Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instalacja elektryczna w motorku z silnikiem 1P39FMB

11 Jan 2012 19:54 3858 8
  • Level 10  
    Witam
    Syn dostał od znajomego motorek z czterosuwowym silniczkiem o oznaczeniu 1P39FMB. Problem w tym, że motorek ma amputowaną instalację elektryczną, zostały tylko dwa kable podłączone do rozrusznika, od strony magneta wystaje 5 przewodów, coś w rodzaju cewki wisi gdzieś na kablu i starter przy manetce. Czy ma ktoś w posiadaniu schemat tego typu instalacji, który pozwoli mi to poskładać?
    Z góry dziękuję
    Pozdrawiam

    Zapomniałem jeszcze dodać, że to motorek crossowy i nie ma żadnego oświetlenia.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • User removed account  
  • Level 10  
    Ciężko powiedzieć, bo nigdzie nie mogę znaleźć żadnych oznaczeń, znalazłem tylko na silniku numer 1P39FMB i 04091787 i to wszystko. Jest to mała crosówka, silniczek czterosuwowy z rozrusznikiem. Znalazło się jeszcze coś w postaci modułu, ma to dwa gniazda, jedno na 2 piny, drugie na 4. Brakuje w takim wypadku jeszcze jakiegoś regulatora napięcia, tylko nie mam za bardzo pojęcia jak to do kupy złożyć. Postaram się wrzucić jeszcze dziś zdjęcia.

    Dodano po 2 [godziny] 19 [minuty]:

    Całość wygląda tak:
    Instalacja elektryczna w motorku z silnikiem 1P39FMB

    To są kable z magneta:
    Instalacja elektryczna w motorku z silnikiem 1P39FMB

    Kable od cewki:
    Instalacja elektryczna w motorku z silnikiem 1P39FMB

    Pięć kabli z modułu:
    Instalacja elektryczna w motorku z silnikiem 1P39FMB

    I coś takiego co podłączone jest na plusowym przewodzie z rozrusznika do akumulatora:
    Instalacja elektryczna w motorku z silnikiem 1P39FMB

    Czy ma ktoś pomysł jak to do kupy poskładać? Czy oprócz regulatora napięcia brakuje jeszcze czegoś?

    Pozdrawiam
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 42  
    Trzeba szukać schematu motorka z tym silnikiem. To prądnica silnika decyduje o podstawowych elementach instalacji.
    Ważna jest tez twoja decyzja o przeznaczeniu pojazdu. Czy ma to być pojazd na drogi publiczne czy może do jeżdżenia po podwórku i okolicach.
    Przykładowo pojazd "na podwórko" nie musi mieć aku, rozrusznika, kierunkowskazów, stopu a nawet światła przedniego - choć to ostanie by się przydało.
    Decyzja powyższa wymusza sposób postępowania, ew. zakupy brakujących części i "rozległość" instalacji.
    Jeśli dobrze pamiętam był ostatnio temat elektryki z tym silnikiem, ale wylądował w koszu. Może moderator coś pomoże?
  • Level 10  
    Pojazd będzie ujeżdżany przez mojego synka wyłącznie na podwórku i na działce, tak więc oświetlenie jest zbędne. Głównie chodzi mi o to, aby motorek odpalić, bez znaczenia czy rozrusznikiem czy kopniakiem. Zależy mi na tym aby była to w miarę prosta instalacja z której budową sobie poradzę.
  • Helpful post
    Level 42  
    Czyli wystarczy ci instalacja zapłonowa? Jeżeli tak to daj lepsze zdjęcia tego modułu, o którym pisałeś. Pasuje też zdjąć dekiel od strony zapłonu i też porobić zdjęcia. Dodatkowo trzeba zidentyfikować kable wychodzące z prądnicy. Biały i żółty to pewnie do regulatora - światła i ładowanie. Zielony masa. Pozostają brązowy i niebiesko-biały (lub na odwrót). Jeden pewnie jest wyjściem cewki ładującej a drugi impulsatora. Podaj rezystancje tych kabli względem masy.
    Znajdź na forum temat powieszony o "Pinout'ach" modułów i regulatorów. Znajdź podobny do twojego. Nie wiadomo czy jest właściwy. Ty musisz mieć moduł do 4T!
    Co z cewką zapłonową?
    Ostatnią sprawą jest ssanie automatyczne przy gaźniku. Czy jest? Daj zdjecia.
  • Level 10  
    Z prądnicy wychodzi 5 przewodów
    Niebiesko-biały idzie do czujnika, pozostałe żółty, zielony, biały i czarno-czerwony do uzwojeń. Żółty i biały idą z prądnicy do kostki czteropinowej która wygląda na podłączenie regulatora.
    Instalacja elektryczna w motorku z silnikiem 1P39FMB
    Moduł na pewno pochodzi z tej konkretnej maszyny. Wychodzi z niego 5 przewodów:
    żółty z zielonym paskiem, czerwony, czerwono-żółty, czarny, czarno-biały.
    Instalacja elektryczna w motorku z silnikiem 1P39FMB

    Instalacja elektryczna w motorku z silnikiem 1P39FMB

    Cewka siedzi na swoim miejscu, wychodzi z niej fajka do świecy, z drugiej strony dwa przewody: zielony i czarny z żółtym paskiem.

    W gaźniku nie widać miejsca na podłączenia jakichkolwiek przewodów, widać natomiast miejsce mocowania linki i to za pewne jest ssanie.

    Instalacja elektryczna w motorku z silnikiem 1P39FMB
  • Helpful post
    Level 26  
    Według tego https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2022075.html to będzie piąty moduł od góry, więc żółto zielony to impulsator, czerwony to cewka WN, czarny masa, czarno-biały gaszenie (po zwarciu do masy), czerwono-żółty to cewka zasilająca CDI.
    Z prądnicy, zielony to masa, czarno-czerwony zasilanie CDI, niebiesko-biały to impulsator. Biały i żółty to zasilanie ładowania i świateł więc ich nigdzie nie podłączasz. Miejsce zaznaczone na zdjęciu gaźnika to faktycznie miejsce mocowania linki ssania.
  • Level 10  
    Pięknie dziękuję, maszyna działa !!!