Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
EuroPol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki kocioł gazowy do mojego domu.

buulee 05 Cze 2012 21:34 58406 147
  • #91 05 Cze 2012 21:34
    Brencik
    Poziom 25  

    Haczyk to chciwość sprzedawców.

  • EuroPro
  • #92 07 Cze 2012 23:25
    mirrzo

    Moderator - Systemy Grzewcze

    Nie ma (raczej) haczyków.

  • #93 16 Cze 2012 12:12
    jack63
    Poziom 40  

    Pytanie jak w temacie.
    Dom szkieletowy 108m2. Obliczeniowe zapotrzebowanie na moc cieplną: 6.6kW
    Dla wentylacji grawitacyjnej : 2.2kW ale planuję mechaniczną z reku.
    W domu kominek.
    CWU : 4 osoby, 2 łazienki - prysznice. Duży zasobnik jako baza do podłączenia solarów.
    Szukam małego kotła jednofunkcyjnego z kondensacją.
    Co doradzicie?

  • #94 26 Lip 2012 21:54
    pakuś
    Poziom 2  

    Również i ja się do łącze do tematu - a raczej do łącze z zapytaniem :D
    Jestem tuż przed zakupem kotła kondensacyjnego - 2 - funkcyjny.
    Mam 100% podłogówki.
    Długo szukałem,czytałem,pytałem - he i pytam nadal,ale...
    mam dwa na oku :D
    1, to immergas Victrix 24, tu przemawia długa gwarancja, dobre opinie i również minimalny zakres - 3 kW
    2, to Termet Ecocondens Crystal 20, ogólnie dobre opinie, części raczej tanie, no
    i medal na targach Poznańskich, ale zakres już nie fajny - podajże 6,4 kW
    Oba cenowo podobnie, do obu mam blisko serwis.

    Który brać?

  • #95 02 Sie 2012 10:02
    jarroo
    Poziom 9  

    Witam,

    mam ocieplony segment o powierzchni całkowitej 140m (w tym poddasze), składający się z 3 kondygnacji. W segmencie są 2 łazienki (prysznic, wanna), ogrzewanie za pomocą pionowych kaloryferów vasco oraz podłogówka w łazienkach i aneksie kuchennym.

    Zastanawiam się nad jednym z kotłów jednofunkcyjnych:

    tańsze:
    -Junkers ZSBR 14-3
    -Buderus GB072 14KW
    -Broetje WBS 14

    Droższe:
    -Buderus GB162 15
    -Broetje WGB 14KW
    -De Dietrich MCA 15.

    Który waszym zdaniem z wymienionych kotłów jest warty polecenia i byłby najlepszym rozwiązaniem?

  • EuroPro
  • #96 14 Wrz 2012 14:19
    jacek5m
    Poziom 10  

    Witam,

    ok 140m2, 2x po 70m2, kostka, ocieplenie scian 15cm, dach 25cm
    Parter podlogowka + 3 grzejniki, pietro grzejniki 5sztuk.

    Zastanawiam się nad:
    Vaillant turboTEC VU plus 122/3-5 - Kocioł gazowy
    Nr katalogowy producenta:0010003314


    TERMET UNICO 13 Turbo GCO-24-01-13
    Nr katalogowy producenta:GCO-24-01-13

    TERMET UNICO 21 Turbo GCO-24-01-21 - Kocioł gazowy
    Nr katalogowy producenta:GCO-24-01-21

    Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C - Kocioł gazowy
    Nr katalogowy producenta:ZSB 14-3C

    Który kocioł wybrać, aby utrzymać spalanie roczne lipiec / lipiec na poziomie 1200 ~1300 m3.

    CWU 140L wspomagany 2kW grzalka, dodatkowo kominek powietrzny.

    Jakie są koszty eksploatacyjne, koszty przeglądów serwisowych poszczególnych piecy.

