Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Krzywe opony ala jajko czy to wada fabryczna ?

ggregorii 12 Sty 2012 15:58 6159 26
  • #1 12 Sty 2012 15:58
    ggregorii
    Poziom 17  

    Witam posiadam golfika 4 po zakupie zarzuciłem do niego SAVA EFECTA 175/80 r 14 lato trochę pojeździłem może z sezon pyknąłem w dołek i zaczęło mi kołysać autem jak jajkiem. Wymieniłem ta oponę i dalej w jakimś stopniu buja. Sprawdzałem u mojego znachora i każda opona robi się jaj jajko. Stojąc naprzeciwko kola i kręcąc nim widać jak chodzi góra i duł. Co ciekawe tą która kupiłem na wymianę po niecałym pół roku jazdy robi sie to samo. Moje pytanie czy ten profil jest jakiś słaby żeby utrzymać tą masę auta. Ewentualnie czy to od stylu jazdy ??? ciężkiej nogi nie mam. Czy po prostu ta SAVA to dziadostwo ???

    0 26
  • #2 12 Sty 2012 16:13
    robokop
    Moderator Samochody

    Jeśli zawieszenie jest w porządku (szczególnie amortyzatory), to pozostaje wina opon. Zresztą patrząc po wyważarce żadna opona nigdy nie kręci się idealnie prosto. Felgi proste i z właściwym ET?

    0
  • #3 12 Sty 2012 16:15
    ggregorii
    Poziom 17  

    No amortyzatory zmieniałem w zeszła zime. Myslalem też ze to felgi ale kilka osób mi sprawdzało i ok. Co to jest to ET.

    1
  • #4 12 Sty 2012 16:25
    adamblonsky
    Poziom 15  

    Nie kombinuj tylko wymień opony jak są krzywe, a jeśli chodzi o odp. na twoje pytanie to możliwości są dwie :
    1. dziadowskie opony ,
    2. technika jazdy

    0
  • #5 15 Sty 2012 22:25
    arek_84
    Poziom 11  

    Sam dobrałeś rozmiar? Sprawdzałeś czy można stosować taki w Twoim modelu auta?
    Sprawdziłeś nośność opony?
    Wydaje mi się, że mogą być źle dobrane opony.
    Druga sprawa przy profilu 80 wpaść w dołek i coś uszkodzić to trzeba się postarać. A sprawdzałeś ciśnienie? Może było za niskie i dlatego takie cuda się dzieją.

    0
  • #6 15 Sty 2012 22:30
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 16 Sty 2012 00:59
    kwok
    Poziom 39  

    Opony albo ważenie tzn z doświadczenia wiem że koła trzeba ważyć kilka razy po założeniu ale nie zawsze - ja zawsze ważę jeśli zaczynają bić (czasami trzeba zapędzić ze 140km/h celem sprawdzenia) i jest dobrze. Jeśli nie przekraczasz 100km/h to nie poczujesz niedoważenia koła 10g i opony się wybiją na jajko.

    0
  • #8 16 Sty 2012 01:11
    SauerMauser
    Poziom 21  

    arek_84 napisał:
    Sam dobrałeś rozmiar?


    To fabryczny rozmiar.


    Ewidentnie wina opon. Sava to raczej taki polski dawny Kormoran (on też robił sobie "jaja" z kierowców).

    Kup Michaliny i będzie dobrze, a jeszcze lepiej Kontynentalne.

    0
  • #9 16 Sty 2012 11:54
    ggregorii
    Poziom 17  

    No dla mnie to też opony bo nawet nowa co 6 miesięcy ma już ewidentnie widać że zaczyna się robić to samo. Mam wrażenie że robi się to w miejscu łączenia opony zgrzewu czy jak to tam się nazywa.

    0
  • #10 16 Sty 2012 20:54
    arek_84
    Poziom 11  

    SauerMauser napisał:
    To fabryczny rozmiar.


    Nie do końca. W zależności od silnika. Nie wiem jaki jest u ggregorii

    Ja nie byłbym taki pewny, że to wina opony. Mogą być też np.zbyt wąskie lub szerokie felgi. Zrobisz jak będziesz uważał, można i co pół roku zmieniać opony i uważać to za normalne.

    1
  • #11 17 Sty 2012 01:21
    SauerMauser
    Poziom 21  

    arek_84 napisał:
    Mogą być też np.zbyt wąskie lub szerokie felgi.


    Słusznie, założyłem, że są oryginalne i auto to 1.4 benzyna (w pierwszym poście był zapis "golf 4", a nie 1.4, stąd moje założenie...), jednak puki autor wątku nie poda charakterystyki auta i tego, czy felgi są seryjne jak z linii produkcyjnej, póty będą snute domysły.

    0
  • #12 17 Sty 2012 01:40
    Cowboy zagrabie
    Poziom 26  

    Swego czasu szef kupował nam do ciężarówek oponki marki SAVA. Też się robiły jajowate,ale zwalane było bezprzerwy na zbyt ciężkie ładunki (Jazda po budowie).
    Na tych oponkach pisało również " Made in Belarus "
    Przydało by się jeszcze odczytać z nich index prędkości.

    0
  • #13 17 Sty 2012 01:54
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Obecnie oponki Savy, model z pierwszego postu, czyli Efecta, są produkowane również w Polsce, przypuszczam, że to może być zakład Kormorana. A Kormorany nie wspominam mile, ponieważ dwa razy reklamowałem w moim Golfie II (15 lat temu) te opony, ze względu na, tu cytowane, "jaja" (z autem wszystko było OK).

