Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki kocioł gazowy do mojego domu.

buulee 03 Jun 2013 22:51 61925 147
Bosch
  • #121
    IPSX
    Level 10  
    czy mogę liczyć na odpowiedzi na moje pytania ?
  • Bosch
  • #122
    kabee84

    Level 24  
    Po 1. Kocioł dwufunkcyjny grzeje wodę użytkową PRZEPŁYWOWO. Jak byś zamienił swój zestaw kocioł + zasobnik na kocioł dwufunkcyjny to byś dopiero płakał... (w sensie odczuł ogromny dyskomfort, można to porównać z przesiadką z Audi do Malucha).
    Po 2. To że kocioł podgrzewa wodę w zasobniku w czasie, gdy tego nie chcesz, nie jest winą samego urządzenia grzewczego lecz jego AUTOMATYKI.
    Po 3. Co z tego, że kocioł ma pracować (wg nastaw na programatorze) w określonych porach, jeśli w tym czasie kiedy pracuje - pracuje pełną mocą... Niejednokrotnie korzystniej jest utrzymywać cały czas w domu rozsądną temperaturę (obniżenie temperatury w czasie kiedy nas nie ma o nie więcej niż 2-3 stopnie) niż później marnować duuużo energii na dogrzanie domu do ustawionej temperatury.
    Po 4. Jeśli masz wymiennik c.w.u. w dobrym stanie, można go wykorzystać i podłączyć do niego porządny kocioł kondensacyjny z porządną automatyką pogodową (z możliwością sterowania pokojowego i oczywiście wszystkich nastaw c.o. i c.w.u.)
    Po 5. Każda modernizacja kotłowni wiąże się z kosztami. Za 1500zł nie zrobisz tego, chyba że z wężyków ogrodowych.... Za samo przystosowanie komina do kotła kondensacyjnego zapłacisz około 800-1000zł (wkład + przyłącze w kotłowni + adapter + kolana + daszki). Przeróbki w kotłowni (zawsze są), to jakiś zaworek trzeba będzie wymienić... Za darmo też nikt nie chce pracować.... Żeby się w 9000zł zmieścić, na kocioł przeznacz 6000-6500zł.
    Po 6. Kondens daje realne oszczędności 10-20% na zużyciu gazu. Niestety - cuda tylko w polityce.
  • #123
    IPSX
    Level 10  
    dla tych 10-20 % oszczędności dla mnie warto .

    ale może od początku:

    ad1) porobiłem eksperyment na zasadzie że wyłączyłem pompę cyrkulacyjną na 2 dni i ten efekt jest do przyjęcia , ja nie z tych kapryśnych co natychmiast musi mieć gorącą wodę i przez te 2 dni dyskomfortu nie miałem.

    ad2) automatyka w moim piecu nie jest aż tak inteligentna jak bym chciał bo nie wie że np w środę o 15 muszę wziąć kąpiel bo o 17 mam ważne spotkanie (i muszę grzać cały zasobnik by się wykąpać a po 18 będzie znowu grzać i nikt tej wody nie zużyje bo byłem ostatnim kapiącym się o tej 15 danego dnia ) a piec nastawiony optymalnie że ciepłą wodę ma grzać rano od 6 do 8 i wieczorem od 18 do 19

    ad3) bo u mnie głównym systemem ogrzewania jest kominek który jest rozpalany około 10 lub 12 a czasem nawet o 9 rano i palone w nim do 18 /19 a później piec pracuje do 22 by podtrzymać temperaturę. Od 22 do 5 rano piec nie działa i jak budzę się to mam temperaturę około 19 stopni co jest optymalne o 5:30 dla mnie.

    ad4) nie mam zamiaru mieć tego zasobnika to on jest powodem zmiany pieca, już dosyć życia pod dyktando pieca, chce mieć ciepła wodę wtedy kiedy mam na to ochotę a nie w określonych godzinach gdy piec ją przygotowuje - a podtrzymywanie cały dzień ciepłej wody w zasobniku ni jak nie pasuje mi do mojego budżetu .