    Termet Turbo jest tanszy, ale pytanie czy ekonomiczny ?
    Czy kondensat Junkersa przyniesie zamierzone oszczednosci ?
    Czy to tylko teoria ?
    Czy w sytuacji gdy mam kominek i bede dogrzewal nim dom, oraz alternatywnie piec weglowy jest sens i korzysci finansowe z kondensatu ?
    Nie przecze, ze jesli koszty mczne gazu bylyby porownywalne z weglem, wole wygode :)

    Czekam na opinie

  • #97 18 Wrz 2012 23:39
    Krisi72
    Poziom 1  

    Byłem przez 3 miesiące wątpliwie szczęśliwym posiadaczem...takkk....
    Kopiłem, bo polecił mi ten wynalazek instalator AIF Termet SA. Kociołek niedrogi i ładny. Od poczatku: mam domek o pow. 120m2, prysznic, wanna, i 3 dzieci, więc zależalo mi na większej mocy. Mam same grzejniki w domu i kawałek ogrzewania w podłodze, z 10 m2. Instalator zamontował, serwis uruchomił. Póki było lato i chodził na wodzie ciepłej było w miarę OK, ale czasem musiałem go restartować. Serwis powiedział że to sprawa napięcia w sieci, myślę sobie, OK. Może będzie dobrze...ale guzik! We wrześniu, a mieszkam blisko Tatr, zrobiły się chłody i kocioł wystartował na grzejniki. Szumy jakie dochodziły z grzejników były nie do opisania! Instalator przyjechał i zmniejszył przepływ na nich, ucichły grzejniki-ale zaczął hałasować kocioł. Serwis Termet raz, serwis dwa i trzy. Bez efektu - dzwonił tu, tam i kicha. "Tak będzie chodził", oświadczył mi serwisant. Zawołałem gościa z Krakowa, który, na kondensacyjnych piecach się zna dobrze i od 1996 roku uruchamiał pierwsze Szefery, Buderusy i Nevity (nie wiem czy dobrze piszę). Powiedział mi tak: wymiennik ciepła za mały i się przegrzeje, pompa nie posiada regulacji podnoszenia (cokolwiek to znaczyło) pompowała za ostro! Stąd szumy. Pytam gościa co dalej, czy mniejszą pompę wstawi, a on ze nie da rady. Albo się przyzwyczaić i zamęczyć to gie, albo reklamować i żądać zwrotu kasy - powiedział. Wywaliłem kocioł do komórki i kupiłem ACV 18/24 2F w promocji. Teraz idę do prawnika...

    Przepraszam, opinia dotyczy Termet Ecocondens Crystal 25/2F

    Dodano po 9 [minuty]:

    jacek5m napisał:
    Witam,

    ok 140m2, 2x po 70m2, kostka, ocieplenie scian 15cm, dach 25cm
    Parter podlogowka + 3 grzejniki, pietro grzejniki 5sztuk.

    Zastanawiam się nad:
    Vaillant turboTEC VU plus 122/3-5 - Kocioł gazowy
    Nr katalogowy producenta:0010003314


    TERMET UNICO 13 Turbo GCO-24-01-13
    Nr katalogowy producenta:GCO-24-01-13

    TERMET UNICO 21 Turbo GCO-24-01-21 - Kocioł gazowy
    Nr katalogowy producenta:GCO-24-01-21

    Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C - Kocioł gazowy
    Nr katalogowy producenta:ZSB 14-3C

    Który kocioł wybrać, aby utrzymać spalanie roczne lipiec / lipiec na poziomie 1200 ~1300 m3.

    CWU 140L wspomagany 2kW grzalka, dodatkowo kominek powietrzny.

    Jakie są koszty eksploatacyjne, koszty przeglądów serwisowych poszczególnych piecy.

    Termet Turbo jest tanszy, ale pytanie czy ekonomiczny ?
    Czy kondensat Junkersa przyniesie zamierzone oszczednosci ?
    Czy to tylko teoria ?
    Czy w sytuacji gdy mam kominek i bede dogrzewal nim dom, oraz alternatywnie piec weglowy jest sens i korzysci finansowe z kondensatu ?
    Nie przecze, ze jesli koszty mczne gazu bylyby porownywalne z weglem, wole wygode :)

    Czekam na opinie


    Moderowany przez mirrzo:

    Usunąłem zdublowane wpisy

  • #98 19 Wrz 2012 10:56
    jacek5m
    Poziom 10  

    jacek5m napisał:
    Witam,

    ok 140m2, 2x po 70m2, kostka, ocieplenie scian 15cm, dach 25cm
    Parter podlogowka + 3 grzejniki, pietro grzejniki 5sztuk.