    Stąd mój uraz do tanich opon.

    0
  • #14 17 Sty 2012 02:43
    ggregorii
    Poziom 17  

    Autko to 1.6 o mocy 100 koni. felgi to jakieś alumki 14. Na pewno proste bo 4 znachorów mi sprawdzało bo myślałem że krzywe. Mam zimówki na seryjnych od VW i jako tako nie widzę problemów z jajem. A może te savy nie wytrzymują zbyt jednorazowych i długich tras ???. W każdym bądź razie jajka i czuć to podczas przyspieszania tak do ok 50 później wiadomo jajko rozchodzi się po kościach :)

    0
  • #15 17 Sty 2012 03:41
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Zatem opony fabryczne do tego silnika to 175/80/14, jak pisałem, czyli wina opon zapewne, zresztą opinie na temat tej marki opon są słabe. ;-)

    0
  • #16 17 Sty 2012 08:58
    Mad Max
    Poziom 23  

    SauerMauser napisał:
    Zatem opony fabryczne do tego silnika to 175/80/14, jak pisałem, czyli wina opon zapewne, zresztą opinie na temat tej marki opon są słabe. ;-)


    A "pyknięcie w dołek" zapewne nie ma żadnego z tym związku. Zwłaszcza, że "kołysanie" pojawiło się PO tym pyknięciu...

    0
  • #17 17 Sty 2012 09:51
    ociz
    Moderator Samochody

    Sava Rapidex, najlepsze letnie opony jakie miałem, ale te do najtańszych nie należały. :)

    1
  • #18 17 Sty 2012 13:04
    ggregorii
    Poziom 17  

    Mad Max napisał:
    A "pyknięcie w dołek" zapewne nie ma żadnego z tym związku. Zwłaszcza, że "kołysanie" pojawiło się PO tym pyknięciu...


    To był tylko przepust ściekowy na wodę taka rynna z betonu ale to przy prędkości 10 na godzinę i tylko prawa przednia poleciała i biła też na boki a po niej powoli jajko z resztą. Dziwne widać nie pieniądze i nie opona. Szkoda że zaginęła mi gwarancja. No właśnie czy takie coś to obejmuje bo z tego co pamiętam to chyba dają z 5 lat ???

    0
  • #19 17 Sty 2012 14:15
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Mad Max napisał:
    A "pyknięcie w dołek" zapewne nie ma żadnego z tym związku. Zwłaszcza, że "kołysanie" pojawiło się PO tym pyknięciu...


    A h....... z takim oponami, jeżeli przy profilu 80 na pierwszej słabszej dziurze ulegają deformacji!

    Michaliny mam już 3 lata i jeżdżę tylko po dziurach (zaleta miejskiego trybu życia), nadal nie trzeba wyważać.

    0
  • #20 18 Sty 2012 12:47
    ggregorii
    Poziom 17  

    Hm to panowie doradźcie jakie ewentualnie mogę zastosować zamienniki. Chodzi mi o rozmiary ???

    0
  • #21 18 Sty 2012 12:54
    ociz
    Moderator Samochody

    Z tymi 155/65R14 to był żart tak?
    Jedyne na felgi 14 to 175/80, większość Golfów jeździ na 15-tkach i szerokość min 185.

    0
  • #22 18 Sty 2012 13:27
    ggregorii
    Poziom 17  

    A zimówki mam 185/65 r 14 i jeżdżę czyli letnie też takie mogą być. No bo jak mam felgę 14 to przecież nie wrzucę opony 15 ?

    0
  • #23 18 Sty 2012 13:43
    ociz
    Moderator Samochody

    ggregorii napisał:
    zimówki mam 185/65 r 14

    Jak połamiesz miskę olejową to pamiętaj że to wyłącznie wina kierowcy nie samochodu ani stanu dróg.

    1
  • #24 18 Sty 2012 16:21
    SauerMauser
    Poziom 21  

    ggregorii napisał:
    zimówki mam 185/65 r 14


    Kolego, zasada doboru opon jest taka, że na zimę dobiera się węższe o wyższym profilu.

    185/65 to tragedia zimą na 14"...

    0
  • #25 18 Sty 2012 16:23
    ggregorii
    Poziom 17  

    Tak tylko każdy mechanik u którego byłem z czymś zaczął się śmiać że co z tego że takie fabryczne są jak wąskie i że spokojnie mogą być szersze co za tym idzie również niższe. Brat ma 205 na ileś tam też w golfie i daje jakoś rade i nic nie urwał na naszych polskich drogach


    Sprawdzę jeszcze rozmiar swoich zimówek bo coś pokręciłem, ale nie widzę problemu w jeździe na tych oponach. Za wąskie też są do niczego co z tego że tnie śnieg jak 0 przyczepności.

    0
  • #26 18 Sty 2012 16:26
    SauerMauser
    Poziom 21  

    Tu nawet nie chodzi o urwanie, latem możesz śmiało śmigać na takich laczkach, nawet 205-tkach (większa powierzchnia kontaktu z nawierzchnią), ale zimą ceni się większy nacisk na cm2, podobnie jak na wodzie...

    0
  • #27 19 Sty 2012 01:56
    ggregorii
    Poziom 17  

    Sorki pomyliłem numeracje. Zimówki jednak mam 175/80 r14 i patrząc to balon dość wysoki.NA seryjnych felgach od VW

    0