    ad5 tu nie będę dyskutować bo się nie znam na tym , wiem tylko ze komin jest z rurą kwasową i ma daszek

    ad6 jak już pisałem na wstępie dla mnie to ma sens

    pytanie teraz tylko który kocioł wybrać
    czy z wbudowanym zasobnikiem około 40L by mieć ten komfort ciepłej wody natychmiast (w połączeniu z cyrkulacja którą mam) czy jednak zwykły 2 funkcyjny.

    pamiętając ze mam podłogówkę w domu z mieszaczem to jaki kocioł będzie dobry (jaka firma ma kondensacyjne z 2 obiegami)
  • #124
    kabee84

    Level 24  
    Ciężko będzie z Tobą dyskutować, bo uważasz że masz rację i wiesz najlepiej a tak naprawdę nie masz pojęcia jak to wszystko działa i na czym polega. Trzeba by wszystko tłumaczyć od początku... Tak po krótce:
    Cyrkulacja to jedno, dyskomfort kotła 2-funkcyjnego to nie tylko brak możliwości podłączenia cyrkulacji! Z resztą - zamontuj sobie to sam się przekonasz....
    Automatyka może być bardzo inteligentna, ale to jest jednak komputer. Tym się różnimy od maszyn, że myślimy... Ale na wszystko jest sposób - w dobrej automatyce wciskamy 1 przycisk i jest ciepła woda nawet wtedy gdy teoretycznie nie powinno jej być. Da się? Da.
    Kocioł w od 22 do 5 jest wyłączony z prądu? Bo nie rozumiem na jakiej podstawie wiesz że nie działa?
    Ludzie montują zasobniki, kombinują z miejscem żeby go gdzieś "upchnąć" a ty chcesz się go pozbyć... Paradoks :-) Zużycie gazu na potrzeby C.W.U. a nawet na straty ciepła w zasobnikach są wręcz pomijalne przy kosztach centralnego ogrzewania. No tak - ale Ty i tak zrobisz po swojemu, bo wiesz swoje....
    Ad 5 - tego że się nie znasz nie da się ukryć...

    Przepraszam za uszczypliwość, ale ręce opadają jak się czyta takie wypowiedzi. Modernizacja kotłowni ma sens ale nie ma sensu cofanie się w rozwoju. Po co prąd, jeśli można palić świeczki? Po co gaz jeśli można ognisko rozpalić? Po co mieszkać w domu jeśli można w jaskini? BĘDZIE TANIEJ. O to chodzi? Modernizacja - TAK, ale najpierw trzeba przemyśleć jak zrobić to PORZĄDNIE a nie wg tego co się wyczytało na forach w 90% bezmyślnych komentarzy i powielać tą głupotę.

    PS. Obiegów można zrobić nawet milion. Wystarczy dobrać do tego automatykę, która będzie sterowała pracą tych obiegów. Nie słyszałem o kotłach z dwoma obiegami (chyba że 2-funkcyjne: obieg C.O i C.W.U.)
  • Bosch
  • #125
    IPSX
    Level 10  
    to może inaczej w tej chwili ma piec który jest bezmyślnym urządzeniem pomimo sterowania bo nie potrafi czegoś co w kondensacyjnych nazywa się modulacją i jak się go włączy na sterowniku ze ma pracować od tej do tej godziny to będzie pracować ale na 100% swojej mocy jak wół bezmyślnie , a jest zarąbiście gazo żerny bo żre około 4m3 na roboczogodzinę (konstrukcja z lat 90 gdzie kocioł w środku jest żeliwny) dlatego ustawiony jest tak ze załącza się rano robiąc wodę i wieczorem na jakieś 40 min w sezonie letnim a w okresie zimowym załącza się go rano na jakieś 3-4 godziny i wieczorem na jakieś 3 godziny a w pozostałym czasie jest na czuwaniu i jak by temperatura spadła poniżej chyba 12 stopni to załączy się są pomimo ze na sterowaniu ma w tej godzinie nie pracować.

    A odnośnie tego przycisku na ciepłą wodę owszem da się i tak działa ale po cholerę mam grzać cały zasobnik 160L wody tylko po to żeby wykąpać się . Piec żeby zagrzał mi ten zasobnik potrzebuje około 50 min a na przygotowanie potrzebuje około 3m3 gazu gdzie przy przepływowym mam kiedy chce wodę nie muszę czekać 50 min aż będzie i nie zużyje mi tyle gazu co obecny i nie będzie się marnować woda w zasobniku nagrzana tylko do jednego szybkiego prysznica.

