Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra G - fabryczne radio CDR 500, brak info na wyświetlaczu

Arci9 12 Jan 2012 09:02 6828 17
  • #1
    Arci9
    Level 9  
    Panowie, przeszukałem net, na różne warianty ale nie mam jednoznacznej odpowiedzi:
    Zakupiłem do Astry G 2000r. radio CDR 500, po podłączeniu radio gra (kod na stałe) , sterowanie z kiery tez jest, ale nie pokazuje info na wyświetlaczu - pokazuje niezmiennie tylko datę i godz.
    Wcześniej w tym aucie było radio nie fabryczne, a jak domyślam sie po wersji wyposażenia (sport) pewnie w salonie siedziało cos fabrycznego (pewnie kaseta).

    Po informacjach na forum i necie, domniemywam, że albo trzeba podłączyć się pod kompa i "zaprogramować" wyświetlacz , albo powalczyć z kablami, ale studiowałem między innymi ten schematu i nie do końca kumam czaczę



    http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... eldisp.htm

    Pytanie które mi się nasuwa, to czy kabel od sterowania antenę powienien być do kości gdzie są prądy itp czy do kości dedykowanej do sterowania kiery i wyświetlacza?

    A drugie: Czy "wyświetlacz" faktycznie się programuje i może to być przyczyna, że nic nie widać?I czy tylko wtedy serwis (Tech ; Tech2), czy jakies inne urządzenie?
    pozdrawiam
    Artur
  • #2
    kosmik903
    Level 17  
    Co do pytania pierwszego to nie pomogę, jeśli jednak chodzi o wyświetlacz to miałem ten sam problem w Oplu Omedze i niestety trzeba było go przeprogramować "dostroić" do radia. Konieczne było podpięcie do TEC-a.
  • #3
    Arci9
    Level 9  
    no właśnie tego się obawiam, ale przed ewentualną wizytą chciałem znaleść mocne powtierdzenie, zwłaszcza , że w serwiesie taka usługa 180zł! Więc pewnie pozbył bym sie radia...i zakupił coś dużo tańszego...

    i jeszcze jedno pytanie które mi sie nasuneło: czy powypięciu z instalacji radia (jakiegokolwiek) wyświetlacz z datą powinien gasnąć?
  • #4
    DKAG
    Level 22  
    Jeśli z autem dostałeś tak zwany CAR PASS, to sprawdź na niej, czy w linii Radio Type/Code masz wpisany model radia i kod do niego. Jeśli tak, to znakiem tego auto wyszło od producenta z radiem i wyświetlacz ma aktywną funkcję współpracy z radiem (chyba, że go podmieniono). Wtedy zostaje tylko sprawdzić, czy wszystkie kable potrzebne radiu i wyświetlaczowi do współpracy masz tam gdzie powinny być. A to już masz na tej stronie, którą cytowałeś.
  • #5
    Arci9
    Level 9  
    DKAG, rozumiem, że jeśli nie ma info o radiu w CAR PASS to bankowo mogę jechać do serwisu na programowanie?
    Nie mam pewności co do podmiany wyśw. , auto mam kilka lat, ale przeszłości jego na tyle nie znam.
  • #6
    tttomekkk
    Level 12  
    Kolego wyłącz radio a przy włączeniu przytrzymaj razem przez kilka sekund klawisze 3 i 5 lub 4 i 6 (nie pamiętam dokładnie które) wyświetli ci się napis digit 8 lub digit 10 nie puszczając klawiszy poczekaj aż się przełączy z jednego na drugie i po robocie wyświetlacz będzie działał.
  • #7
    Arci9
    Level 9  
    tttomekkk, takie banalne rzeczy przed napisaniem postu to sprawdzałem ;)

    Więcej, wróciłem od gościa który ma jakiegoś kompa, niby łaczy sie z wyswietlaczem (TID), ale większość funkcji ma poblokowanych - on twierdzi, że problem jest z samym wyś. , bo go wyrzuca z połączenia z nim (ale samych błędów nie ma).
    Podłączył jakiegoś starego kaseciaka, ale niestety też nie ma info na wyświetlaczu.Więc albo wyś. jest jakoś jednak zblokowany albo zwalony.
    Muszę chyba rozebrac konsolę i zobaczyć jakie kable są do wyświetlacza podłączone.
  • #8
    DKAG
    Level 22  
    Arci9 wrote:
    Muszę chyba rozebrac konsolę i zobaczyć jakie kable są do wyświetlacza podłączone.

    Prościej będzie zacząć od strony radia. Sam pisałeś, że było w nim inne zamontowane. Możliwe więc, że monter "dostosował" instalację do niego.
  • #9
    Arci9
    Level 9  
    jak pisałem oglądam cały czas kable przy radiu.
    Ale nawet mając schemat na podanej stronie internet. nie mam pewności co do poprawności mojego połączenia.

    Dlatego szukam pomocy i też wskazówek, na co powinienem zwrócić uwagę przy okablowaniu.
  • #10
    mister_j
    Level 22  
    Jeżeli wyświetlacz jak napisałeś: "pokazuje niezmiennie datę i godzinę" to brak jest napięcia przełączającego, tzn. sprawdź czy z radia wychodzi po włączeniu nap. 12V na pin ANT. Nawet jeżeli radio jest w trybie DIGIT8, a powinno być w DIGIT10, to wyświetlacz powinien reagować po włączeniu radia (zgaszeniem daty). Pzdr
  • #11
    DKAG
    Level 22  
    mister_j wrote:
    Nawet jeżeli radio jest w trybie DIGIT8, a powinno być w DIGIT10

    Astry G to nie dotyczy, gdyż ma wyświetlacz 10-cio pozycyjny i wyświetli informacje niezależnie od ustawień w radiu.
    Popieram kol. mister_j odnośnie sprawdzenia pin ANT.
  • #12
    LWD11
    Level 31  
    Jak podasz 12v na pin power anteny, w czasie gdy stacyjka jest przekręcona kiedy na displayu pokazuje się data, to data powinna zniknąć, jeżeli nie znika to najprawdopodobniej będziesz musiał jechać do serwisu, bądz do kogoś kto posiada techa i włączy w wyświetlaczu obsługę fabrycznego radia.
  • #13
    Arci9
    Level 9  
    Niestety nic się nie zmienia: data nawet na chwilę nie znika :(
    Czyli albo programowanie wyświetlacza albo jego awaria?
  • #14
    LWD11
    Level 31  
    Arci9 wrote:
    Niestety nic się nie zmienia: data nawet na chwilę nie znika :(
    Czyli albo programowanie wyświetlacza albo jego awaria?


    Najprawdopodobniej auto wyjechało z fabryki bez fabrycznego radia, co za tym idzie, w wyświetlaczu jest wyłączona opcja obsługi takiego odbiornika.
  • #15
    Arci9
    Level 9  
    Mam gdzies dokumenty do auta, to sprawdze czy jest jakaś wzmianka o tym.
  • #16
    kidu22
    Level 35  
    Tak jest taka opcja że Wyświetlacz jest zablokowany dla danych z radioodtwarzacza, każdy elektryk od opli odblokuje tę funkcję, koszt nie powinien przekroczyć 50zł .
  • #17
    Arci9
    Level 9  
    kidu22, dziękuję za dobrą i rzeczową informację.
    Nie mam tylko "elektryka od opla", czy to oznacza, że zwykły elektryk sobie nie poradzi?