    Zastanawiam się nad:
    Vaillant turboTEC VU plus 122/3-5 - Kocioł gazowy
    Nr katalogowy producenta:0010003314


    TERMET UNICO 13 Turbo GCO-24-01-13
    Nr katalogowy producenta:GCO-24-01-13

    TERMET UNICO 21 Turbo GCO-24-01-21 - Kocioł gazowy
    Nr katalogowy producenta:GCO-24-01-21

    Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C - Kocioł gazowy
    Nr katalogowy producenta:ZSB 14-3C

    Który kocioł wybrać, aby utrzymać spalanie roczne lipiec / lipiec na poziomie 1200 ~1300 m3.

    CWU 140L wspomagany 2kW grzalka, dodatkowo kominek powietrzny.

    Jakie są koszty eksploatacyjne, koszty przeglądów serwisowych poszczególnych piecy.

    Termet Turbo jest tanszy, ale pytanie czy ekonomiczny ?
    Czy kondensat Junkersa przyniesie zamierzone oszczednosci ?
    Czy to tylko teoria ?
    Czy w sytuacji gdy mam kominek i bede dogrzewal nim dom, oraz alternatywnie piec weglowy jest sens i korzysci finansowe z kondensatu ?
    Nie przecze, ze jesli koszty mczne gazu bylyby porownywalne z weglem, wole wygode :)

    Czekam na opinie


    Nastąpiła zmiana...
    na 90% wybieram Junkers ZS 12-2 dv ae.
    Kocioł Turbo, modulacja od 4kW do 12kW.
    Wydaje mi się, że dobry wybór...
    Co myślicie ?

  • #99 19 Wrz 2012 12:04
    Brencik
    Poziom 25  

    jacek5m napisał:
    Wydaje mi się, że dobry wybór...

    Średni, lepiej brać kondensacyjny.

  • #100 19 Wrz 2012 12:25
    jacek5m
    Poziom 10  

    dlaczego średni ? że nie kondensacyjny ?, modulacje ma podobną... sprawność zapewne niższą bo rzędu 90 paru procent ale i cena o 1000PLN niższa...

    ???

  • #101 19 Wrz 2012 12:43
    Brencik
    Poziom 25  

    Dużo by tłumaczyć dlaczego kondensacyjny a nie zwykły.
    Lektura forum polecana.
    1000zł? Chyba coś koło 500.
    No i to wydatek jednorazowy który i tak się zwróci.

  • #102 19 Wrz 2012 13:38
    jacek5m
    Poziom 10  

    Forum poczytałem, wszyscy idą z duchem czasu :) sprzedawcy zachwalają kondensacyjne.... ale ja nie mam niskotemperaturowej instalacji, grzejniki mam tylko moze ciut przewymiarowane... to po co przepłacać za kondensata.
    Jak i tak instalacja będzie chodzić na wyższym parametrze.

    Koszty przeglądów wyższe, cena zakupu wyższa, pewnie i podzespoły też....

    Kolega ma zwykłego Vailanta 100 + zbiornik 120L.
    Sezon lipiec / lipiec zamyka mu sie w granicach 1200 ~1300 m3. Powierzchnia domu ok 120m2. Dogrzewa kominkiem.

    Taki wynik zuzycia gazu też by mi odpowiadał.
    Czy jest sens przepłacać za kondensacyjny ?