    Odnośnie cyrkulacji i jej braku w kondensacyjny 2 funkcyjnych piszesz że nie ma to wyjaśnij mi czemu niektóre firmy oferują takie piece i podają informację ze jest możliwość podłączenia cyrkulacji pod warunkiem ze ten piec ma zintegrowany zasobnik od 20 do 60 L
    to jak to jest mają czy nie mają ?
  • #126
    piotr_boncza
    Level 29  
    IPSX wrote:
    na 100% swojej mocy jak wół bezmyślnie , a jest zarąbiście gazo żerny bo żre około 4m3 na roboczogodzinę (konstrukcja z lat 90 gdzie kocioł w środku jest żeliwny)

    Już dawno uważałem, że ta linia konstrukcyjna dla małych mocy to wymierające mamuty. Nie wiem skąd był u nas mocny trend do zakładania takich kotłów. Teraz często wymieniam je właśnie na kondensaty. A tam gdzie montowałem wisielce, np Eurostary, Ceramini, ciągle nie mogę doprosić się zmiany :D Za mało gazu zużywają, żeby opłacała się wymiana.
    IPSX wrote:
    a w pozostałym czasie jest na czuwaniu i jak by temperatura spadła poniżej chyba 12 stopni to załączy się są pomimo ze na sterowaniu ma w tej godzinie nie pracować.

    Poprawić sytuację na ogrzewaniu mógłby zawór czterodrogowy ze sterowaniem pogodowym ale oszczędność nie byłaby oszałamiająca. Myślę, że nie warta skórka wyprawki.

    IPSX wrote:
    Piec żeby zagrzał mi ten zasobnik potrzebuje około 50 min a na przygotowanie potrzebuje około 3m3 gazu gdzie przy przepływowym mam kiedy chce wodę nie muszę czekać 50 min

    Czy tak było od początku? Może przyczyną jest kamień kotłowy? Czyściłeś kiedyś kocioł i zasobnik?

    IPSX wrote:
    aż będzie i nie zużyje mi tyle gazu co obecny i nie będzie się marnować woda w zasobniku nagrzana tylko do jednego szybkiego prysznica.

    Straty postojowe w przyzwoitym zasobniku są niewielkie. Więcej tracimy na instalacji, zwłaszcza na cyrkulacji. Szczególnie przy źle izolowanych instalacjach z miedzi.

    IPSX wrote:
    Odnośnie cyrkulacji i jej braku w kondensacyjny 2 funkcyjnych piszesz że nie ma to wyjaśnij mi czemu niektóre firmy oferują takie piece i podają informację ze jest możliwość podłączenia cyrkulacji pod warunkiem ze ten piec ma zintegrowany zasobnik od 20 do 60 L
    to jak to jest mają czy nie mają ?

    Mają, i to nawet czasem te bez zasobnika. Z zasobnikiem polecam Cerapur Acu Smart :) Cyrkulacja wymaga dokupienia wężyka (zestaw 880 za ~89zł) ale za to nie potrzeba dodatkowej pompy. Jeśli zechcesz to kupisz do niego fajną automatykę obsługującą dwa (i więcej też) obiegi.
  • #127
    dorota.sz
    Level 11  
    Witam serdecznie i proszę o pomoc ponieważ wcale się nie znam na centralnym ogrzewaniu-do tej pory grzałam piecami kaflowymi mieszkanie.
    Chciałaby założyć centralne ogrzewanie w mieszkaniu na parterze, 65 mkw, okna dobre, mury grube 55 cm nie wiem z czego. W mieszkaniu mieszka pięć osób lubiących ciepło i chodzenie na boso :)
    Będę robiła ogrzewanie podłogowe w łazience i na przedpokoju natomiast w kuchni i pokojach (3) grzejniki.
    Kocioł będzie w łazience, która jest obok kuchni.
    Dzieci lubią kąpiel w wannie, do tej pory miałam podgrzewacz wody gazowy i dał radę podgrzać wodę. Nie mam gdzie umieścić zasobnika na wodę-łazienka ma 4 mkw.
    Jaki kocioł radzicie mi kupić?
    Kominiarze za podłączenie wkładu kominowego powiedzieli mi 3 tyś zł-czy to dużo? Blok ma 2 piętra, ale mówili że muszą zrobić rurę w rurze bo mówiłam im że chcę piec kondensacyjny.
    Dziękuję :)
  • #128
    piotr_boncza
    Level 29  
    dorota.sz wrote:
    Kocioł będzie w łazience, która jest obok kuchni.
    Dzieci lubią kąpiel w wannie, do tej pory miałam podgrzewacz wody gazowy i dał radę podgrzać wodę. Nie mam gdzie umieścić zasobnika na wodę-łazienka ma 4 mkw.
    Jaki kocioł radzicie mi kupić?

