Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Płynnie działający komputer do edycji zdjęć, muzyki, nie koniecznie do gier

ALTUS 140 12 Sty 2012 13:40 1174 3
  • #1 12 Sty 2012 13:40
    ALTUS 140
    Poziom 16  

Witam, potrzebuję zmienić wreszcie komputer, ponieważ obecny nie nadaje się już zupełnie do niczego do czego mógłby mi się przydać:
    -jestem amatorem fotografii, więc edycja, zarządzenie, płynne przeglądanie ( programy takie jak photoshop, corel photopaint itp, zdjęcia co najmniej 8Mpix
    -bawię się w wolnych chwilach w tworzenie muzyki, FL studio itp
    -często komputer pracuje kilkanaście godzin non-stop
    -płynne przeglądanie internetu i filmów przez przeglądarkę (teraz zacinają)
    - nagrywanie płyt CD z muzyką, DVD
    -dysk twardy 250GB minimum.
    Oczywiście mile widziana wielozadaniowość, tj. edytuję duże zdjęcie+słucham muzyki. Chciałbym uniknąć zintegrowanej grafiki.

Ze starego PC nic raczej nie odzyskam (Socket A, 512 DDR1, Athlon 2000+, dysk ATA, Radeon 9600 AGP),
    ewentualnie sound blaster live, ale z tego co wiem, współczesne zintegrowane karty radzą sobie podobnie.
    Zastanawiam się jeszcze nad laptopem. Przemawia za nim wygoda, oszczędność miejsca i estetyka, a np. na wakacjach na bieżąco mogę zgrywać zdjęcia. Blaszak z kolei może mi dać wyższą wydajność przy niższej cenie i możliwość rozbudowy.
    Kasa, jaką mogę dać za stacjonarny to 1000zł z niewielkim hakiem, nieźle byłoby jakby było taniej. Do laptopa mógłbym dołożyć jeszcze kilka stówek i kupić np za 1500-1700. W przypadku stacjonarnego opierałbym się częściowo na używanych częściach, jeśli laptop, to raczej nowy. Dawno już wypadłem z tematu komputerów, więc proszę o wyrozumiałość jeśli zadam jakieś głupie pytanie.
    Pozdrawiam

0 3
  • #2 12 Sty 2012 15:04
    vmrexor
    Poziom 17  

W sumie z starego zestawu być może wykorzystasz obudowę i napędy.