  • #103 19 Wrz 2012 17:46
    serwo66
    Poziom 25  

    Kolego krisi 72 nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale stwierdzenie "wymiennik ciepła jest za mały" dotyczy zewnętrznego wymiennika ciepła a nie wymiennika w kotle. Jeżeli tak to kocioł jest w porządku tylko został źle dobrany wymiennik, a jeśli nie to można było zamówić kocioł z elektroniczną pompą MPW która powinna zamknąć sprawę. Musisz wiedzieć że w jednym z modeli kondensata ACV jest używana ta sama płyta główna firmy honeywell co w ecocondensie crystal. Tym co napisałem nie podważam opinii że kotły ACV należą do górnej półki tylko stwierdzam, że kotły gazowe są składakami których jakość w sporej części zależy od bardziej lub mniej renomowanych podzespołów włożonych w kocioł, no i oczywiście od doświadczenia firmy i montażu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Daj znać jak sprawa się zakończy.

  • #104 19 Wrz 2012 23:32
    mirrzo

    Moderator - Systemy Grzewcze

    jacek5m napisał:
    Forum poczytałem, wszyscy idą z duchem czasu :) sprzedawcy zachwalają kondensacyjne.... ale ja nie mam niskotemperaturowej instalacji, grzejniki mam tylko moze ciut przewymiarowane... to po co przepłacać za kondensata.
    Jak i tak instalacja będzie chodzić na wyższym parametrze.
    Czy jest sens przepłacać za kondensacyjny ?

    Każdy kocioł przez większość okresu grzewczego pracuje na niskich parametrach, więc kondensacyjny jak najbardziej. Poza tym sprawdź sprawności obu kotłów. Co zauważasz? Już w drzwiach masz ok 15% oszczędności, to po co przepłacać? Chyba, że za gaz :)

  • #105 09 Paź 2012 18:05
    Dariun
    Poziom 8  

    Witam! To mój pierwszy bodajże wpis na Waszym forum! Mam kłopot z kotłem Buderus Logamax24. Mam go od 8 lat w tym okresie wymieniona została płyta główna, jakiś włącznik i czujnik. To był koszt około 2000 zł... Piec nadal waruje, sam np grzeje grzejniki przy ustawieniu tylko na c.wu. Serwisanci rozkładają ręce.
    Mówią może zawór trójdrożny, może czujniki, czyli nie wiedzą. Rachunki spore około 1000 zł m-c za gaz. Piec użytkuje moja babcia 90 lat. Słabe krążenie, czasem ustawia na 28-30 stopni na regulatorze pokojowym... Chcemy wymienić na inny może Buderusa kondensata 072? Dom starego typu nie ocieplony tylko okna pcv. Do ogrzania 16m pokoj i 12 m kuchnia, łzaienka 6 m, poddasz eocieplone około 25 m2. N apoddaszu uruchomione tylko w solidnym mrozie, bo jest puste. Poradźcie, ponieważ nie mogę inwestować w ten dom... Z pozdrowieniami! Dariusz

  • #106 30 Paź 2012 09:44
    Di.Di
    Poziom 1  

    To i ja podepnę się z pytaniem, to moje pierwsze pytanie na forum, ale czuję się skołowana...

    Mój dom to stodółka 230m2, bardzo dobrze zaizolowany, planowane ogrzewanie wszędzie podłogowe, wentylacja mechaniczna z rekuperatorem, okna trzyszybowe, itp.

    Teraz jesteśmy w trakcie wybierania instalatora CO i CWU i jestem mocno zdziwiona, bo Pan otrzymawszy dane co do ocieplenia i wentylacji zaproponował nam piec Immergas Victrix X 24 2 I, a do tego proponuje instalację grzejników w łazienkach, jako odbiorników cieplejszej wody, bo bez tego wg instalatora, piec ciągle by się włącza i wyłączał powodując większe zużycie gazu czy prądu (może mętnie piszę, ale nie jestem ekspertem) i do tego jakieś elementy dodatkowe, przejściowe, do podłogówki.
    Moje zdziwienie jest duże, bo celowo wszędzie planowałam ogrzewania podłogowe, żeby temperaturę z pieca mieć niską, a teraz jakieś komplikacje...

    Co więcej koleżanka wyliczyła mi w programie OZC projektowaną stratę ciepła na 6,5 i proponowane 24 nijak mi do tego nie pasuje.

    Piec chcemy kondensacyjny, jednofunkcyjny i do tego zasobnik na jakieś 150l (tutaj instalator promuję zasobnika płytowego zamiast z wężownicą).