    Junkers Bosch Cerapur Smart ZWB 28-3C. Polecam bo lubię...

    dorota.sz wrote:
    Kominiarze za podłączenie wkładu kominowego powiedzieli mi 3 tyś zł-czy to dużo? Blok ma 2 piętra, ale mówili że muszą zrobić rurę w rurze bo mówiłam im że chcę piec kondensacyjny.

    Sporo, tu Link pisałem o składnikach takiego komina. Rurę podwójną stosujesz tylko poza kominem. Czyli od komina do kotła. Prześledź tę dyskusję i poszukaj innych to wyrobisz sobie jakieś poglądy :) Wówczas chętnie odpowiemy na pytania. Standardowo, przy kominie o długości 8m cena komina od kotła do wylotu z komina nie przekracza 2.000 a często zamyka się w 1200zł.
  • #129
    dorota.sz
    Level 11  
    Dziękuję za odpowiedź.

    Dziś był u mnie pan zainteresowany podłączeniem u mnie ogrzewania i wycenił wszystko na 25 tyś zł.
    W tym jest piec za 5500, podłogówka w łazience i przedpokoju, grzejniki w pokojach i kuchni, komin, materiał oraz inne drobne prace.
    Czy mogłabym do kogoś wysłać skan kosztorysu aby zerknął czy zapłata jest adekwatna do nakładu pracy i kosztów materiału -już raz na tym remoncie popłynęłam, dałam zaliczkę człowiekowi który się zmył od dawna jest poszukiwany listem gończym :(
    Proszę pomóżcie mi, bo ja się wcale nie znam i 25 tysięcy to dla mnie bardzo dużo kasy, a sama wychowuję 3 chorych dzieci.
  • #130
    kabee84

    Level 24  
    Trochę dużo mi się wydaje, ale nie wiadomo co wchodzi w zakres zleconych prac.
    Ale jak widać - nie samym kotłem (za 5500zł) człowiek żyje :-)
  • #131
    dorota.sz
    Level 11  
    W cenie jest podłogówka na 11 m z materiałem, zakup wszystkiego co niezbędne do centralnego + 4 grzejniki, położenie kafelków w kuchni na podłodze i na ścianie(mało ) bez materiału, przeniesienie zlewozmywaka o 3 m, położenie paneli bez materiału.
    Rury od centralnego nie będą schowane, bo to zbyt drogo ponoć wychodzi :(
  • #132
    piotr_boncza
    Level 29  
    Nie dość, że drogo to zawsze mam obawy przed podcinaniem ściany na sporej długości i nigdy tego nie robię. Czytałem Twój kosztorys i jest bardzo enigmatyczny. Poszukaj autoryzowanego instalatora wybranego kotła i spytaj o kosztorys na same prace instalacyjne/hydrauliczne. Koniecznie wraz z kominem. Nawet jeśli będzie chciał zlecić komuś montaż wkładu (ja robię to sam) to ważne, żeby miał to pod kontrolą. A gdy będzie życzliwy to dopilnuje też ceny.
  • #133
    kabee84

