Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E36 nie działa centralny, oświetlenie wew. kabiny i elektryczne szyby

11 Sty 2012 23:28 12154 10
  • Poziom 8  
    Witam,

    toczę nierówną walkę z e36 z roku '93. Nie działa ją jak w tytule: szyby, centralny i oświetlenie kabiny (tylko po włączeniu przełącznikiem).

    Oto to już wiem i zrobiłem:
    -same szyby działają i cały obwód. Jak sprawdzić? Niebieski przekaźnik pod kierą rozbierasz i zamykasz w nim obwód (jak rozbierzesz to sam sie domyslisz jak). Szyby wtedy działają. Wygląda to tak jakby na przekaźnik nie trafiał impuls.

    -wyjąłem moduł komfortu i nic nie znalazłem co by wyglądało na patologię
    -sprawdziłem dodatkowy przycisk od wyłaczania szyb- jest sprawny. Zamyka obwód.
    -Jest prąd na bezpieczniku od centralnego (sprawdzone próbówką)
    -wszystkie bezpieczniki sprawdzone

    Pytanie: czy jest sens rwać dywan i sprawdzać kable pod fotelem kierowcy? Ktoś pisał, że tam gniją. Czy ktos wie jaki kolor maja kable odowiedzialne za centralny zamek.
    Szyby jak nie zewre przekaznika to w ogóle nie działają. Centralny w ogóle sie nie odzywa

    Jaki nastepny krok? Wiązka w klapie bagaznika? Pod fotelem kierowcy?
    Może ktoś wie na których przewodach z modulu komfortu mam szukać napięcia do centralnego? Bede wtedy wiedziec czy moduł daje sterowanie?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 8  
    Sam sobie odpowiem...

    więc dziś zrobiłem wiązkę w klapie (a jakże- zepsuta!). Była tylko bez izolacji miejscami a nie przerwana, wiec nic to nie wniosło do sprawy.
    Poźniej dywan pod fotelem do góry... no i tam jest dopiero jazda! Wszystko w głębokim rozkładzie. Jutro biorę miernik i szukam jakiegos prądu w ogóle i przejść. Chyba tam spędzę torchę czasu ale mam nadzieję, że bedzie to owocny koniec walki... od tego należało zacząc. Jest tam totalne Kongo!
    ELo
  • Poziom 8  
    Wszystko działa. Zgniły kable pod fotelem kierowcy na złączce i nie było zasilania. Teraz funguje: centralny, oświetlenie kabiny, szyberdach, i szyby! Jak ktoś chętny na zdjęcie to niech da znać.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 2  
    Ja mam właśnie taki sam problem. Z dnia na dzień przestał działać centralny oraz podświetlenie wnętrza i schowka, wnętrze działa tylko po włączeniu ręcznym. Co do szyb to mam system korbotronik :D Niezawodny ;p Samochód dopiero co kupiłem i nawet nie wiem gdzie się zabrać. Sprawdziłem bezpieczniki pod maską ale tam są wszystkie całe. Kable w tylnej klapie na zgięciu co prawda z popękanymi osłonami ale nie przerwane. Myślę, że u mnie jest dokładnie to co u Ciebie patrząc po objawach dlatego byłbym bardzo wdzięczny za jakieś zdjęcia oraz jakiś szczegółowy opis naprawy usterki. Z góry wielkie dzięki ;)

    Dodam, że mam E36, sedan, 1,6 z 1993 roku
  • Poziom 8  
    Na zdjęciu widać zgnite (zielone) złącze kilku czerwonych (zasilających) przewodów pod dywanem pod fotelem kierowcy. Tam należy zacząć szukać przy takich objawach jak ja miałem.
    Naprawa: wycinasz to zgnite złącze i wstawiasz nowe. Chodzi o połączenie wszystkich dochodzących przewodów ze sobą.

    BMW E36 nie działa centralny, oświetlenie wew. kabiny i elektryczne szyby
  • Poziom 2  
    Fotel kierowcy muszę pewnie zdemontować do tego. To mówisz, ze wszystkie kable z tego złącza mam połączyć ze sobą tak ??
  • Poziom 8  
    Tak dokładnie. Czerwone wszystkie do kupy razem (tylko nie wsadz do odchodów psa lub kota ;)
  • Poziom 2  
    Dziś zmieniałem fotel kierowcy więc i od razu sprawdziłem te kable pod fotele. Ku mojemu jednak miłemu zaskoczeniu wszystko tam wygląda jak z fabryki. Jednak coś za coś. Problem nadal zostaje nierozwiązany. Czytałem gdzieś, że podczas otwartych drzwi ponad 30min samochód przechodzi w tryb oszczędzania akumulatora i sam automatycznie wyłącza światło. Rzekomo potrafi po zamknięciu drzwi nie wrócić z tego stanu. Czyta nadal, że drzwi są otwarte. Może to stanowi jakiś punkt zaczepienia w moim samochodzie, ponieważ faktycznie światło nie zapaliło się już po tym gdy sprzątałem samochód przy otwartych drzwiach nawet półtorej godziny.
  • Poziom 2  
    Witam
    mam podobny problem
    od jakiegoś czasu nie mogłem otwierac samochodu od strony kierowcy
    mogłem tylko zamykac, otwierałem wiec od strony pasażera,
    dziś od strony pasażera centralny nie zadziałał otworzyłem manualnie tylko prawe dzwi, reszta nadal zamknieta
    pytanie jak otworzyc reszte dzwi, i co może byc przyczyna
    dodam ze mało tego że sie dzwi nie otwieraja to i samochód nie pali co sie nigdy nie zdarzało
    szyby mam na korbke, szyberdach elek. ale nie działa juz od dawna, czasami zadziałał a czasami nie.
    prosze o pomoc, jutro będę rozbierał go.

    Moderowany przez CameR:

    W czym ta pomoc potrzebna? W rozbieraniu auta?
    Wszystko na temat tych usterek BMW zostało wielokrotnie napisane na tym forum.
    Najpierw rozbierz wszystko, sprawdź to co "widać" a dopiero potem proś o pomoc.

  • Poziom 2  
    potrzebna pomoc bo nie moge nic rozebrac bo otwieraja mi sie tylko prawe dzwi
    lewe od kierowcy za zablokowane przez centralke a zamek juz od jakiegos czasu nie otwierał mi od strony kierowcy centralki takze nie wiem jak je odblokowac żeby dostac sie do przewodów pod fotelem

    Dodano po 2 [godziny] 20 [minuty]:

    a po za tym samochód nie pali, i chce wiedziec czy to przez ten zamek centralny czy to ma cos z tym wspólnego
    czy moduł komfortu mógł spowodowac że samochód nie pali?
  • Poziom 2  
    no to co mi sie udało zrobic
    lusterka i oświetlenie juz działa
    dzwi odblokowałem recznie

    problemem jest zwarcie na masie, samochód odpalił jak odłaczyłem akumulator i podłaczylem znów, i normalnie pali do czasu az nie włoze kluczyka w dzwi i nie próbuje go zamknac jak to zrobie to znów to samo i musze odłączyc akumulator

    Jak widac to nie jest taki sam temat i nie ma tego opisanego wiec jak ktoś moze cos poradzic dlaczego tak sie dzieje to prosze pisac