    I teraz pytanie, czy instalator nie idzie na łatwiznę próbując mi wcisnąć wielki piec z dużą modulacją? Jak optymalnie złożyć taką instalację?

    Dziękuję za pomoc.

  • #107 09 Lis 2012 09:59
    kabee84

    Poziom 24  

    Darku. Z Twojej wypowiedzi wynika, że nie masz dobrego serwisu jeśli chodzi o urządzenia Buderus. Dlaczego więc chcesz ponownie kupić kocioł tej samej marki? 8 lat to trochę krótko jak na gazowy kocioł grzewczy. Ponadto rachunek 1000zł za miesiąc przy powierzchni grzewczej (wg danych które napisałeś) około 40m2 to jest jakaś katastrofa... Jeśli budynek jest nieocieplony to kocioł kondensacyjny wiele tu nie zmieni (będzie pracował na wysokich temperaturach i całą kondensację szlag trafi). Jednym zdaniem - zacznij od zaczerpnięcia opinii o serwisach urządzeń innych marek.

    Di.Di. - Obliczenia to jedno, rzeczywistość to drugie.
    Ja bym Ci doradził kocioł jednofunkcyjny z zasobnikiem (zasobnik z wężownicą lub warstwowy - to już kwestia do rozpatrzenia) o mocy około 20kW. Dzisiejsze urządzenia mają sporą modulację (czyli zakres mocy) więc lekkie przewymiarowanie nie zaszkodzi.
    Jeśli chcesz mieć wyłącznie ogrzewanie podłogowe, nie wiem w jakim celu instalator chce Ci "wcisnąć" te grzejniki łazienkowe... To jest Twój dom, a grzejniki łazienkowe w 90% przypadków spełniają wyłącznie walory praktyczno-estetyczne (jako wieszak i suszarka do ręczników) i jeśli Ty ich nie chcesz to OK. Pod względem technicznym one są niepotrzebne i wręcz komplikują system zamiast go upraszczać.
    Nie wiem co to jest zasobnik płytowy - pewnie chodziło Ci o "warstwowy" albo wymiennik płytowy.. Nie każdy kocioł ma możliwość podłączenia zasobnika warstwowego, a kocioł dwufunkcyjny z wymiennikiem płytowym do C.W.U to na dom jednorodzinny z więcej niż jedną łazienką jest zupełnym nieporozumieniem.
    Podsumowując: Kocioł kondensacyjny z zasobnikiem do c.w.u., ogrzewanie podłogowe, rekuperacja, dobre docieplenie - będziesz zadowolona. Wybierz tylko dobrą firmę, która Ci to poprawnie złoży i przy wyborze kotła nie kieruj się wyłącznie ceną bo to ma Ci służyć przez kolejne kilkanaście lat...

  • #108 13 Lis 2012 08:14
    ogi4
    Poziom 16  

    A co z sypialnią tam też chcesz mieć podłogówkę. Nie spi się na wodzie. Brak komfortu właśnie suszenia w łazience ręczników po kąpieli. Ogrzewanie ma być mieszane czyli grzejniki i podłogówka.Jeżeli masz grzejniki możesz szybko odbudować temperaturę po schłodzeniu np. jak jesteś w pracy czy na wyjeżdzie podłogą tego nie zrobisz.

  • #109 13 Lis 2012 08:53
    kabee84

    Poziom 24  

    Co to znaczy "nie spi się na wodzie" ??? Pierwsze słyszę, że "ogrzewanie ma być mieszane" - są to teksty z minionego stulecia...
    Jeśli chodzi o ekonomię - ogrzewanie podłogowe jest jednym z najbardziej ekonomicznych na dzień dzisiejszy, a przy zastosowaniu posadzek anhydrytowych bezwładność systemu jest akceptowalna. Radzę się doszkolić zanim napiszesz kolejny głupi post.