    Level 24  
    Nie wiem ile kosztuje położenie płytek, terakoty i paneli, bo to nie moja branża, ale z tym wkuwaniem rur w ściany to trochę przesadzają. Dla osoby, która chce pracować, nie istnieje termin "za drogo". Klient chce to ma. Niech by to było 3 dni kucia - ile można wziąć? 1500? 2000zł? Przy tej cenie (25000zł) to już nie ma większego znaczenia.
    Porównaj oferty z kimś innym. Zobacz co zaproponują. Zwróć uwagę na to jakie produkty oferują (jakie grzejniki, jakiej firmy rury, jakie sterowanie systemem).
  • #134
    domcia1622
    Level 2  
    Witam wprowadziłam się do mieszkania gdzie znajduję się gazowy kocioł wiszący Junkers. Myślę, że taka gazówka powinna automatycznie się włączać po odkręceniu wody rzecz oczywista i tak jest. Tylko niepokoi mnie to że kocioł sam się włącza. Np. oglądam telewizję a tu naglę słyszę że się zapala i podgrzewa wodę. Nie rozumiem tego skoro nie odkręcam ciepłej wody. Tylko nabija mi dodatkowe opłaty. Chcę popytać się o co w tym chodzi, bo ja nie mam zielonego pojęcia.
  • #135
    piotr_boncza
    Level 29  
    Witam sąsiadkę :) Trochę miotasz się po tematach :) Już Ci odpowiedziałem w innym wątku, ale nie ma sprawy mogę powtórzyć. Będzie szybciej, niż wyjaśniać zasady panujące na forum. Przy okazji, dowiedz się kiedy ostatnio serwis kontrolował Twój kocioł?
    domcia1622 wrote:
    gazowy kocioł wiszący Junkers. Tylko niepokoi mnie to że kocioł sam się włącza. Np. oglądam telewizję a tu naglę słyszę że się zapala i podgrzewa wodę.



    Powyżej pokręteł do regulacji znajdziesz mały okrągły guziczek. Włącza i wyłącza funkcję komfort ciepłej wody. Czyli włączony utrzymuje kocioł w ciągłej gotowości do natychmiastowego podgrzewania ciepłej wody. Wyłączony powoduje, że na ciepłą wodę trzeba chwilę poczekać.
    W instrukcji jest to opisane tak:
    Przycisk eko
    Naciśnięcie przycisku eko i przytrzymanie aż się zaświeci
    umożliwia wybór między trybem komfort i oszczędnym.
    Tryb komfort, przycisk eko nie świeci się (nastawa
    podstawowa)
    Temperatura kotła utrzymywana jest na zadanym
    poziomie. Stąd krótki czas oczekiwania przy poborze
    c.w.u. Dlatego kocioł włącza się nawet przy braku
    poboru wody.
  • #136
    domcia1622
    Level 2  
    wiem, że się motam.zarejstrowałam się na szybkiego. dzięki za odpowiedź, pokombinuje coś tam zobacze co z tego wyjdzie :)
  • #137
    Olleo
    Level 17  
    Praktycznie zdecydowałem się na Immergas Victrix X 24 2 (dom niecałe 200m2 użytkowej i ok. 250m2 po podłodze plus 50m2 nieogrzewanej piwnicy) i próbuję dobrać do niego zasobnik. Instalacja CWU ma być z cyrkulacją, a w domu średnio przebywać 4 osoby, w porywach do 6. Kompletnie się na tym nie znam, ale słyszałem, że są jakieś sterowniki do automatycznego załączenia pompy cyrkulacji, dodatkowe grzałki, różne rodzaje wymienników itd. Czy ktoś mi może pomóc z wyborem?
  • #138
    Dawid_goju
    Level 1  
    Witam, ja też sie podepnę, potrzebuje porady. Padl mi piec weglowy, muszę go wymienić, myśle nad ogrzewaniem gazowym, mam 75 m2 mieszkania + 30 m2 klatki schodowej + nieogrzewana piwnica, ogrzewanie podlogowe (salon, kuchnia, przedpokój, łazienka), grzejniki (sypialnia 1 i klatka schodowa 3, łazienka 1), okna pcv podwójne szyby,budynek nieocieplony, cwu ogrzewacz gazowy Vaillant, pytalem instalatorów ale co jeden to inaczej, jaki kociol najlepij do tego dobrac? Rodzina 3 osobowa
  • #139
    Zbigniew Rusek
    Level 37  
    Odnośnie drugiego postu, to w kotle dwufinkcyjnym ciepła woda użytkowa jest przygotowywana w taki sam sposób, jak w piecu łazienkowym (Junkersie) - faktycznie przepływowo. Nie powiedziałbym, że to jest dyskomfort. W końcu woda jest podgrzewana wtedy, gdy się ją pobiera. Ten sposób podgrzewania wody powoduje to, że kocioł dwufunkcyjny musi mieć dosyć dużą moc (znacznie więcej mocy idzie na podgrzanie wody niż ogrzanie mieszkania), gdyż komfortowe pobieranie wody do wanny (w zimie, gdy zimna woda jest naprawdę zimna) wymaga 20kW mocy lub nawet nieco więcej. Trzeba też wziąć pod uwagę fakt, iż zasobnik zabiera miejsce (np. w piwnicy), którego na ogół nie ma w nadmiarze.
  • #140
    piotr_boncza
    Level 29  
    Dawid_goju wrote:
    Witam, ja też sie podepnę, potrzebuje porady. Padl mi piec weglowy, muszę go wymienić, myśle nad ogrzewaniem gazowym, mam 75 m2 mieszkania + 30 m2 klatki schodowej + nieogrzewana piwnica, ogrzewanie podlogowe (salon, kuchnia, przedpokój, łazienka), grzejniki (sypialnia 1 i klatka schodowa 3, łazienka 1), okna pcv podwójne szyby,budynek nieocieplony, cwu ogrzewacz gazowy Vaillant, pytalem instalatorów ale co jeden to inaczej, jaki kociol najlepij do tego dobrac? Rodzina 3 osobowa

