Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes 124 2,3 lpg ,Nie chce odpalić

12 Sty 2012 11:42 4605 6
  • Poziom 9  
    Witam.od dwoch dni posiadam w/w mercedesa.juz w trakcie powrotu do domu.zauwazylem ze potrafi sie przydusic na benzynie jak i na lpg. Rano milem problem z odpaleniem(bylo wilgotno) dlugo musialem krecic zeby odpalic.Na drugi dzień pokreciłem dwa razy i odpalił .pięknie jezdził dopóki nie spadła mrzawka.zgasł mi w trakcie jazdy. na holu odpalił .Ale musiałem go trzymac na wysokich obrotach bo inaczej gasł.Dojechałem na parking.postał 5 min na zgaszonym silniku .odpaliłem bez problemu..Zostawiłem go na poł godziny zgaszonego.Odpalił ale po pierwszych stu metrach zgasł. juz nie chciał odpalic.Po odłaczeniu akumulatora. i ponownym podłaczeniu odalił ale jak wczesniej musiałem trzymać obroty powyżej 2500.Potem juz nie chciał odpalić nawet po ponownym odłaczaniu akumulatora.A przy wczesniejszym odpaleniu jak go gazowałem słychac bylo jakby pykanie czy delikatne strzelanie...Co to moze byc? przewody ,świece?czy cos powazniejszego? sprawdziłem pierwszy przewód WN daje iskre.Prosze o pomoc .Bo nie wiem czy sie nie wkopałem z tym zakupem

    Dodano po 16 [minuty]:

    Dla ułatwienia.Wczoraj wymieniłem przewody, świece .Ta metalową puszkę puszkę od gazu- (to chyba parownik?) silniczek krokowy.Bo to od niego nie chciał zapalić.Zawiesił się.Palec rozdzielacza i kopułkę mam dobrą .Sprawdzałem na Mercu kolegi.Odpala słabo na benzynie i jeśli nie trzymam na obrotach to powoli spadają i gaśnie.Za to na LPG Odpala super.Ale muszę go od razu przygazować.Obroty wchodzą na 2000.W czasie jazdy czasem obroty lecą w dół .a czasem trzymaja sie na 1100, 2500 . A dziś mi strzelił po cichu i już nie moge odpalić ani na benzynie ani na LPG. Co tu się dzieje?

    Dodano po 2 [godziny] 4 [minuty]:

    Już odpowiedziałem sobie sam na to pytanie. Zabralem się do roboty.Rozkręciłem filtr powietrza .Obudowę i silniczek krokowy.Okazało się,że na dole pod silniczkiem krokowym spadl gumowy wąż.Wystarczyło go zalożyć.Nawet bez rozkręcania. Ale nadal mam problemy z obrotami i nier ówną pracą silnika.Pozdrawiam.Może się kiedyś przydadzą moje posty
  • Spec od Mercedesów
    erwin01 napisał:
    Rozkręciłem filtr powietrza .Obudowę i silniczek krokowy.Okazało się,że na dole pod silniczkiem krokowym spadl gumowy wąż.Wystarczyło go zalożyć.Nawet bez rozkręcania.Pozdrawiam.Może się kiedyś przydadzą moje posty

    Ta usterka jest znana posiadaczom modelu 124 z silnikiem LPG - rurka ta spada najczęściej po "wystrzale" gazu. Było o tym sporo razy na "elektrodzie" - wystarczyło poszukać.
    Natomiast to, co jest oryginalnie pod filtrem powietrza to nie jest żaden "silniczek krokowy". To nawet nie leżało w pobliżu silniczka krokowego.
    Co to natomiast jest silniczek krokowy możesz sobie poczytać w poście podwieszonym na órze pierwszej strony forum.
    Natomiast to, co znalazłeś pod filtrem powietrza to zwykły elektromagnes z przysłoną.
  • Poziom 9  
    Rozumiem.Ale co dolega mojemu MB ,że ciągle mam problemy z odpalaniem? Długo trzeba sie nakręcić żeby odpalił .A czasem ładnie odpala na lpg a nie chce na benzynie i na odwrót.No i te obroty.Po tym wystrzale już gorzej można go odpalić.Czy nie uszkodziło się tam nic? Wystrzał nie był mocny .Już czytałem forum i każdy miał podobny problem.Ale nie taki sam jak mój.Więc nie znalazłem odpowiedzi :/
  • Spec od Mercedesów
    erwin01 napisał:
    Ale co dolega mojemu MB ,że ciągle mam problemy z odpalaniem? Długo trzeba sie nakręcić żeby odpalił

    Naprawdę trudno powiedzieć - bo KE-JET ma niby prostą konstrukcję, ale niestety sprawia dużo problemów diagnostycznych. Nawet dla osoby która coś o tym systemie wie i akurat znajduje się przy aucie. Dodatkowo jest LPG - skąd mamy wiedzieć, że jest zamontowane prawidłowo? Że to nie ten system jest powodem kłopotów?
    erwin01 napisał:
    Po tym wystrzale już gorzej można go odpalić.Czy nie uszkodziło się tam nic?

    Zależnie od siły wystrzału mogło dojść do skrzywienia lub przesunięcia talerza przepływomierza (to ten duży talerz pod filtrem powietrza poruszający się w dół)
    Sprawdź czy jest w tej chwili ustawiony centrycznie względem swojego otworu i czy nie ociera o obudowę w żadnym momencie swojego ruchu.
  • Poziom 9  
    Mój mesio byl u mechanika.Wymieniono monowtrysk.Od strzalow gazu "pokrywka" latala i byla powyginana.Zaloono nową.Teraz ladnie odpala.
  • Poziom 28  
    Do następnego strzału. Poza tym, to nie jest monowtrysk.
  • Poziom 9  
    problem tkwil w monowtrysku i kaloszu pod filtrem paliwa. niestety miałem mercedesa 1,5 roku i robiłem to ze 3 razy. Prawdą jest to, że te silniki nie trawia gazu. Po każdej naprawie mechanicy odradzali mi jazdę na lpg. przepalalem go na benzynie przez miesiąc. za kazdym razem po miesiącu przechodzilem na wyregulowana instalację lpg. i zawsze się psuł. strzaly byly na pożądku dziennym. Za każdym razem kiedy coś się psulo podjeżdżał taki sam mercedes i mwili" normalka" Jedyne silniki do tego modelu lubiace gaz to 2,2 150km i 3,2 220km nne to szajs.