  • #110 13 Lis 2012 09:55
    ogi4
    Poziom 16  

    Pomyśl co piszesz i sam się doszkol w bezwładności. W czasie pracy czyli nikogo nie ma w domu "schodzimy" z temperaturą,żeby ją odbudowć potrzeba parę godzin w zależności od wykonanej posadzki. Po nocnym schłodzeniu rano nie warto podnosić bo trzeba włączyć kilka godzin wcześniej wstajemy do chłodnego pomiszczenia. Po południu jak się nam zagrzeje to trzeba wcześnie wyłączyć bo po co w nocy grzać. i tak w koło,a gdy zostajemy w domu bo jesteśmy np. chorzy to trzeba myśleć aby sterownik nam nie wyłączył nam ogrzewania.
    Poczytaj trochę o radiestezji i osobach czułych na nawet trochę prądów z ogrzewania podłogowego. Nie narzucaj typu ogrzewania lecz podaj wady i zalety od A do Z żeby klient wiedział i sam zdzecydował. Podłoga to nic innego jak duży grzejnik który również można powiesić na ścianie. Nie odbieraj ludziom możliwości np. zagrzania się przy grzejniku jak przjdą zmarznięci,możliwości wysuszenia ubrania na grzejniku w pralni czy kotłowni jak przjdą zmoknięci.

  • #111 13 Lis 2012 11:23
    kabee84

    Poziom 24  

    No właśnie brawo - nie narzucaj klientom grzejników, których nie chcą.
    Istotą tego tematu nie jest wyższość grzejników nad ogrzewaniem płaszczyznowym (lub odwrotnie). Jestem przekonany, że jeśli ktoś decyduje się na ogrzewanie podłogowe na całej powierzchni swojego domu, ma świadomość wad i zalet tego rozwiązania.
    O bezwładności i regulacji systemów grzewczych, o posadzkach, temperaturach w pokojach, chorobach, radiestezji, seansach spirytystycznych, ufo, Yeti i innych rzeczach nie mających nic wspólnego z fizyką i techniką możemy sobie podyskutować w innym temacie (i pewnie na innym forum...)

  • #112 13 Lis 2012 14:01
    ogi4
    Poziom 16  

    W dużej mierze nie mają swiadomości bo prawie każdy buduje tylko raz,a informacje czerpie od znajomych lub "instalatorów" którzy uważają że dla nich to czy tamto będzie dobre. A ludziom trzeba opowiedzieć właśnie o wadach i zaletach różnego typu rozwiązań jakie można wykonać i wtedy w pełni świadomi wybiorą sobie to co najlepsze.

  • #113 01 Kwi 2013 21:20
    el_mariachii
    Poziom 7  

    Witam,
    Proszę MĄDRYCH forumowiczów o radę.
    Niedługo będę miał dostępny gaz, nitka już jest ciągnięta.

    Posiadam dom 133m2 parterowy z poddaszem użytkowym.
    ocieplony 15cm styropian i 30cm wełna na dachu.

    ogrzewanie podłogowe i grzejniki + kominek i solary do ciepłej wody.
    dwie łazienki, 2 osoby dorosłe plus małe dziecko.

    obecnie ogrzewam domek ekogroszkiem, ale skoro bedzie dostępny gaz to zastanawiam się czy nie zmienic sposobu ogrzewania.

    głównie chodzi mi o rodzaj pieca. kompletnie sie na tym nie znam,
    jaki piec jaka moc, jedno czy dwufunkcyjny i dlaczego czym sie kierowac.
    obecnie mam piec na eko 25kw plus bojler z dwiema węzownicami. 1 z pieca co i druga z solarów.
    solary ogrzewaja mi ciepla wode wiosna/lato. czesto pale w kominku.
    dajcie znac jak z kosztami .

    mam plan aby na piecu gazowym bylo ustawiane max 19 stopni a gdy bede chcial wiecej to rozpale kominek (mam deputat w drewnie:-)

    z gory wielkie dzieki

  • #114 01 Kwi 2013 21:46
    W0jtek92
    Poziom 35  

    Polecam piec kondensacyjny 24 kW, 2 obiegowy, jeśli masz zamiar zlikwidować piec na groszek to podepniesz grzanie wody z kotła do obecnego zasobnika. Do kotła dołącz sondę zewnętrzną i programator pokojowy. Jeśli chodzi o moc kotła to jest spory wybór kotłów na rynku które mogą zejść mocą nawet do 2,5 kW. Więc oszczędności są duże. A co do marek to na forum ludzie chwalą kotły Viessman, ja nie jestem ich specem ale napewno ktoś kto przy nich pracuje się w temacie odezwie;)