    Kondensacyjny Cerapur Smart ZSB 14-3c.
  • #141
    Mario430
    Level 10  
    Witam
    Mam nadzieję, że wątek żyje :-), przeczytałem, jest bardzo interesujący i widzę, że dobór kotła to sprawa indywidualna. Liczę więc bardzo na Waszą pomoc. A więc tak. Ja mam, a raczej będę miał do ogrzania ok. 150m2 p. użytkowej (parterówka, bez użytkowego poddasza), raczej dobrze ocieplona, 20cm na mury, 40cm strop, 20cm podłoga i 20cm fundament. W bryle budynku jest również garaż 2-stanowiskowy, ale na tę chwilę trudno mi się wypowiedzieć na temat jego ewentualnego ogrzewania. Może coś podpowiecie? Na całości planuję podłogówkę, może z jakimś wyniesionym grzejnikiem do łazienki, bądź sypialni. Od planowanego miejsca na kocioł jest:
    - ok. 2m w tym samym pomieszczeniu (umywalka)
    - ok. 6m w linii prostej do łazienki (prysznic, wanna, umywalka)
    - ok. 5m w linii prostej do wc (umywalka)
    - ok. 5m w linii prostej do pralni (umywalka)
    - ok. 15m w linii prostej do kuchni (zlew)

    Na tę chwilę do korzystania z cwu są 3 osoby (być może będą 4). Do kuchni, gdzie również ma być zmywarka rozważam zainstalowanie czegoś przepływowego lub małego zbiornika pojemnościowego (5-10l) z uwagi na znaczną odległość i raczej umiarkowaną konieczność korzystania z cwu. Czy to dobry tok rozumowania?
    Ja skłaniam się obecnie ku kotle 2-funkcyjnym z wbudowanym zasobnikiem warstwowym, takim na ok. 50l? A Wy co zaproponujecie, może jakieś konkretne modele kotłów? Powiedzcie mi jeszcze, czy jest jakaś różnica w czasie dopływu cwu. do miejsca poboru pomiędzy kotłem o którym wspomniałem wyżej, a 1-funkcyjnym z zewnętrznym zbiornikiem? Oczywiście w obu przypadkach zakładamy, że nie ma cyrkulacji.
    Pozdrawiam
  • #142
    Brencik
    Level 26  
    Mario430 wrote:
    Ja skłaniam się obecnie ku kotle 2-funkcyjnym z wbudowanym zasobnikiem warstwowym, takim na ok. 50l?

