Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Fiesta 1.4 "wtrysk mono" regulacja ciśnienia

18 Gru 2004 23:47 3729 11
  • Poziom 14  
    Witam. Jestem posiadaczem bardzo żarłocznej fiesty, i mam problem jak zmniejszyć jej żarłoczność? Pali mi ona 10l/100km, po mieście i ok 9l/100km w trasie. Byłem już na diagnostyce podłączyli komputer wszystko sprawdzili wszystko OK, no i nic sie nie zmieniło. Czytałem na innym forum że w fiestach z silnikiem 1.1 jest regulacja ciśnienia wtrysku, i że reguluje się to śrubką imbusową ukrytą pod zaślepką. Czy w mojej Fieście też jest taka regulacja, i jeżeli tak to gdzie tego szukać. Bo przypuszczam że reguluje się to mierząc jednocześnie napięcie na sondzie lambda. I jeszcze pytanko jakie powinno być napięcie na sondzie lambda przy prawidłowej pracy silnika?
  • Poziom 13  
    Narazie cisnienie zostaw w spokoju. Posprawdzaj podstawowe rzeczy ustawienie zaplonu czy dziala przyspiszacz czy nie jest przestawiony rozrzad termostat czy silnik w miare szybko sie rozgrzewa wykrec swiece i sprawdz jak wygladaja elektrody.
  • Poziom 27  
    Cisnienia nie ruszaj to i tak nic nie zmieni a popsujesz sobie wszystko. Napiecie na sadzie lambda wacha sie od 100mV do 800mV charakterystyka sinusoidalna wiec bedzie ci ciezko to sprawdzic tym bardziej ze silnik musi miec pelne zagrzanie musi byc ona podlaczona bo jak rozlaczysz to wskoczy usterka a jesli sprawdzac to szeregowo. Czy na kompie robili tzw ustawienia podstawowe? Jesli nie to nalezy to zrobic lecz wczesniej posprawdzac czy wszytkie przewody podcisnieniowe sa popodlaczane i elektryczne czy pali na wszystkie swiece sprawdzic opory toczenie czyli czy ktores z kol lub pary kol nie blokuje i nie przychamowywuje nam samochodu. Filtr pow ma byc czysty. Zadnego lewego powietrza. paliwo dobrej jakosci!!! I podstawowe pytanie czy aby napewno dobrze go litrazujesz bo 80 % uzytkownikow nie potrafi tego zrobic w prawidlowy sposob a wszyscy potrafia narzekac ze duzo pali.
  • Poziom 17  
    mam podobny problem w peugeocie 206...spalał 6 litrów na 100 a teraz żre jak świnia..nawet do 12 litrów na 100 km....słychać basowy klekot...poprostu czuć ze idzie na maksymalnej dawce paliwa....mechanicy kasują za badania i mówią ze wszystko jest w porządku a tak nie jest....dziwne jest też to ze bardzo ciężko zagrzac silnik powyżej 80 stopni...tzn jeśli mam 85 stopni i przychamuję to temp zaczyna spadać do 80 a kiedy stane to w przeciągu 5-10 sekund jest 75....i nieważne czy jade przy tym 10 czy 40 minut (jazda stałą prędkoscią 90 km/h)....
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Termostat mam OK otwiera się po przejechaniu ok 3km, no i wtedy zaczyna działać ogrzewanie samochodu, a po przejechaniu ok 10 km wskazówka od temp. jest na środku skali NORMAL. Właśnie mierzyłem napięcie na sondzie lambda, no i tak jak kolega COBRAA napisał wahało się w podanych granicach, ale gdy silnik nie był jeszce dostatecznie nagrzany to czasami spadało poniżej 100mV no i wtedy tak jakby sie dusił. Co do litrażowania, to robiłem to w taki sposób że zalałem go pod korek, przejechałem 100km, no i znowu zatankowałem pod korek i to ile wtedy weszło paliwa to jest właśnie zużycie paliwa, które podałem. Co do elelkryki to nie sprawdziłem jeszcze tylko czujnika temp. powietrza, ale wydaje mi się że on aż tak na spalanie nie wpływa. Wężyki też powymieniałem te które były sparciałe(zwłaszcza od podciśnienia). Co jeszce można sprawdzić bo mi pomysłów już brakuje.
  • Poziom 27  
    Zgadza sie sonda dopiero zaczyna pracowac od okreslonej temp wczesniej idzie na tzw pamieci. Sprawdz te opory toczenia kol. I daj znac
  • Poziom 14  
    No sprawdziłem opory toczenia, na jednym tylnim kole ręczny chyba do końca nie odbija ale pare razy obróciłem kołem no i juz lepiej. Reszta kół ok. A czy uszkodzona uszczelka pod głowicą może być przycznyną takiego stanu rzeczy? Bo na korku wlewu oleju jest jakiś biały osad, może to jest winowajca?
  • Poziom 27  
    Usczelka pod glowica nie bedzie przyczyna wiekszego spalania. Ale to kolo o ktorym mowisz to tak poniewaz teraz lekko ci blokuje gdy jedziesz w droge blokuje lekko alewraz z kilometrami zaczyna sie grzac i blokowac coraz bardziej. Jak bys z takim lekko blokujacym wyruszyl np w trase to po 100 km potrafi zablokowac calkiem i wytopic np smar z lozyska. Doprowadz to kolo do porzadku i sprawdz potem spalanie. A i pojecie blokuje lekko to jest pojecie wzgledne czy aby napewno jest tak jak mowisz czy twoja ocena jest poprawna.
  • Poziom 14  
    Z tym kołem to powalcze, sprawdziłem jeszcze świece no i wszystkie są w jednakowym stanie, nie widać na nich sadzy, nie są osmolone mają lekki biały nalot na elektrodzie, czyli można wnioskować że spalanie jest w normie
  • Poziom 27  
    I wten sposob sam sobie postawiles diagnoze skoro swiece maja dobre spalanie czyli nie ma to zwiazku ze sterowaniem silnika ani nic ze silnikiem.
  • Poziom 17  
    chyba zlokalizowalem usterke - to zaden termostat ani nic takiego - przy kolektorze rura z filtru powietrza ma uplywnosc-uszczelka troche puszcza i przedostaje sie falszywe powietrze,,,silnik spala na tej uplywnosci tyle ze sie w pale nie miesci - 12 litrow na 100 km przy pojemnosci 1,1l 60 KM.....radze Ci to samo sprawdzic...jesli nie czujesz to posyp złącze mąką a przy zapłonie ją zacznie rozdmuchiwać....