  • #115 01 Kwi 2013 21:55
    mirrzo

    Moderator - Systemy Grzewcze

    el_mariachii napisał:
    ogrzewanie podłogowe i grzejniki + kominek i solary do ciepłej wody.
    dwie łazienki..

    W0jtek92 napisał:
    Polecam piec kondensacyjny 24 kW, 2 obiegowy,... to podepniesz grzanie wody z kotła do obecnego zasobnika..

    Cóż za herezje wypisujesz? Czy znasz zasady grzania wody w kotłach gazowych jedno i dwu funkcyjnych?
    Prosiłem już: do literatury.

  • #116 01 Kwi 2013 22:05
    W0jtek92
    Poziom 35  

    No tak :D Pan moderator zawsze musi mnie skwitować. 1 funkcyjny służy do grzania CO. 2 funkcyjny do grzania CO i CWU, w tym że gdy jest 2 funkcyjny (dla zasobnika) grzeje zasobnik poprzez zawór 3 drożny kotła. Lub wymiennik płytkowy (system multiplex) więc jest 2 funkcyjny i nie wmówisz mi że mówie herezje:D a tak poza tym to system multiplex jest lepszy niż zawór 3 drogowy..

    Moderowany przez mirrzo:

    Literatura ( i nie tylko) mówi, że:
    1 funkcyjny grzeje CO i CWU, a
    2 funkcyjny grzeje CO i CWU
    Znajdź różnicę

  • #117 01 Kwi 2013 22:38
    W0jtek92
    Poziom 35  

    No tak;) złe sprecyzowanie i znów literatura. To jakaś parodia, ale jak trzeba to trzeba. Następnym razem gdy będe chciał coś napisać zapytam o pozwolenie Moderatora.. Dobrze?

    Moderowany przez mirrzo:

    Wystarczy wiedzieć i udzielać poprawnych porad; szczególnie jako "serwisant"

  • #118 02 Kwi 2013 01:28
    piotr_boncza
    Poziom 29  

    A ja myślałem, że W0jtek92 na 1 kwietnia robi sobie żarty :(

    el_mariachii napisał:
    Posiadam dom 133m2 parterowy z poddaszem użytkowym.
    ocieplony 15cm styropian i 30cm wełna na dachu.

    ogrzewanie podłogowe i grzejniki + kominek i solary do ciepłej wody.
    dwie łazienki, 2 osoby dorosłe plus małe dziecko.
    jaki piec jaka moc, jedno czy dwufunkcyjny i dlaczego czym sie kierowac.
    obecnie mam piec na eko 25kw plus bojler z dwiema węzownicami. 1 z pieca co i druga z solarów.
    solary ogrzewaja mi ciepla wode wiosna/lato. czesto pale w kominku.
    dajcie znac jak z kosztami .

    mam plan aby na piecu gazowym bylo ustawiane max 19 stopni a gdy bede chcial wiecej to rozpale kominek (mam deputat w drewnie:-)