    Lepiej 1-funkcyjny z zasobnikiem, np. ładowanym warstwowo takim jak WOLF CGW 11kW.
    Mario430 wrote:
    Do kuchni, gdzie również ma być zmywarka rozważam zainstalowanie czegoś przepływowego lub małego zbiornika pojemnościowego (5-10l) z uwagi na znaczną odległość i raczej umiarkowaną konieczność korzystania z cwu. Czy to dobry tok rozumowania?

    Bardzo zły.
    Normalnie podłącz c.w.u. i ew. daj cyrkulacje.
    Mario430 wrote:
    Powiedzcie mi jeszcze, czy jest jakaś różnica w czasie dopływu cwu. do miejsca poboru pomiędzy kotłem o którym wspomniałem wyżej, a 1-funkcyjnym z zewnętrznym zbiornikiem?

    Różnica kolosalna. Taka że po kilku dniach użytkowania dwufunkcyjnego będziesz klął i pluł sobie w brodę że nie zdecydowałeś się na jednofunkcyjny.
  • #143
    Mario430
    Level 10  
    Brencik wiesz, że to przede wszystkim Twoje opinie skusiły mnie do napisanie tego maila, ponieważ odniosłem wrażenie, że mamy bardzo zbliżony tok rozumowania, ale teraz swoimi wypowiedziami zrobiłeś mi totalny mętlik w głowie:

    Brencik wrote:
    Lepiej 1-funkcyjny z zasobnikiem, np. ładowanym warstwowo takim jak WOLF CGW 11kW.


    Nie słyszałem o kotle 1-funkcyjnym ładowanym warstwowym, przecież to jest domena 2-funkcyjnych. Kocioł 1-funkcyjny to przecież zbiornik z wężownicą, itd., a ten o którym piszesz określany jest jako centrala kondensacyjna - dla mnie jest to więc kocioł 2-funkcyjny z wbudowanym zasobnikiem
    Brencik wrote:

    Bardzo zły.
    Normalnie podłącz c.w.u. i ew. daj cyrkulacje.


    Dlaczego? Uważasz, że to rozwiązanie, nie sprawdzi się, tzn. jest mało komfortowe, czy ekonomicznie gorsze od cyrkulacji? Gdybym decydował się na cyrkulację, to chyba należałoby pomyśleć o pozostałych punktach, tzn. tych oddalonych o 5-6m? A tak na marginesie, jaka może być różnica czasowa w dopływie ciepłej wody do tych punktów z cyrkulacją i bez?.[/quote]


    Brencik wrote:
    Różnica kolosalna. Taka że po kilku dniach użytkowania dwufunkcyjnego będziesz klął i pluł sobie w brodę że nie zdecydowałeś się na jednofunkcyjny.


    Dlaczego? Przecież 2-funkcyjny z wbudowanym zasobnikiem podtrzymuje ciepłą wodę w "gotowości" tak jak 1-funkcyjny, skąd więc ta różnica? Nie bardzo to rozumiem
  • #144
    Brencik
    Level 26  
    Mario430 wrote:
    Nie słyszałem o kotle 1-funkcyjnym ładowanym warstwowym, przecież to jest domena 2-funkcyjnych. Kocioł 1-funkcyjny to przecież zbiornik z wężownicą, itd., a ten o którym piszesz określany jest jako centrala kondensacyjna - dla mnie jest to więc kocioł 2-funkcyjny z wbudowanym zasobnikiem

    http://bit.ly/174AtJY
  • #145
    Mario430
    Level 10  
    Brencik wrote:


    Ale to jest właśnie 2-funkcyjny z zasobnikiem o którym od samego początku piszę i ku któremu się skłaniam, więc tak naprawdę nie wiem o co chodzi...
  • #146
    sartyx
    Level 9  
    podepnę się pod temat - poszukuję profesjonalnego serwisu z moich okolic który doradziłby mi w zakupie kotła gazowego.

