 2,5 L 170 KM na tej samej trasie vs mondeo MKII hatchback 2,0 spalanie obydwu na poziomie 8, 5 l trasa. Kombi cięższe o 150 kg a w napedzie jeszcze skrzynia automat...
    Alfa 166 II silnik twin spark 2,0 150KM praktycznie nie da sie zejsć poniżej 9 l w trasie, a ten sam samochód z silnikiem 2,5 schodzi do 8 w trasie, a w razie czego jest w co jechać.
    Mazda kolegi ( xedos 6) z silnikiem 2,0 minimalna spalanie w trasie 8,2L, a jego nastepca ten sam model z silnikiem 2,5 na tej samej trasie rekord 7,7 L/100km.
    To były praktyczne , znane mi przyłady, a dla autora postu - porównaj minimalne ( średnie zreszta też) spalanie bardzo nowoczesnych ( i jak najbardziej polecanych) silników (honda acord VII) i-VTEC 2,0( 155KM), 2,4(190) i... V6-ki 3,0 240 KM. Wg raportów spalania Autocentrum: 2,0- 7,4l/100KM, 2,4- 7,9l/100km, 3,0 -7,9/100km.
    Oczywiście każdy z tych silników spełni Twoje oczekiwania, ale do założenia LPG ja osobiscie wybrałbym 3,0 V6, a V-TEC-a wogóle bym nie gazował, bo długo nie pojeździ.
    A dlaczego w tej hondzie nie ma silnika 1,6, albo 1,8 to już Wam zostawiam odpowiedź.

    0
  • #13 22 Sty 2013 23:59
    77215
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 24 Sty 2013 22:20
    krocze
    Poziom 25  

    andrzej lukaszewicz napisał:

    Alfa 166 II silnik twin spark 2,0 150KM praktycznie nie da sie zejsć poniżej 9 l w trasie, a ten sam samochód z silnikiem 2,5 schodzi do 8 w trasie


    Skąd ty te dane Kolego bierzesz? Piszesz bzdury i wprowadzasz przy tym innych w błąd! Traf chciał, że jeździłem 166 w 2.0 i bez problemu paliła przy 90-100km/h ok 7-7.5 litra, więc skąd ty bierzesz te dane?

    Dodano po 1 [minuty]:

    lukasgo3 napisał:
    ktos stwierdzil iz pojemnosc nie ma zwiazku z OC , otoz zapomnialem dodac iz auto bedzie zarejestrowane w DE, a tutaj ma znaczenie pojemnosc


    Ja to kolego wziąłem pod uwagę, tylko zwątpiłem po wpisie pewnego Kolegi.

    Gratuluję zakupu!

    1