    Polecam jakikolwiek kondensacyjny kociołek jednofunkcyjny z możliwością podłączenia zasobnika (teraz większość ma) o mocy nie przekraczającej 14-15kW
    Moim ulubionym typem dla Ciebie jest:
    Junkers Bosch Cerapur smart ZSB 14-3c o zakresie mocy od 3,3 do 14,2kW
    Do niego, poza oczywiście odpowiednim systemowym wkładem kominowym, będziesz potrzebował czujnik temperatury zasobnika z wtyczką SF2 i sterownik pogodowy FW120
    Masz solary, więc gorąco polecam dokupienie modułu sterownika solarnego ISM1, który zintegruje solary z automatyką kotła i pozwoli, przy odpowiednim ustawieniu, na spore oszczędności gazu. Czyli, gdy stwierdza duże nasłonecznienie zmniejsza, w zdefiniowany przez Ciebie sposób, grzanie wody i krzywą grzewczą.
    Robiąc wkład kominowy umieść go, jeśli to tylko będzie możliwe, w przewodzie wentylacyjnym a dotychczasowy komin od ekogroszku użyj jako wentylacji. chodzi mi przede wszystkim o czystość przewodu, którym będziesz dostarczał powietrze do kotła.
    Gdy będziesz zawierał umowę na dostawę gazu, weź taryfę W-2. Jest tam wyższa opłata za gaz ale inne składniki są niższe i przy zużyciu, jakie powinieneś mieć, będzie to dla Ciebie bardziej opłacalne. Musisz tylko pilnować stanu licznika, żeby rocznie nie przekroczyć granicy pomiędzy W-2 a W-3 czyli 1200m^3. Zdecydowana większość klientów, którym zamontowałem ten kocioł w podobnych warunkach mieści się w tym zakresie.

  • #119 30 Maj 2013 11:23
    katarinazl
    Poziom 2  

    Ja posiadam dwufunkcyjny kocioł firmy makroterm. Bardzo dobrze wykonuje swoją robotę jeszcze nigdy nie byłem na niego zdenerwowany. :)
    Jak coś to Kocioł Beretta Mynute 24i

  • #120 30 Maj 2013 23:08
    IPSX
    Poziom 9  

    Witam

    zamierzam wymienić u siebie kocioł zwykły wolno stojący buderusa logano 124 + zasobnik chyba 150 L z mieszaczem i cyrkulacją na jakiś kondensacyjny z 2 powodów ale na wstępie opisze co mam teraz:

    powierzchnia domu to około 160 m2
    okna pcv z 2 szybami
    dom 2 kondygnacyjny z częściowym podpiwniczeniem
    w kuchni z aneksem podgrzewana podłoga - brak kaloryferów, jest kominek, w 3 łazienkach podgrzewana podłoga i kaloryfery wieszakowe na ręczniki.
    Podgrzewana podłoga na korytarzu - wejście do domu.
    W pozostałych pomieszczeniach kaloryfery.
    Dom ocieplony styropianem 10 cm fundamenty też.
    Strop i poddasze ocieplone wełną na grubość krokwi (chyba 15-20 cm).
    do pomieszczeń na dole i na górze poprowadzone mam kanały grzewcze z kominka.
    Z pieca do najdalszej łazienki mam max 6m.

    A teraz te dwa problemy które chce wyeliminować wymianą pieca:

    Czy tego chce czy nie piec codziennie grzeje mi rano i wieczorem zasobnik na CWO i czasami jest tak że nikogo nie ma w domu a woda się grzeje lub jesteśmy ale nie mamy potrzeby z niej korzystać.

    Zbyt duże zużycie gazu w sezonie grzewczym w stosunku do czasu pracy pieca.
    W okresie zimowym mam ustawione tak że grzeje od 5:30 do 8 rano a później od 19 do 22 bo w miedzy czasie od 11/12 do 17/18 jest palone w domu kominkiem.
    A rachunek przychodzi na ponad 1000 zl za 2 miesiące np w tym roku za styczeń luty było 1350 zł.
    Czy przy tak zrobionym domie (ocieplenia itd) i czasie pracy powinien być taki rachunek ? Czy to wina pieca ? mi wydaje się że tak i dlatego myślę nad kondensacyjnym 2 funkcyjnym z zasobnikiem 45L
    czy taki będzie dobry ? bo jednofunkcyjny z zasobnikiem mam i u mnie przy obecnym zużyciu wody (1 wanna , 3 natryski, rodzina 3 osobowa) chyba ten system nie jest ekonomiczny , a nigdy nie ma tak żeby 3 osoby naraz korzystały z wody bieżącej ciepłej.

    Zapomniałem dodać budżet na tą modernizację - około 9000 zł wraz z przerabianiem i podłączeniem pieca zatem na sam piec chyba max 7500 zł