    Dom z dwoma mieszkaniami - łącznie ok. 200m powierzchni użytkowej, podłogówka w kuchniach i łazienkach wyłącznie na dole, u góry jedynie WC i pokoje. Podłogówki ze względu na ogrzewanie olejowe praktycznie nie były uruchomione (zbyt krótka praca pieca olejowego- dogrzewamy się kominkiem), poza tym wszędzie kaloryfery. Budynek ocieplony wg. dostępnej 14 lat temu technologii - czyli średnio. Jednakże mimo tego zużycie oleju w całym roku przez ostatnie lata nie było większe niż 1200-1300 litrów + oczywiście drewno do kominka. Dogrzewanie się kominkiem powoduje, że praktycznie piec dziennie pracował ok. 2-3h, kaloryfery na użytkowym strychu praktycznie nie są uruchamiane.

    W związku z tym że mieszkam w nie dużej miejscowości, szukam serwisu urządzeń gazowych, który dobierze mi odpowiedni kocioł (który nie będzie pobierał za dużo gazu w okresie letnim oraz da mi komfort użytkowania w okresie zimowym).

    Proszę o porady lub kontakt.
  • #147
    Brencik
    Level 26  
    Mario430 wrote:
    Ale to jest właśnie 2-funkcyjny z zasobnikiem

    To jest jednofunkcyjny z zasobnikiem.
  • #148
    Mario430
    Level 10  
    Witam po przerwie. Jednym słowem mam klops. W czym rzecz. Użytkuję od przeszło miesiąca kocioł kondensacyjny NAOS K4 + podłogówka. Mam zainstalowany czujnik pogodowy oraz termostat wewnętrzny (bez sprzężenia). W domu ustawione 20,6st. na dzień i 20,4st. na noc. Dopiero kilka dni temu zacząłem wnikać jak mam ustawiony kocioł i okazało się, że krzywa grzewcza jest na poziomie k=11, co odpowiada standardowej k=0,9. Przy takim ustawieniu i histerezie na termostacie 1st. kocioł dogrzewał do zadanej temp. w czasie ok. 3-4h. Jakieś 2 tyg. temu zawęziłem mu histerezę do 0,5st. i czas dogrzewania skrócił się do ok. 2-2,5h. Moim zdaniem wszystko logiczne. No i 3 dni temu uznałem, że teraz czas na regulację krzywej, znaczy się, że jest za wysoka jak na podłogówkę i zjechałem z nią do k=6, co odpowiada stand. k=0,45, jednocześnie przesuwając o 1st. w górę. No i po jednym dniu, znaczy się wczoraj zonk. Wychodząc z domu ok. 15 kocioł załączył się, termostat wskazywał akt. temp. 20,4st. Wróciłem ok. 20.30 i ku mojemu zaskoczeniu kocioł dalej pracował, temp. nie podniosła nic, a nic. Acha, temp. na zewnątrz (wg czujnika pogodówki) o godz. 15 wynosiła ok. 10st, po powrocie o 20.30 ok. 3stop. Wywnioskowałem więc, że chyba za bardzo przegiąłem i kocioł nie dogrzewa, więc w akcie desperacji podniosłem ją na k=8 i przesunąłem dodatkową w górę o 2st. Po jakiejś godz. temp. podniosła się do 20,6, a o 23 wpadł tryb nocny i kocioł zdążył się wyłączyć, ale zdążyłem jeszcze zauważyć, że na termostacie wyskoczyła zaraz po wyłączeniu kotła temp. 20,8st, czyli prawie dogrzał. Myślę sobie, że jeszcze może 0,5h pracy kotła i osiągnąłbym oczekiwaną temp. w czasie ok. 3h. Powiedzcie, doradźcie co powinien dalej robić. Obserwować dzisiaj przy niezmienionych parametrach, czy może już coś skorygować. A jeszcze jedno. Czy przesunięcie równoległe krzywej np. o 2 stop. w górę jest jednoznaczne z podniesieniem oczekiwanej temp. komfortu też o 2st., czy nie jest to taka prosta zależność? No i jaki jest dopuszczalny czas grzania do temp. komfortu, można w ogóle mówić o jakiś ramach czasowych, np. do 4h, a powyżej to już należy podnieś temp. zasilania, czy jak?
    Naprawdę będę wdzięczny za wszelkie cenne uwagi.