Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

alternator opel vectra A v6

11 Sty 2012 20:42 3679 20
  • Poziom 9  
    witam mam problem z alternatorem a ze to v6 to alternator jest mało dostepny.mierze napiecie ładowania bez właczonych odbiorników jest 14.5v a jak włacze odborniki (swiatła , dmuchawe, grzanie szyby itp )to ładowanie spada do 13.5v . i do tego zarzy mi sie kontrolka od ladowania i im wiecej odbiorników tym mocniej .co moze być uszkodzone?? moze ktos sie spodkał sie z takim przypadkiem.pozdrawiam
  • Poziom 42  
    Masa silnika, plus z altka, generalnie połączenia.
  • Poziom 35  
    ovaMichu napisał:
    do tego zarzy mi sie kontrolka od ladowania i im wiecej odbiorników tym mocniej .co moze być uszkodzone??

    Masz uszkodzony alternator wynień go albo zawiez do elektyka.
    Spotkałem sie z czymś takim.
    Pozatym nie było vectry A V6
  • Poziom 17  
    Sprawdz czy jak auto chodzi na na wolnych obrotach jakiś czas<3 minuty> i sa włączone wszystkie odbiorniki to grzeje się któraś klema.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Wyczyść głowne masy i plusy i zrób pomiar.
  • Poziom 10  
    Sorry za FTP kidu22 - niestety mylisz się. Owszem, jest masa po swapie na 2.5 V6 ale były też seryjne. Widziałem kiedyś taką na własne oczy i myślę że mnie nie zawiodły gdy kolega otworzył maskę ;) A była świeżo sprowadzona z Niemiec. Po za tym look ;) pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Vectra

    Co do alternatora to faktycznie przepatrz styki bo są bardzo ważne ale podejrzewam że i tak będziesz musiał odwiedzić elektryka bo styki na wirniku i regulator może już leciwe.
  • Poziom 35  
    A z czego były tam montowane silniki V6?
  • Poziom 9  
    oki sprawdze wszystki połączeni i bede pisał co i jak .to jest fabryczna vectra A z takim silnikiem .duzo ich nie było ale mozna takie jeszcze kupić. a silnik to oplowska vałka
  • Poziom 19  
    Jeśli lampka kontrola żarzy się podczas pracy silnika to mogą wystąpić następujące usterki:
    - Duża rezystancja przejścia w obwodzie ładowania akumulatora - przeczyścić wszystkie styki.
    - Uszkodzony regulator napięcia -wymienić
    - Zwarcie uzwojenia stojana z masą - zlikwidować
    - Przerwa w diodzie dodatniej lub ujemnej (diody wysoko prądowe)- wymienić cały mostek, lub tylko uszkodzoną diodę.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    alternator to napewno dalco remy.
  • Poziom 19  
    Motronic napisał:
    Zamiast pisać komunały wzięte żywcem w jakiegoś czasopisma typu Auto-Świat zapytal byś się wpierw jaki alternator-Bosch czy Delco-Remy?
    A co to ma za znaczenie jaki alternator, przecież jeden i drugi ma wszystkie wymienione przeze mnie elementy. Jeśli kolega nie zgadza się z w/w listą to proszę uzasadnić, a nie obrażać. Nie jeden alternator naprawiłem. Posty mają być zwięzłe i na temat, czyż nie? Takie się staram pisać. Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Motronic napisał:
    Jezeli w Delco potrafisz wymienić uszkodzoną diodę prostownika głównego to jesteś mistrz nad mistrze.
    Dlatego napisałem cały mostek lub tylko uszkodzoną diodę.
    Motronic napisał:
    Chyba sknociłeś. Bo co ma regulator do żarzącej się kontrolki to nie wie nikt poza tobą. Poza tym:
    Przecież regulator połączony jest z masą, więc jeśli będzie uszkodzony (tranzystor końcowy będzie wysterowany i tym samym będzie przewodził, bo powiedzmy układ regulatora się np. wzbudza) to właśnie obwód kontrolki może się zamknąć przez ten regulator i kontrolka będzie się świecić.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Motronic napisał:
    Dużo racji ma chomik106. Miernik z ostrą końcówką i wkłówać się w przewody przy klemach. W oplu to słaby punkt.
    Skoro auto odpala normalnie (rozrusznik pobiera podczas rozruchu kilkaset amper), to klemy muszą łączyć.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    rzeszutek1 wiem co piszę,nie biore tego z wyssanego kciuka,klemy łącza i nie twierdziłem inaczej.Kto kiedyś zgłebił to o czym pisze to wie o co biega.
  • Poziom 19  
    ovaMichu zakładając ten temat pytał co może być uszkodzone, więc wymieniłem. Klemy zawsze można wyczyścić bo to na pewno nie zaszkodzi, ale w tym przypadku to raczej nie jest przyczyną niedomagania ładowania - bo są one wstanie przewodzić wielokrotnie większy prąd podczas rozruchu. Niemniej czyszcząc je można po prostu szybko wykluczyć ich usterkę i szukać dalej w obwodzie ładowania.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Motronic napisał:
    A co tam chcesz czyścić? Nie rozumiesz, że klema od strony kabla to tuleja w którą jest wsadzony kabel a nastepnie jest to zagniecione? Na łaczeniu tej tulei z kablem utlenia sie materiał i jest zły kontakt.
    Rozumiem co kolega pisze. Budowę kabli do rozrusznika znam. Żeby i ten fakt wykluczyć, można zamontować klemy, które mają ściski na śruby i po problemie. I uprzedzając, odpowiadam, że lepiej wcześniej zmierzyć np. przez wkłucie się w przewód i przyłożenie drugiego kabla do zacisku akumulatora - by niepotrzebnie się nie narobić. Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    rzeszutek1 jeśli sie grzeją to się nie czyści,.tylko wyrzuca.Klema sie nie psuje tylko jej połączenie bo się przegrzewa i tu jest spadek napięcia-praktyka.
  • Poziom 19  
    Ja przecież nie pisałem, że jak się grzeje klema to się ją powinno wyczyści. Czyści się natomiast powierzchnię styku klemy i zacisk akumulatora.
  • Poziom 9  
    panowie chciałem tylko podpowiedzi na temat alternatora. a wy sie wykucacie kto jest lepszy w elektromechanice. napewno wszyscy macie choc po czesci racje . ale to nie powód do kłutni . jutro bede szukał usterki i napewno zaczne od spraw najprostrzych.przejrze klemy styki alternatora . połaczenie masy z karoseria i silnikem.a pożniej poszukam głebiej.